תושבים נגד בית ספר לחינוך מיוחד: "יוריד את ערך הדירות"

"אף אחד לא רוצה ילדים מפגרים ומוגבלים ליד הבית שלו": זה מה אומרים התושבים שמתנגדים להקמת בית ספר לחינוך מיוחד. יו"ר הנהגת ההורים: "דוחים את הדרת ילדי החינוך המיוחד"

פורסם בתאריך: 22.5.19 19:23

מספר תושבים מרחוב משעול השוהם שבקריית בן גוריון, התארגנו לצורך מאבק נגד הקמת בית ספר בשכונה. הסיבה: "בית הספר עושי להוריד את ערך הדירות".

בכוונת עיריית חולון לבנות בית ספר לחינוך מיוחד, על השטח שבו שוכנים מתחם גני הילדים ומגרש החניה ברחוב. בעקבות כוונת העירייה התארגנו מספר תושבים. במכתב שהופץ לדיירים במקום על ידי המתנגדים צוין כי "הובא לידיעתנו שהעירייה פועלת במחטף בסודיות ללא פרסום כנדרש לדיירי הסביבה, כדי שגני הילדים במשעול השוהם יוסבו לבית ספר לחינוך מיוחד (מה שעשוי גם להוריד את ערך הדירות)".

בהמשך המכתב מתייחסים המתנגדים למצוקת החניה ברחוב. "מגרשי החניה הצמודים לגנים שמשמשים כיום כחניה לדיירי הסביבה ולא יוכלו לשמש יותר כחניה", כך נכתב. בנוסף, אמש (שלישי) התקיימה אספה בין נציגים ממספר בניינים ובה חתמו 65 דיירים על ההתנגדות לתוכנית העירייה.

המכתב דלף ויצר סערה. לא מעט הורים גינו את הדברים שעלו במכתב. יו"ר הנהגת ההורים בחולון, בת אל בן דוד, מסרה ל'השקמה חולון": "אני מתנגדת להדרת ילדי החינוך המיוחד. לפי ברור שערכתי בעיריית חולון הנושא כרגע נמצא בהליך של בדיקות וקבלת אישורים. אנו הנהגת הורים דוחים את הדרת ילדי החינוך המיוחד. כולנו שווים, שונים ומיוחדים".

אלא שלעומת הדברים הנחרצים שאומרת יו"ר הנהגת ההורים, משיחות עם הדיירים עולה תמונה מאוד מדאיגה. שכנים שביקשו לא להיחשף אמרו ל"השקמה חולון" כי "אף אחד לא רוצה ילדים מפגרים ומוגבלים ליד הבית שלו". זאת, בטענה כי הדבר יוביל לירידה בערך הדירות.

עוד אומרים המתנגדים כי "כיצד ילדנו יסתובבו באופן חופשי? הרי חסר שיתקלו בילד מפגר ללא השגחה. יכול להיות פה אסון מישהו נתן את הדעת לכך? כולם יפי נפש ומתחסדים אף אחד לא רוצה לומר זאת בקול וזאת הסיבה שאנו לא נחשפים".

מאיר גלעדי מראשי מאבק התושבים, אמר בתגובה לפניית "השקמה חולון": "אין לנו שום דבר נגד בית ספר לחינוך מיוחד, שלא תהיה טעות חס וחלילה. אנחנו נחבק אותם ונקבל אותם בשמחה".

לדבריו, הסיבה היחידה להתנגדות נעוצה במצוקת החניה. "הבעיה שלנו היא שיש מצוקת חניה נוראית. אם ייקחו לנו את החניה הזו, לא יהיה לאנשים איפה להחנות. גם ככה עומדים לקחת לנו את החניות שברחוב ארליך בגלל הקמת קו הרכבת הקלה, ותהיה פה קטסטרופה נוראית".

גלעדי התייחס לסערה שנוצרה בעקבות הדברים שנכתבו ואמר: "מה שכתבתי היה ניסוח לא נכון. הכוונה הייתה שעקב זה שייקחו את החניה ירד ערך הנכסים וייצא כאילו שזה בגלל החינוך המיוחד. זה לא המצב. אין לי שום דבר נגד חינוך מיוחד ואני מחבק ומקבל אותם באהבה".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

תגובות

5 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אאני מזועזעת מתגובות אנשים כאלה , כל כך חסרי רגישות

  2. ח

    זה עם ישראל המכוער אם בכלל עם ישראל הילדים האלה הם ילדי ישראל שיתבישו להם מכוערים בנפשם הילדים האלה גם הם צריכים מקום אהבה וחיבה מה הפגנות להיות איפוא החמלה והאהבה שיתבישו להם

  3. קטי כהן שור

    בושה וחרפה שכונת נאות רחל תשמח להכיל ילדים כאלה ואף אישית אשמח להתנדב ולעזור בבית הספר הזה כי ילדים כאלה זה ברכה

  4. מאיר

    לכל המתלהמים והמגיבים בכעם.אין כאן דבר ממה שנכתב.תושבי קבג ישמחו לקבל חינוך מיוחד או כל בית ספר אחר אם יכנסו למבני גני הילדים שכבר קיימים ומבלי לבנות על מגרש החניה.אם היה מתוכנן למשל שלוחה של אוניברסיטה.היה נכתב בהזמנה לאסיפה שלוחת אוניברסיטה (מה שיוריד את ערך הדירות) כי מה שנכתב בהמשך זה הבעיה וזה שיקחו לנו חניה ציבורית ל 100 רכבים שמשמשת התושבים כבר 30 שנים.כך שכל המגיבים כאן ועושים שיימינג לתושבי קבג ממש לא מבינים על מה הרעש.
    באסיפת הדיירים שהתקיימה ב 21.5 הודגש כי אין לנו דבר נגד בית ספר במקום גני ילדים.רק שיכנסו בלי בניה נוספת

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר