צילום: Krirkkrai Wongworatha/ shutterstock
צילום: Krirkkrai Wongworatha/ shutterstock

93 אלף שקל ב-3 חודשים בלבד: קנסות על אי איסוף צואת כלבים

קנס של 730 שקל על אי איסוף צואת כלבים עדיין לא מרתיע את בעלי הכלבים בעיר. לתושבים מחולון נמאס להיתקל בגללים ועלה אף הרעיון לגייס נאמני ניקיון מתנדבים להגברת האכיפה

פורסם בתאריך: 10.4.19 12:19

בישיבת מועצת העיר האחרונה שהתקיימה בתחילת השבוע (ראשון) בחולון נחשף מספר הדו"חות שחילקה עיריית חולון בגין אי איסוף צואת בעלי חיים בין השנים 2019-2017, וזאת בעקבות שאילתה של חברת המועצה אלינור מטלון מסיעת הצעירים.

לאחרונה פרסם משרד המשפטים את התיקון לצו עבירות קנס, שמשנה את גובה הקנסות  לעבירות הקבועות בחוקי העזר העירוניים בחולון בנושאים שונים. כל תכליתו של התיקון הוא  הגברת הניקיון בעיר על ידי העלאת גובה הקנסות למלכלכים אותה. החל מ-25 בינואר 2019, אז נכנס לתוקפו התיקון לחוק, מי שיימצא משאיר את צואת כלבו ייקנס ב-730 שקל. עד לאותו מועד, הקנס עמד על 320 שקל בלבד.

על פי הנתונים שנחשפו, בשנת 2017 ההכנסות לעיריית חולון בגין קנסות על אי איסוף צואת כלבים עמדו על  164,480 שקל, סך הכל 514 קנסות. בשנת 2018 חלה ירידה לסך של קצת יותר מ-102 אלף שקל, עם 319 קנסות, אולם מתחילת שנת 2019 ועד סוף חודש מרץ השנה, בעקבות התיקון בחוק, נקנסו 128 תושבים חולון שלא שמרו על החוק בסך כולל של 93,440 שקל.



התושבים בעיר חלוקים בדעותיהם בנושא חלוקת קנסות בגין  אי איסוף צואת כלבים. על אף הנתונים המרשימים, תושבים בחולון מצפים כי יוגברו הפיקוח והאכיפה בנושא והם מתלוננים על בעלי הכלבים שלא דואגים לאסוף את הגללים. אחד התושבים ביקש לציין : "יש אנשים חסרי הבנה ורגישות לסביבה, אין להם מוטיבציה לאסוף את הגללים וזה מקומם. אין לי מילה טובה להגיד עליהם ואני לא חס על אלה שמקבלים את הקנס הגבוה. זו הדרך היחידה, להפחיד אותם ולגרום להם להתחשב בזולת". תושב נוסף מצדד בדברים ומציע להגביר את האכיפה ביוזמת התושבים עצמם: "אנו התושבים צריכים להתגייס כנגד אותם פורעי חוק ולא להתבייש להעיר להם וגם להתגייס למיזם של נאמני ניקיון".

מנגד טוענת תושבת אחרת המגדלת כלב כי "יש לספק לבעלי הכלבים פחים ומתקני שקיות לאיסוף גללים". אולם, תושבת חולון, בעלת כלב, שנמאס לה לדרוך על גללי כלבים שנותרו על המדרכות, מעידה: "אם יביאו פקח לרחוב שלנו יתפסו מלא בעלי כלבים שלא אוספים את הגללים. הבעיה שכולם יוצאים מהבית עם שקיות תלויות על הרצועה, אבל אם אין מישהו סביבם, הם לא מרימים את מהגללים, ואם כבר מרימים, זורקים ליד איזה עץ. אם מישהו מתלונן שאין פח, אני מאמינה שאם באמת יטרח ויחפש – ימצא פח אשפה".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר