צילום: ויקיפדיה/ KW0
צילום: ויקיפדיה/ KW0

שינויים בתחבורה הציבורית בחולון: מי עלול להיפגע?

על פי דו"ח חדש, תדירות הקווים אמנם גדלה מעט אך שני קווים בחולון יתחילו את הנסיעה במוצ"ש באיחור משמעותי ובימי שישי הנסיעה האחרונה תצא מוקדם מהרגיל

פורסם בתאריך: 11.3.19 12:42

האם כניסתה של חברת מטרופולין לחולון תשפר או תפגע בציבור הנוסעים בעיר? כחלק מכניסתה של חברת מטרופולין אל חולון, צפויים לעבור ארבעת קווי "אגד" לאחריותה ביום שישי הקרוב. לצד ההתחייבות לשיפור השירות והעלאת תדירות הקווים, יש כאלה שפחות מרוצים.

ארגון "תחבורה בדרך שלנו" פרסם דו"ח לפיו עם השקת השירות החדש של "מטרופולין" תחול פגיעה בציבור הנוסעים בחולן ובבת ים. בארגון אומרים כי השינויים שיחולו בקווים 26 ו-126 החל מיום שישי הקרוב יביאו להורדת כמות נסיעות בשעות חשובות.

"מבדיקת השינויים בקו 26 עולה כי עם כניסת חברת מטרופולין יבוטלו הנסיעות הראשונות במוצ"ש בשני הכיוונים, כך שהאוטובוס הראשון ייצא רק אחרי 20:00, במקום 19:00 כיום, וכן יוקדמו הנסיעות האחרונות בימי שישי, זאת על אף העובדה שזמן כניסת השבת רק הולך ומתאחר לקראת הקיץ", נכתב בדו"ח.

עוד נכתב כי עם השקת לוח הזמנים החדש תחול פגיעה גם בימי החול בשעות המאוחרות. "צפויה פגיעה בשירות הלילי של הקו, כשהנסיעה האחרונה בימי חול הוקדמה בחצי שעה והנסיעה האחרונה במוצ"ש הוקדמה ב-20 דקות יחסית לפעילות הקו כיום, תוך ביטול הרציפות בין הקו האחרון וקווי הלילה, רציפות שנקבעה עם השנים לבקשות נוסעים".

הארגון מדווח כי שינויים דומים נדגמו גם בקו 126. כך למשל טוענים בארגון "תחבורה בדרך שלנו" כי במוצאי שבת יחל הקו את נסיעותיו מתל אביב שעה וחצי מאוחר יותר ביחס להיום, ומראשון לציון – שעה, וזו חרף העובדה שטרם הונהג שעון הקיץ.

בנוסף לכך אומרים בארגון כי גם הקדימו את סיום פעילות הקו. "במוצ"ש בוטלה הנסיעה האחרונה של הקו מתל אביב היוצאת היום ב-24:45, תוך הפרה של העיקרון להאריך את שעות הפעילות של הקווים העורקיים אל מעבר לחצות, כך שתישמר רציפות השירות עם קווי הלילה".

שיפור קל בתדירות הקווים

יחד עם זאת אומרים בארגון כי נדגמו גם שיפורים בלוח הזמנים החדש הבאים לידי ביטוי בממוצע של כחצי דקה-דקה בתדירות הקו בשעות העומס ושיפור מסוים בשעות השפל. לפי הנתונים המופיעים בדו"ח, קיים שיפור קל בתדירות קו 26 לכיוון תל אביב, בבקרים של ימי החול כאשר כיום הוא עומדת על 12 דקות ועם השקת "מטרופולין" היא צפויה לרדת ל-10 דקות. בשאר הנסיעות, אין שינוי בתדירות הממוצעת. בקו 126 צפויה התדירות להשתפר קלות בכיוון ראשון לציון,  מ-11.5 דקות כיום לכל 10 דקות עם "מטרופולין". כמו כן קיימת בסך הכל עלייה בכמות הכוללת של נסיעות הקווים עם כניסתה של "מטרופולין".



יש לציין כי חרף העובדה שחברת מטרופולין תפעיל את הקווים עוד השבוע, נכון לכתיבת שורות אלו, לוחות הזמנים והקווים טרם הוזנו במערכת החיפוש של אתר האינטרנט שלה. "בעיקר יש שם הרבה מאוד פערים בכיוון הרע בביטול נסיעות בסופי שבוע", מוסר מקס מורוגובסקי, רכז הפרויקטים ב"תחבורה בדרך שלנו". "הקווים יתחילו את הנסיעה באיחור של שעה וחצי במוצאי שבת. ביום שישי הנסיעה האחרונה תצא ב-14:50. אנשים ביום שישי יחטפו את השוק. זה נראה שלא כאילו שלא נעשתה שם חשיבה עד הסוף. משרד התחבורה קובע את הנסיעות. 'מטרופולין 'זכתה במכרז, ובמכרז אין אף פעם הרעה בשירות. אין לזה תקדימים", הוא קובע.

בנוסף, הוא מטיל ספק בהשפעה של שיפור תדירות הקווים בשעות העומס. "זה נחמד שהתדירות גדלה קצת, אבל זה לא טוב לדפוק את השירות הקיים. אני גם לא יודע כמה השפעה תהיה לשיפורים בתדירות בשעות העומס. אסור לשכוח של'מטרופולין' אין אוטובוסים מפרקיים, בעוד ש'אגד' הפעילה בחלק מהזמן אוטובוסים רבי קיבולת שהקלו על העומס".

מחברת מטרופולין טרם נמסרה תגובה.

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר