שדרת המגדלים 5

פסולת, בוץ ושלוליות – כך נראים החיים בפרויקט המגדלים. צפו:

המקום שבו הבטיחו גינה ושדרה ירוקה הפך לאתר פסולת בוצי רוחש יתושים והדיירים מפרויקט המגדלים היוקרתי מיואשים מהנוף העגום

פורסם בתאריך: 6.3.19 18:08

אבק, פסולת, בוץ, שלוליות ויתושים – כך נראית המציאות בפרויקט שדרת המגדלים המפורסם במתחם ח-501. בניית השטח הירוק בין המגדלים אינו נראה באופק ובין התושבים ניכר ייאוש מהמצב והם מייחלים לשינוי, גם אם זמני.



שטח שדרת המגדלים במתחם ח-501 נחשב לאחת מתכניות הדגל של הבנייה החדשה בחולון. התכנית כללה בתוכה בנייה של שכונת מגדלים רבי קומות כאשר ביניהם חוצצת שדרה של ריאה ירוקה. מאז התחלת הבנייה עבדו מספר שנים, ובניינים רבים כבר אוכלסו. יחד עם זאת, טרם החלה בנייתו של הפארק המובטח והשטח המיועד לו נותר חולי כאשר חלקו משמש כחניה זמנית.

דיירי המקום מתוסכלים וממורמרים. זו לא איכות החיים שהובטחה להם טרם רכשו את הדירות. "הכל פה חול, ילדים יורדים למטה ושוקעים בבוץ. יש פה אשפה והמקום נראה כמו מזבלה עירונית. כלבים מחרבנים פה ובגלל השלוליות יש פה יתושים", אומר ל"השקמה-חולון" בן דהאן, נציג הוועד של אחד הבניינים. "במקום שהבטיחו שדרה ירוקה, יש לנו היום שדרת חול שעם הגשם הופך לבוץ. אי אפשר לשבת במרפסת, אי אפשר לפתוח חלון בדירות".

צפו בשטח העזוב בפרויקט שדרת המגדלים:

 

דהאן מסביר כי שטחה החולי של השדרה הפך למעשה להיות אזור הפקר. מכוניות חונות בו באופן לא מסודר, פסולת מושלכת ומצטברת בו. חלק מן השטח אשר מגודר נמצא למעשה מחוץ לתחם הפעולה של העירייה. "יש שטח שמתוחם בגדר בצבע לבן שמפרידה בין חלק מהבניינים ועוד חצי מהשדרה לבניין שלא גמור. אחרי הגדר הזו יש את הבניינים עם דירות הגן ובסמוך אליהם יש רחבות שאמורות להיות בעתיד עם מתקני משחקים".

 

וזה הנוף הנשקף מהמרפסת

דהאן מוסיף כי "במחלקת התברואה טוענים שניקיון השטח הזה לא נמצא באחריות העירייה והוא למעשה באחריות דיירי הבניינים. כאשר פניתי אל מחלקת התברואה על מנת שזו תפנה את הפסולת שהצטברה במקום, נאמר לי כי השטח מאחורי הגדר נמצא הלכה למעשה בחזקת הבניינים עד שתוקם בו גינה, וזו למרות שהוא מוגדר כשטח ציבורי. מסיבה זו לא מפנים פסולת מהמקום על ידי העירייה".

שטח ההפקר

שטח ההפקר. בוץ, שלוליות ויתושים

ולא רק פסולת יש אלא גם מרבצי יתושים בשלוליות. דאהן ביקש בעירייה שידבירו את השלוליות ולטענתו נענה כי עובדי העירייה אינם יכולים להיכנס מעבר לגדר. "אבל ליתושים אין בעיה לעקוץ מעבר לגדר", הוא אומר.

בעבר ניהלו התושבים מאבק לאחר שגילו כי חלו שינויים בתכנית המקורית של העירייה וכי בשטח הפארק יקומו בתי קפה, שירותים ציבוריים וקיוסקים אשר לטענת התושבים היו פוגעים באיכות החיים בשכונה. "עכשיו יש דיבורים שאת השדרה יתחילו להקים ולבנות בקיץ. המינימום שאנחנו מבקשים הוא שתהיה פה רחבת אספלט. מה כל כך קשה בזה?", שואל דהאן. לדבריו, בעירייה נאמר לו שנושא סלילת האספלט נמצא בטיפול יחידת התשתיות. ביחידת התשתיות הפנו אותו לפניות הציבור ושם נאמר לו שימתין לתשובה. דהאן ושאר הדיירים אכן ממתינים אך נראה כי סבלנותם עומדת לפקוע.

מהחברה הכלכלית לפיתוח חולון נמסר בתגובה: "תושבי שכונת מגדלים בשדרה ביקשו לערוך כמה שינויים בתכניות. עיריית חולון נעתרה לבקשה ובימים אלה מתבצעים התיקונים בתכניות. לאחר סיומם והכנת אומדן עלות לתיקונים, תצא החברה הכלכלית לפיתוח חולון, בשם עיריית חולון, למכרז לשם בחירת קבלן מבצע".

עוד באותו נושא: 

תושבי ח-501: "העירייה מכרה לנו תוכנית פיקטיבית"

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר