חתול קשור בחוטים. צילום: פרטי
צילום: פרטי

ל"ג בעומר: היערכות למניעת השלכת גורי כלבים וחתולים למדורות בחולון

אנשי מיזם 100 שיסיירו במהלך החג בין המדורות השונות בחולון, ופתחו בגיוס חירום של מתנדבים לקראת החג

פורסם בתאריך: 21.5.19 17:12

ביום רביעי יחל לפעול בפעם הראשונה בל"ג בעומר מיזם 100 אשר נועד למנוע תופעות התעללות בבעלי חיים במהלך החג. אנשי המיזם, שוטרים ואזרחים, פועלים בהתנדבות מלאה. הם מסיירים בין המדורות השונות ומונעים מקרי התעללות בבעלי חיים כמו השלכת חתולים וכלבים למדורה. המתנדבים מדגישים כי חסר להם כוח אדם רב בכדי לפעול במהלך ליל החג בחולון, בת ים וראשון לציון בעת ובעונה אחת.



ל"ג בעומר אשר יחול בערב יום רביעי יביא עימו מדורות, תפוחי אדמה אפויים ושיפודי מרשמלו שרופים. יחד עם זאת, לא פעם נשמעים דיווחים על מקרי התעללות בבעלי חיים במהלך החג. המעשים הקשים נעשים על ידי חבורות של ילדים ובני נוער שמשליכים כלבים וחתולים רבים לאש.

על מנת למגר את התופעה, קמו בשנים האחרונות קבוצות רבות של מתנדבים אשר מסיירים בין המדורות ומונעים בגופם מקרי התעללות בבעלי חיים. זו השנה הראשונה שבה אנשי מיזם 100 נכנסים לתמונה גם בחולון ומשתפים פעולה עם מתנדבים מקומיים. שירי קלובלקין אשר מרכזת את המתנדבים מספרת: "אני צריכה כמה שיותר אנשים. גם בחולון אין לי מספיק. אני צריכה בערך 40-45 מתנדבים שיסיירו בחולון."

קלובלקין מסיירת בין מדורות ל"ג בעומר בתשע השנים האחרונות ומנסה למנוע מקרי התעללות. לדבריה היא החלה להתנדב לאחר ששמעה על מקרים רבים של התעללות קשה. "בהתחלה רק שמעתי על זה ומאוחר יותר, כשהתחלתי לסייר הבנתי את גודל הבעיה". היא אומרת ומוסיפה: "תמיד יש אנשים שאומרים שלא יכול להיות. אבל כשהייתי ילדה ידעתי על ילדים שלוקחים חתולים, חונקים אותם ומטביעים אותם באסלות".

לדבריה, כאשר מגיעים לשטח פתאום המקרים הקשים שנשמעים דמיוניים מקבלים ביטוי במציאות. כך קרה כשבמספר מקרים שהתרחשו בשנים האחרונות הצליחה להציל גורי חתולים ממוות. "לפני שנתיים היה מקרה שילדים שפכו חומר בערה על גור חתולים" משחזרת קלובלקין ונזכרת במקרים נוספים. "לפני כמה שנים לקחו גור חתולים שקשרו לו את הידיים ואת הצוואר לגדר והשאירו אותו ככה למות. היו חתולים שהוכנסו לשקיות אשפה וכלבים שנקשרו. יש שני מיליון חתולים ברחוב אז קל לקחת חתול ולהתעלל בו. לפני כמה שנים לקחו חתול שקשרו לו את הידיים ואת הצוואר לגדר והשאירו אותו ככה למות".

איך הילדים מגיבים כשאתם תופסים אותם?

"זה תלוי בגיל ככל שהם יותר קטנים יותר קל לעשות את זה. ככל שהילדים נכנסים לאוזר גיל הנעורים זה קשה יותר. כל המתנדבים שלי עוברים תהליך מאוד מסודר, איך ניגשים ומגיבים לסיטואציות".

שלומי צ'צ'שקס אשר עומד בראש מיזם 100 בחולון מספר כי בשנים האחרונות חל שינוי באכיפת החוק ובענישה על מקרי התעללות קשים בבעלי החיים. "הפרופיל של המתעללים מתחלק לשניים", הוא אומר "יש בני נוער משועממים שמחפשים מה לעשות. ויש גם חולי נפש".

צ'צ'שקס מוסיף כי בזכות הפעילות ההתנדבותית הרבה בשנה שעברה לא היה אף מקרה חריג ברמה הארצית, כולל בחולון. "יש את החוק ויש את מה שקורה בפועל. לצערי יש פער משמעותי בענישה בפועל. בית המשפט לא פותר את הביעה כמו שצריך על ידי ענישה. אני כן יכול להגיד שיש נקודת אור בתחום הזה. בעבר האנשים שהיו נשפטים על זה היו נידונים למאסר על תנאי והיום יש מגמה לתת מאסר בפעול. עדיין מדובר במאסר של חודשים ולא של שנים".

צ'צ'קס מסכם כי הוא "מאוד מקווה שגם השנה לא יירשמו מקרים של התעללות בבלי החיים ושאירועי ל"ג בעומר יעברו כסדרם".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

תגובות

3 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לאותו אחד שורק בעלי חיים למדורה צריך לזרוק אותו גם שישרף וירגיש את מה שמרגישים בעלי חיים היום זה מתחיל בבעלי חיים ומחר עם אנשים ובנוסף להכניס את אותו אחד ואו כמה שביצעו למוסד סגור לעבריינים

  2. עץ השקמה

    הכותרת של הכתבה מקוממת
    אינני זוכר בעשור האחרון מקרי התעללות של בעלי חיים בלג בעומר בחולון.
    נראה שמיזם 100 מנסה לצבור הון פוליטי על גבי שמם הטוב של תושבי חולון
    חבל מאוד

  3. דורית

    מה קרה לחתול בתמונה? האם הוא זכה לסוף הטוב המגיע לו?

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר