סיטון. גם מורה וגם סגן ראש עיר?
סיטון. מונה לתפקיד סגן ראש העיר

על אף הטענות לניגוד עניינים, עזרא סיטון מונה לסגן ראש העיר

במשרד הפנים ובמשרד החינוך עדיין לא סיימו לבדוק את הטענה לניגוד עניינים במינוי, אך בעיריית חולון מיהרו למנות את סיטון שיכהן לצד שני סגני ראש עיר נוספים בשכר

פורסם בתאריך: 8.4.19 14:08

בישיבת מועצת עיריית חולון אמש (ראשון) דנו בנושאים מגוונים בסדר היום הציבורי בעיר. חברי המועצה העלו מספר סוגיות וראש העיר מוטי ששון נדרש לתשובות. בין הנושאים שעלו בישיבה אמש: מצבם העתידי של העסקים הקטנים בתוואי עבודות הרכבת הקלה, טענה למחסור בתחבורה ציבורית לאזור התעשיה, פתיחת מקלטים בעת חירום ועוד. בנוסף, מונה חבר המועצה עזרא סיטון לתפקיד סגן ראש העיר ונקבעו הרכבי הוועדות העירוניות השונות.



בנושא בעלי תפקידים ומינויים בעירייה, דרש חבר המועצה מיקאל בוזגלו לדעת האם ראש העירייה ימשיך לתת גיבוי מלא ליועצת המשפטית, לאחר שמבקר המדינה קבע כי היועצת המשפטית וגזבר העירייה חתמו על אישור למכרז הסעות שזמנו עבר כדי להכשיר אותו. בדו"ח המבקר נטען כי היועצת המשפטית ציינה תאריך לא נכון כדי שיתאים לתנאי הגשת המכרז להסעות בחולון. תשובת מוטי ששון לעניין זה היתה כי "יש לי אמון מלא ביועצת המשפטית".

עוד דרש בוזגלו לדעת האם בכוונת ראש העיר למנות את חבר המועצה עזרא סיטון לתפקיד סגן ראש העיר בשכר, "מינוי שהוא בגדר תמורה לכאורה על השתקת דו"ח מבקר המדינה החמור בעניינה של היועצת המשפטית יונת דיין, בעת כהונתו של סיטון כיו"ר ועדת הביקורת בסוף הקדנציה הקודמת". ששון השיב: "לא היו דברים מעולם ודבריך גובלים בלשון הרע ובהוצאת דיבה".

בהמשך, כאמור, אושר מינויו של סיטון כסגן ראש העיר בשכר. זאת לאחר שהועלתה טענה כי קיים חשש לניגוד עניינים במינויו לתפקיד כיוון שסיטון מסיעת מצטיינים בחינוך משמש כמורה בבתי ספר בעיר חולון ומלמד תלמידים שהם בעלי זכות הצבעה, ועל פי חוזר מנכ"ל משרד החינוך, אסור לו לשמש כבעל משרה בשכר בעוד הוא משמש כמורה בבית הספר. אולם, על אף שהנושא נמצא עדיין בבדיקת משרד החינוך ומשרד הפנים, היועצת המשפטית קבעה כי כל עוד לא קיבלה התייחסות ממשרדי החינוך והפנים בעניין זה, אין מניעה למינוי. סיטון מצטרף לשני סגנים נוספים לראש העיר – אילן גזית מ"יש עתיד" וחיים זברלו מש"ס. בנוסף, נקבעו הרכבי הוועדות העירוניות השונות על ידי חברי מועצת העיר.

את נושא המקלטים העלה חבר המועצה מורן ישראל שהציג מערכת חכמה מערים אחרות, שבאמצעותה ניתן לפתוח מקלטים מרחוק בשעת חירום ותהה מדוע עיריית חולון אימה מאמצת מערכת זו. בעירייה נמסר כי מיד לאחר מבצע צוק איתן נבדק הנושא ונעשה פיילוט עם שלוש חברות למערכות של פתיחת 66 המקלטים הציבוריים, אולם עלותה היקרה של המערכת – 700 אלף שקל – הביאה את העירייה למסקנה שאין קושי או עיכוב בנוהל ובביצוע פתיחת המקלטים על ידי עובדי העירייה, והדבר אף נבחן בתרגיל פיקוד העורף האחרון בעיר.

בעיית המחסור בתחבורה ציבורית לאזור התעשיה בעיר הועלה על ידי חברת המועצה קרן גונן, ששאלה מדוע אין שיפור תחבורתי למרכז עזריאלי ולאזור התעשיה הסובלים ממצוקת חניה. מהעירייה נמסר כי כבר היום עוברים באזור התעשיה ובמתחם עזריאלי 12 קווי אוטובוס וזאת בנוסף לכניסה והיציאה מכביש 4. העבודות ליציאה הצפונית לכביש 4, שעלותן מסתכמת ב-240 מיליון שקל, נמצאות בהליך מתקדם. כמו כן מתוכנן קו רכבת קלה ומטרו שיגיעו לאזור ונפתחה יציאה חדשה לכביש 44 מרחוב המרכבה.

חברת המועצה גונן העלתה שאילתא גם בהיערכות העירייה לנושא העסקים הקטנים בתוואי הרכבת הקלה והחשש שמא תיפגע פרנסתם בעקבות העבודות הקרובות. בתשובה לשאלתה נענתה כי עיריית חולון נוהגת ותפעל בדומה לנעשה בערים אחרות בנושא ובשיתוף פעולה עם נת"ע ומשרדי הממשלה. בנושא הדברת מזיקים עירונית בשטחים הציבוריים, שגם אותו העלתה גונן, צוין כי עירייה נוהגת על פי חוק התברואה ומבצעת הדברה בשטחיים הציבוריים בכפוף לחוק העזר העירוני ובתיאום עם המשרד להגנת הסביבה.

חברת המועצה אלינור מטלון העלתה את תופעת אי החזרת פחי האשפה למקומם. לדבריה, הדבר הוא בגדר תופעה נפוצה ברחבי העיר וכרוך בסיכון להולכי רגל ולהורים עם עגלות ילדים בשל חסימות מדרכות. תשובת העירייה היתה כי כלי האצירה מוחזרים למקומם ואכן היו מספר מקרים שבהם זמן ההחזרה  התארך והנושא טופל ומתבצעת בקרה שוטפת על ידי המנהלים ונאמני הרובע.

נתון נוסף שעלה בישיבה אמש – מספר מצלמות הפיקוח שהוצבו ברחבי העיר: הוצבו 110 מצלמות בגנים ציבוריים ובמקומות נוספים כפי שתוכנן ויש כוונה להמשיך בהצבת מצלמות נוספים.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר