צילום מתוך קמפיין המחאה עובדי התרבות
צילום מתוך קמפיין המחאה עובדי התרבות

קמפיין מחאה ברשת: עובדי התרבות בחולון עדיין נלחמים על שכרם

באוצר מסבירים את העיכוב: "החברה לא היתה רשאית להסכים למתן הטבות שכר לעובדיה טרם קבלת אישורנו" | מנכ"ל מדיטק חולון: "מאות עובדים מוחזקים כבני ערובה בגלל העיכוב הבלתי סביר באישור ההסכם"

פורסם בתאריך: 18.2.19 12:07

עובדי התרבות בחולון פתחו בקמפיין מחאה לנוכח עיכובו של הסכם העבודה הקיבוצי שנחתם מולם. העובדים טוענים: "משרד האוצר מעכב את ההסכם". באוצר מטילים את האחריות לעיכוב על החברה לפיתוח תיאטרון, מוזיקה ומחול בחולון, ואילו החברה טוענת כי אנשי האוצר החלו לטפל בטיוטת ההסכם רק אחרי למעלה מחצי שנה לאחר העברתו אליהם.

מאות עובדי התרבות של חולון מחכים כבר יותר מתשעה חודשים שהממונה על השכר במשרד האוצר יאשר את טיוטת ההסכם הקיבוצי שניסחו יחד עם הנהלת החברה, בחודש מאי בשנה שעברה. מוועד העובדים נמסר: "מדובר בהסכם בן 14 עמודים אשר נועד לצמצם במידת מה את השחיקה בשכר ובתנאים של עובדי התרבות בחולון. שחיקה שהיתה מנת חלקם במשך 15 שנה".

כזכור, כ-450 עובדי התרבות בחולון, העובדים בחברה לפיתוח תיאטרון, מוזיקה ומחול בחולון, במתחם המדיטק, סינמטק חולון, המוזיאון לקריקטורה, המרכז לאמנות דיגיטלית, תיאטרון חולון, מוזיאון העיצוב, הספריה המרכזית וכל סניפיה, טיפ טף ומוזיאון הילדים, ניהלו מאבק ממושך במשך כשנתיים על שיפור בתנאי העסקתם ובשכרם שבסיומו נחתם הסכם התקף לארבע שנים ובו זכו לתוספת שכר ולתנאי העסקה משופרים.

לדברי העובדים, "העיכוב הזה הוא שערורייתי ובלתי מתקבל על הדעת. העובדים כבר חסרי סבלנות ובצדק, ולא מבינים מדוע זה לוקח כל כך הרבה זמן לאשר דבר כל כך בסיסי. אנחנו רוצים שהציבור יבין שמאחורי ההתעלמות הבוטה של משרד האוצר יש מאות עובדים שפרנסתם תקועה, ושבסופו של דבר לא רק העובדים משלמים את המחיר על השחיקה, אלא גם תושבי חולון".



לאחרונה פתחו העובדים בקמפיין מחאה בפייסבוק, תחת ההאשטג: #הפנים_מאחורי_ההסכם ובו מצטלמים עובדים ממחלקות שונות בחברה עם השלט: "הסכם עכשיו!".

מהקואליציה הארצית להעסקה ישירה, שמלווה את מאבק עובדי התרבות בחולון, נמסר: "עובדי התרבות הם נדבך חשוב מהעיר ומחזיקים על כתפיהם את גאוותה של עיריית חולון על מוסדות התרבות שלה. אחרי הרבה שנים של עבודה בתת-תנאים, הגיע הזמן לסיים את הסאגה הזו. על משרד האוצר להתעורר".

ממשרד האוצר נמסר בתגובה: "החברה היא גוף מתוקצב וממומנת בכסף ציבורי, לכן הממונה על השכר נדרש לאשר את ההסכם של החברה. הנהלת החברה העבירה לידינו טיוטת הסכם לאחר שניהלה מו"מ עם העובדים. ההנהלה לא פנתה אלינו, כנדרש בחוזרנו, טרם תחילת המו"מ, על מנת לקבל אישור למסגרת עלות להסכם זה. למעשה, החברה לא היתה רשאית להסכים למתן הטבות שכר לעובדיה טרם קבלת אישורנו. ההסכם הגיע לידי הממונה על השכר כ'מעשה עשוי'. הממונה על השכר אינו יכול לאשר הסכמים בבחינת 'זאת ראה וקדש', מפני שאז יחטא לתפקידו. ההסכם עובר כעת בדיקה של אגף השכר, בעקבות מספר ישיבות שנערכו עם ההנהלה.  בימים הקרובים אנו נתאם פגישה עם הנהלת החברה על מנת להמשיך את המו"מ".

דני וייס, מנכ"ל מדיטק חולון והחברה לפיתוח תיאטרון ומוזיקה, אומנות ומחול בע"מ בחולון, מסר בתגובה: "עוד במהלך המו"מ היתה הנהלת החברה בקשר שוטף עם ראש ענף הסכמי עבודה במשרד האוצר, ולאורך כל המו"מ הובהר שוב ושוב לנציגות עובדים כי ההסכם מחייב את אישור האוצר. מיד עם סיום המו"מ, בתחילת חודש מאי 2018, הועברה אל משרד הממונה על השכר טיוטת ההסכם לאישור – ואז נאלצנו להמתין שישה חודשים עד לקבלת תגובה כלשהי.
"פניות חוזרות ונשנות בעל פה ובכתב של הנהלת החברה ונציגות העובדים ביחד ולחוד, כולל נסיונות של ראש העיר בעצמו לקבל תגובה ממשרד האוצר ולזרז את התהליך, פשוט לא נענו. רק לפני כחודשיים התקבלה תגובה ראשונה מהאוצר והחל תהליך בדיקה הנמצא כעת בעיצומו".

עוד ציין וייס כי "לפני כשבועיים יצא מכתב החתום במשותף על ידי הנהלת החברה ונציגות העובדים ומופנה לאוצר בדרישה לזרז את התהליך, לאור העובדה שמאות עובדים מוחזקים כבני ערובה בגלל העיכוב הבלתי סביר באישור ההסכם. הנסיונות של משרד האוצר להטיל את האחריות לעיכוב על הנהלת החברה מוזרים ומקוממים, לאור העובדה שכאמור, אנשי האוצר החלו לטפל בטיוטת ההסכם רק אחרי למעלה מחצי שנה לאחר העברתו אליהם".

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר