מכונית נטושה בקריית מיכה

איך הפכה שכונת קריית מיכה ל"בית קברות לגרוטאות"?

בחודשים האחרונים מתלוננים תושבי קריית מיכה על ריבוי נטישת מכוניות ברחבי השכונה. מהעירייה נמסר: "מודעים לנושא. נפנה את כלי הרכב על פי החוק"

פורסם בתאריך: 4.6.19 14:22

תושבי שכונת קריית מיכה בחולון העלו לא פעם תלונות על בעיות של הזנחה ברחבי השכונה. נוסף על כך, מתברר כי בחודשים האחרונים הולכת וגוברת תופעה של השלכת מכוניות ישנות בשטח השכונה. הגרוטאות הללו הופכות בחלוף הזמן למפגע תברואתי ובטיחותי עבור התושבים.



ברחבי השכונה אשר שוכנת בחלקה המערבי של העיר, ננטשו מספר מכוניות על ידי בעליהן ולא הוזזו זמן רב. בקצה רחוב חכמי ישראל, הצמוד אל הכניסה לגשר התנאים, חונה טור ארוך של גרוטאות. לחלק מהמכוניות אף אין לוחית רישוי והן מלאות בלכלוך ואבק שנדבק אליהן.

"עשיתי הליכה ביום שבת, חזרתי מהגשר וראיתי מכוניות נטושות", מספר תושב השכונה "כל המכוניות האלה תקועות שם. באים וזורקים אותן שם ולא עושים עם זה כלום. עוד מעט יהיה פה מגרש גרוטאות שלם. יש שם ג'יפ שנשרף לפני חצי שנה ועדיין לא פינו אותו".

לפי תקנות העירייה, רכב נטוש הוא כלי רכב ללא טסט, לעתים אף ללא לוחיות רישוי, שנראה מוזנח ומלוכלך. העירייה פועלת על פי נוהל מסודר, לפיו עם היוודע על כלי רכב נטוש, אנשי הפיקוח העירוני מאתרים את הבעלים ומוציאים להם דרישה לפינוי הרכב תוך שלושה ימים. אם הרכב לא פונה, נשלחת הודעה בדואר רשום לכתובת הבעלים. במידה והרכב עדיין לא פונה, הפיקוח העירוני דואג לפינויו באמצעות גרירה אל אחסון במגרש גרוטאות ובחלוף 90 יום לגריטה.

רכבים נטושים בקריית מיכה

תופעת נטישת רכבים שיצאו מכלל שימוש, מתרחשת בעוד אזורים בעיר ולא רק בקריית מיכה. רבים מן הרכבים הנטושים ברחבי חולון אף מגיעים מן הערים השכנות. זאת בשל העובדה כי בעיר מונהגת חניה חופשית לתושבים ואורחים כאחד. לרוב כאשר מדובר בשכונות מרכזיות עם מחסור במקומות חניה זמינים, בחלוף זמן קצר של חניה, נוהגת העירייה להדביק אזהרה על כלי הרכב הנטוש ולאחר מכן לגרור אותו. בעקבות כך, כמעט ולא קורה שרחובות מרכזיים בעיר הופכים להיות "בתי קברות לגרוטאות".

אולם מאחר שקריית מיכה הינה אזור מנותק משאר חלקי העיר, ללא מחסור במקומות חניה, יש מי שמנצלים זאת ונוהגים להשליך שם כלי רכב ישנים. זאת מתוך ההנחה כי אף אחד לא יחפש אותם. כמו כן יש להעריך כי לפחות חלק מן המכוניות הנטושות מגיעות מחוץ לחולון. כך שבחלוף הזמן נוספות עוד ועוד מכוניות לשטחי השכונה ובאופן הדרגתי נוצר לו "מגרש גרוטאות" מאולתר.

פרט לתפיסת מקומות חניה, כלי הרכב הנטושים טומנים בתוכם גם סכנות. מעבר לבעיות התברואתיות שנוצרות בעקבות הלכלוך והזוהמה שמצטברים על כלי הרכב לאחר חודשים ללא תזוזה, מדובר לרוב גם ברכבים שאינם עברו טסט ועלולים להיות עם בעיות בטיחותיות. לא פעם הרכבים הללו נפרצים והופכים ל-אטרקציה" עבור חבורות נערים. הם נכנסים אליהם ומדרדרים אותם ברחוב ועלולים לגרום לתאונה.

רכבים נטושים בקריית מיכה

מעיריית חולון נמסר בתגובה: "בפיקוח העירוני מודעים לנושא ובכוונת האגף לטפל בו ולפנות את כלי הרכב על פי החוק".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

עוד באותו נושא:

עיריית בת ים דורשת לספח אליה את קריית מיכה בחולון

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר