ברז. צילום אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה

מוטי ששון מתנגד לצרף את בת ים לתאגיד מי שיקמה

חולון הצטרפה לרשויות המקומיות המתנגדות לצמצם את מספר תאגידי המים וקוראות לחזור למינהל עצמי כבעבר

פורסם בתאריך: 14.4.19 09:58

רשות המים אישרה בחודש שעבר את המבנה החדש של תאגידי המים, לפיו יוקמו 28 תאגידים אזוריים במקום 56 תאגידים עירוניים כיום. המהלך, לדברי הרשות, צפוי לחסוך כסף רב על ידי צמצום הוצאות ההנהלה ולהוביל להתייעלות ולחיסכון בהתקשרויות עם גורמים חיצוניים, ביצוע פעולות רכש ועוד. במקביל לאישור המבנה החדש דרשו ראשי הרשויות המקומיות, ביניהן חולון, לבטל לחלוטין את תאגידי המים ולחזור למינהל עצמי כבעבר. רשות המים פרסמה את רשימת היישובים המוצעים לכל תאגיד אזורי כאשר כל יישוב יכול היה להגיש התנגדותו עד היום  (14.4) כאשר המועד למעבר לתאגיד אזורי הוא יולי 2019.

בישיבת מועצת העיר האחרונה שהתקיימה בשבוע שעבר (ראשון, 7.4), ביקש ראש העיר מוטי ששון מחברי המועצה להצביע כנגד המהלך לצמצום תאגידי המים, במסגרתו העיר בת ים ואולי גם ערים נוספות יצטרפו לתאגיד מי שיקמה. ההחלטה עברה ברוב קולות במועצת העיר.



בסוף חודש דצמבר 2018 אישרה מליאת הכנסת בקריאה שנייה ושלישית את הצעת התיקון לחוק תאגידי מים וביוב (תיקון מס' 12), התשע"ט-2018. בתיקון לחוק נקבע כי שירותי המים והביוב יסופקו באמצעות תאגידים אזוריים שמספרם לא יעלה על 30, במקום 56 התאגידים הקיימים כיום. במסגרת התיקון הוסכם על פעולות נוספות להגדלת החיסכון לצרכן ושיפור השירות שנותנים תאגידי המים על ידי תקצוב פרויקטים לחידוש צנרת מים ישנה בדיור ציבורי, התקנת מערכות קריאה מרחוק לשידור נתוני צריכת מים בזמן אמת, חיוב מועצת רשות המים לקבוע תעריפים מופחתים בשל נזילה והפחתת דמי ההקמה שמשלמים הצרכנים.

כאמור, במקביל להחלטת מועצת רשות המים, ראשי השלטון המקומי פתחו בקמפיין לביטול תאגידי המים והחזרת המצב לקדמותו וקראו פה אחד לדרוש לבטל את תאגידי המים ולחזור למשק סגור בתוך הרשות המקומית. בקמפיין שיזמו ראשי השלטון המקומי צוין כי "אנו ניזום תיקון חקיקה בנושא, מיד עם התכנסות הכנסת החדשה. מעבר זה יפחית את עלויות המים, יבטל את המע"מ ויחזיר את המשק להתנהלות תקינה וישירה עם התושב". ראשי הערים קראו לא לשתף פעולה עם השימוע שעושה רשות המים בנושא זה וללהעביר במועצת הרשות המקומית החלטה המתנגדת להצטרפות התאגיד למודל החדש של התיאגוד האזורי וכן להעביר החלטה דומה בדירקטוריון התאגיד. בין היתר הם ציינו כי "התנהלות רשות המים שערורייתית ומהווה בזבוז של כספי הציבור – עלות העסקת עובדי רשות המים גבוהה יותר מעלויות העסקתם של עובדי ומנהלי כל תאגידי המים והביוב גם יחד, ופעילותה של רשות המים לא תביא להוזלת מחירי המים והביוב, אלא להתייקרותם, כולל התייקרות המים הצפויה בזמן הקרוב".

כאמור, בישיבת המועצה האחרונה בחולון הצביעו חברי המועצה פה אחד כנגד המהלך לצמצום תאגידי המים.

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר