אילוסטרציה: שאטרסטוק
אילוסטרציה: שאטרסטוק

אכיפה מוגברת וקנסות גבוהים על אי איסוף צואת הכלבים

עיריית חולון ממשיכה להיאבק במפגע הסביבתי של צואת כלבים על המדרכות. כמה ישלמו מי שלא יקפידו על הכללים?

פורסם בתאריך: 28.5.19 13:15

עיריית חולון מעלה הילוך במאבק בצואת הכלבים ברחובות, והודיעה כי החל משבוע הבא תגביר את האכיפה באופן משמעותי: מי שייתפס עם כלבו מטיל גללי צואה במרחב הציבורי ייקנס ב-730 שקלים.



צואת הכלבים הפכה מזמן למכה באזורים עירוניים, ומי שסובלים אלו התושבים. במסגרת המאבק בתופעה עיריית חולון פרסמה היום (שלישי) כי החל מהשבוע הבא יחלו הפקחים העירוניים באכיפה מוגברת של אי איסוף צואת כלבים ברחבי חולון. אלה שייתפסו כשאינם מנקים ואוספים אחרי כלביהם יוטל קנס בגובה של 730 שקל על פי חוק העזר העירוני.

"בעלי כלבים שאינם אוספים את צואת כלבם מהמרחב הציבורי, לא רק שעוברים על החוק אלא גם יוצרים מפגע אסתטי, שמדיף ריח רע ומסכנים את בריאות הציבור", כך נכתב בהודעת העירייה. על פי נתוני העירייה כיום פועלות 13 גינות כלבים ברחבי חולון אשר נותנות מענה לכלבים.

בנוסף, במסגרת הגברת האכיפה, יחולקו גם ערכות לאיסוף צואת כלבים, שכוללות מתקן ובו מארז שקיות, עליהן תכתב הסיסמה: "יחד נשמור על חולון נקייה".

הווטרינר העירוני של חולון, ד"ר ויקטור חדד, מסר בהודעה כי "צואת כלבים עלולה לגרום להחלקה ולהתרבות טפילים, תולעים וחיידקים מסוכנים, שגדלים בצואת הכלבים ועלולים לגרום למחלות בבני אדם או בבעלי חיים. בעלי הכלבים מחויבים לאסוף את צואת כלבם ולסלקה לפח אשפה, כשהיא ארוזה בשקית. מומלץ לטייל תמיד עם הכלב כאשר הוא קשור ברצועה, על מנת למנוע ממנו לאכול צואה, דשא, חיפושיות זבל או כל דבר אחר שעלול להזיק לבריאותו".

במקביל הודיעה העירייה כי הווטרינרים העירוניים ימשיכו להיפגש עם תושבים בגינות הכלבים העירוניות, ולשוחח איתם בנושאים שונים כמו צרכנות נבונה של מזון מן החי ובטיפול בבעלי חיים. המפגשים הבאים יתקיימו בימי שלישי, בשעות 18:00-16:30, בתאריכים ובמיקומים הבאים: 28.5 – גינת כלבים ברחוב מטולה, 4.6 – גן סיפור העץ הנדיב, 11.6 – חורשת היובל, 18.6 – גינת כלבים בפילבוקס, 2.7 – גן קריית עבודה (מול מרכז תיאטרון בובות).

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. אלי

    במקום לחשוב לתת קנסות, שהעירייה תתחיל לדאוג לגינת כלבים, אנחנו ב 2019 ועדיין בשביל להוציא את הכלבים החוצה ישר יקפוץ עלייך פקח גם שהכלב שלך לא עשה צואה הוא ייתן לך דוח על כלום.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר