שיעור באזרחות: התלמידות שמתגייסות למען ניצולי שואה

לאחר שקיבלו מטלה בשיעור אזרחות, התלמידות מתיכון קמפוס קריית שרת שוטטו באתרי האינטרנט, נתקלו בכתבה על ניצול שואה ערירי והחליטו לא להישאר אדישות

פורסם בתאריך: 13.5.19 17:13

שתי תלמידות מתיכון קמפוס קריית שרת בחולון החליטו להפיק אירוע התרמה ענק למען ניצולי השואה. נוי אצלן ועדי אלימלך, תלמידות כיתה י"ב מספרות ל"השקמה חולון" כי בעקבות מטלה שקיבלו בשיעור אזרחות הן נאלצו לחפש כתבות באינטרנט ואז "נתקלנו בכתבה מצמררת", לדבריהן.



בכתבה שמצאו, תואר מצבו העגום של ניצול שואה ערירי שמשך את עיניהן. "ראינו כתבה על קשיש המתגורר בדירה קטנה ועלובה, קירות מתפוררים, רטיבות במטבח, נזילות, מרצפות שבורות וקווי חשמל חשופים", מתארות אלימלך ואצלן. "ראינו את הקשיש בלי שום מסוגלות לעשות משהו שישפר את מצבו. כל הגורמים שאליו הוא פנה בבקשת סיוע מפנים אליו גב. ואז שאלנו את עצמנו למה, איפה החמלה, איך מדינת ישראל שוכחת את אנשיה ששרדו סבל ותלאות מהנאצים שרצו בהשמדת העם שלנו? והנה אנחנו כאן, עומדים 71 שנה עם מדינה חזקה ומתפתחת והאנשים האלו מהעם שלנו שסבלו, חיים כיום בתנאים מזעזעים."

התלמידות מתיכון קריית שרת החליטו באותו רגע לעשות מעשה ולשנות את המצב שבו אנחנו זוכרים את ניצולי השואה רק ביום אחד בשנה, ביום הזיכרון לשואה ולגבורה. "לא נשאר להם עוד הרבה זמן לחיות ועד שהמדינה תתערב זה יהיה מאוחר מידי", הן מספרות, "במעט הזמן הזה שנשאר מגיע להם שיחיו בתנאים נורמטיביים".

כעת הן קוראות לעזרת הציבור ולהפיק אירוע התרמה למען ניצולי השואה. את כלל ההכנסות שיקבלו מהאירוע יתרמו לעמותה למען ניצולי השואה. "אנחנו צריכות עזרה במציאת מקום להקמת האירוע, אמנים שיסכימו לקחת חלק ולהופיע בתרומה, בהפצה ועוד הצעות שירימו את האירוע. הגיע הזמן לראות את אותם האנשים שצריכים שיפתחו בפניהם את הלב ויעזרו להם במעט."

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר