צילום: מדורה shutterstock.com / Pavel Ilyukhin

תחזית מזג האוויר לל"ג בעומר: עומסי חום קיצוניים ורוחות

בעקבות מזג האוויר הקיצוני והפעילות האלטרנטיבית שמציעה העירייה, לא מעט הורים הודיעו שייוותרו על המדורה. מה מצפה לכם בל"ג בעומר? כל הפרטים

פורסם בתאריך: 20.5.19 11:53

ההכנות לקראת חגיגות ל"ג בעומר, שיחלו ביום רביעי, נמצאות בעיצומן. ואולם, לחוגגים צפוי מזג אוויר לא קל. על פי תחזית השירות המטאורולוגי מיום רביעי ועד יום שישי צפוי להיות שרב כבד בכל הארץ. על פי התחזיות, צפויים עומסי חום כבדים עד קיצוניים. הטמפרטורות בחולון צפויות להיות 32 מעלות ביום רביעי ו-38 מעלות ביום חמישי, עם 60-70 אחוזי לחות ורוח במהירות של 30 קמ"ש.



עוד לפני ההתראה המיוחדת של השירות המטרולוגי, יזמה עיריית חולון מהלך שנועד להפחית בכמות המדורות ולהציע פעילויות אלטרנטיביות לל"ג בעומר, כפי שפורסם ב"השקמה חולון". לרשימת הפעילויות המלאה, ליחצו כאן.

כמו כן, נמסר מעיריית חולון כי הדלקת מדורות אסורה בגנים ציבוריים, בחורשות, בסמוך לבתי מגורים, לקווי חשמל וטלפון ולמתקני דלק. בנוסף, עובדי הפיקוח העירוני ונציגי עירייה יסיירו ברחבי העיר על מנת לשמור על הסדר ועל הביטחון, ויסיירו בין המדורות בשעות הלילה וכדי לצמצום התנהגויות חריגות בקרב בני הנוער.

לצד הפעילויות השונות שמעניקה העירייה והשרב הכבד הצפוי לפקוד את האזור, הורים רבים ברחבי העיר לא מוותרים על שמחת החג המסורתי והדלקת המדורות. יו"ר ועד בית ספר אשלים, רועי דביר, אב ל-שלושה ילדים סיפר: "יש סכנה ליימות ולכדור הארץ, אך מצד שני צריך להגיע לליבם של הילדים שיעניק להם סיפוק והנאה וצריך למצוא את השילוב הנכון. צריך להיזהר ולשמור על אמצעי הבטיחות, לא לזרוק פלסטיק לאש ואנחנו נסתובב בכל המדורות של בית הספר כדי לדאוג שהחג הזה יעבור בשלום. אנחנו לא מתרגשים מהשרב כי אנחנו כבר רגילים לזה, חיים במקום חם עם עליות ויירדות. כולנו אנשים בוגרים וצריך להסביר לכולם שלצד הסכנה במדורות, צריך ליהנות מהחג הזה".

אם נוספת בעיר, שרון מלכי, הייתה יותר הססנית ואמרה כי בניגוד לדבריו של רועי, היא ושני ילדיה לא יגיעו למדורות השנה: "קיבלנו הנחיות מיוחדות מעיריית חולון שביקשו מאיתנו לא לעשות מדורות. אנחנו ויתרנו על התענוג הזה ונעשה משהו אלטרנטיבי", אמרה.

דוד פירן אב לחמישה, יו"ר ועד ההורים הרצל, מצטרף לדבריה של מלכי, והודיע שגם הוא יחליף את המדורה בפעילויות עירוניות: "בדרך כלל היינו עושים מדורה  לצד בית הספר, אבל השנה הבנו שנצטרך אישורים מיוחדים וזה התחיל להיות מסובך מדי, לכן המלצתי ללכת לאחת מהסדנאות שהעירייה מציעה, ואני לא מצטער על כך לרגע".

נציב כבאות והצלה לישראל, רב טפסר דדי שמחי, צפוי להוציא צו האוסר על הדלקת מדורות ביערות, פארקים ובאזורי סיכון ביום רביעי וחמישי הקרובים – ימי חגיגות לג בעומר וזאת בשל גל החום והשרב הצפוי ברחבי הארץ. הצו, המורה על איסור הדלקת המדורות באזורי חורש ובאזורים מועדים לסיכון, הוא בשל החשש להתלקחות שריפות בשל ריבוי מוקדי אש ברחבי הארץ.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר