שרית ומיה עוזיאל. "ביקשנו עזרה"
שרית ומיה עוזיאל. "ביקשנו עזרה"

כך הופקה בת מצווה מהחלומות לילדה ממשפחה נזקקת בחולון

משפחת עוזיאל נקלעה לקשיים כלכליים וללא יכולת לקיים לבת מיה בת מצווה, פנתה לפעילה חברתית, שהפיקה עבורה בת מצווה מהחלומות שכל כולה תרומות ורצון טוב

פורסם בתאריך: 3.4.19 10:30

כשמיה עוזיאל רצתה כמו כל נערה לחגוג את בת המצווה שלה, היא ידעה שמשפחתה אינה יכולה לעמוד בהוצאות. הפעילה החברתית חן אור סלאם לא ויתרה וגייסה אנשים טובים שהיו מוכנים לעזור. בחודש הבא תחגוג מיה עוזיאל את אירוע בת המצווה שלה באולמי המוזיאון בחולון, והיא מתכוונת לתרום את כל המתנות לנזקקים.

כמה פעמים בילדות קרה שרציתם שיהיה לכם כמו לכולם? ומה קורה כשדבר כל כך מובן מאליו כמו חגיגת בר או בת מצווה לא מתאפשרת בכלל מצוקה כלכלית? בחולון מתגוררות משפחות מעוטות יכולת הנזקקות לתמיכה כלכלית. רבות מהן נסתרות מן העין ומהחברה ורק מעגל מצומצם של אנשים יודע על מצבן ותומך בהן. הפעילה החברתית חן אור סאלם מספרת בשיחה גלויה איך זה לדאוג ל-120 משפחות מעוטות יכולת, מה גרם לה לרצות ולעזור, ועל הרגע שהבינה שהיא לא יכולה לאפשר למיה שלא לחגוג את בת המצווה.

בשנה האחרונה מלווה אור סלאם את משפחת עוזיאל בתמיכה ועזרה. "אני מלווה משפחות מעוטות יכולת. את המשפחה של מיה אני מלווה באופן קבוע בסיוע של סלי מזון וציוד אל בתי הספר", מספרת חן. "שני ההורים עובדים אך לא מצליחים לסיים את החודש. אביה של האם חולה במחלה קשה, והיא מרבה להיות יותר בבית על חשבון שעות העבודה".

"אנחנו בקשר עם חן כבר שנה וחצי", מספרת האם שרית עוזיאל. "אחרי שאמא שלי נפטרה ואבי חלה בסרטן, נאלצתי לעבוד פחות שעות. משם התגלגלנו למצב לא נעים שלא יכולנו יותר לכלכל את עצמנו והיינו צריכים לבקש עזרה. זה התחיל מקבלת מזון ובגדים בחגים", מספרת בגילוי לב עוזיאל.

חן אור סאלם. "הפקה מושקעת"

חן אור סאלם. "הפקה מושקעת"

סאלם התבשרה על ידי האם כי הבת מיה תציין בת מצווה בקיץ הקרוב וכי למשפחה אין יכולת להרים אירוע. "שרית דיברה איתי כשקיבלה סל מזון וסיפרה לי שמיה ממש עצובה כי יש לה בת מצווה בחודש יוני והיא לא יכולה לקיים את האירוע. אפילו דיבור על לעשות את זה בפיצריה לא היה על הפרק", נזכרת סאלם. "היא שאלה אותי מה אני יכולה לעשות ואלי לתת יד עם האנשים שאני מכירה".

סאלם החליטה כי היא תעשה הכל כדי לאפשר למיה לחגוג את בת המצווה שלה באירוע גדול וחגיגי. במהלך השיחה היא גם מסבירה מדוע: "כשהייתי בת 12, לא זכיתי לעשות את בת המצווה שלי. באתי ממשפחה מעוטת יכולת. את בת מצווה שלי עשיתי בבית על המרפסת עם קצת סלמי ונקניקים. לא היה תקליטן וגם לא צלם. אין לי שום מזכרת או זיכרון מהאירוע הזה. אז עוד לא היו הרשתות החברתיות והפייסבוק ואי אפשר היה לקרוא לאנשים טובי לב שיירתמו לעזור למשפחה מעוטת יכולת. בגלל זה לקחתי את הרשת החברתית ומינפתי דרכה את העזרה למשפחות מעוטות יכולת. זה חשוב מאוד שהילדים שלהן ירגישו שהם חלק מהעולם ושווים כמו כולם".



סאלם החליטה שהתסריט הזה לא יחזור שנית. היא החלה להפיק אירוע חגיגי עבור מיה. "פרסמתי פוסטים בקבוצות בפייסבוק, פניתי להמון אנשים, בעלי מקצוע ולבעלי עסקים. כולם ביחד הצליחו לתרום אולם, קייטרינג, תסרוקת, איפור ותלבושת לילדה, לאמא ובגדים לילדים. זו הפקה-הפקה. הילדה תכנס לאירוע על כרכרה מלאכותית מלווה בזמרת. יהיה עוד זמר שישיר איתה דואט, תהיה חלוקת כובעים ומתנות לאורחים בכניסה וגם בר מתוקים. הילדה ממש מאושרת. היא אמרה לי 'אני לא חלמתי בחלומות הכי טובים שלי שתהיה לי בת מצווה, שלא לדבר על בת מצווה כזו'".

מיה עוזיאל. "תרומה לנזקקים"

מיה עוזיאל. "תרומה לנזקקים"

שרית עוזיאל, אמה של מיה, מעידה כי היא לא מצליחה לעכל את הבשורה: "חשבתי שחן תוכל לעזור לנו לארגן לנו משהו קטן באיזה מתנ"ס, אבל היא פשוט לקחה את זה כפרויקט והיא עשתה לנו אירוע מהחלומות. אנחנו עוד לא מעכלים את הרעיון ואת העובדה שיש אנשים טובי לב שתורמים הכל".

מיה, שעדיין המומה מכך שבת המצווה שלה עתידה להתקיים בחודש הבא באירוע חגיגי ומושקע באולמי המוזיאון בחולון, החליטה ללכת בדרכה של סאלם ולתרום לצדקה את כל ההכנסות שיבואו מהמתנות של האירוע. "כמו שתרמו ועזרו לי, אז אני רוצה להמשיך ולעזור לכולם. את כל המתנות אני אתרום לנזקקים".

ערוץ הפעילות המרכזי של אור סלאם הוא חשבון הפייסבוק שלה שדרכו היא פונה אל אנשים טובי לב שיכולים לתרום ולעזור. היעד הבא הוא קמחא דפסחא. "הדף שלי נקרא 'חן אור סאלם'. זה חשוב מאוד וזה חלק מהעשייה. אני אשמח לעזור לכולם ומי שרוצה יכול לפנות אלי". מוסרת חן אור סאלם.

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר