בני נוער. אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה

מפגש של חניכי הצופים הסתיים בקנס של 350 שקל לכל אחד

לטענת הנערים שהתכנסו בשעות הלילה, הם התנצלו והתכוונו לעזוב את המקום, אלא שאז עברו מסדר משפיל, ובסופו ייאלצו לשלם יחד יותר מ-5,000 שקל

פורסם בתאריך: 6.6.19 18:25

הורים לחניכי תנועת הצופים בשבט עתיד בחולון זועמים: לפני כחודש התכנסו ילדיהם למפגש לילי בגינה ציבורית הקרובה לבתיהם, ובעקבות רעש שהקימו נקראו פקחים ושוטרים למקום וקנסו את הנערים בסכום של 350 שקל לאחד. בסך הכל חולקו 15 דוחות, שהגיעו השבוע בדואר לבתי ההורים.

על חלק מהדוחות שהגיעו לסכום מצטבר של יותר מ-5,000 שקל חתום המשרד להגנת הסביבה ועל חלקם עיריית חולון.

ההורים עצמם זועמים ומתוסכלים. בשיחה עם "השקמה חולון" טוענים ההורים כי למרות שהנערים והנערות התנצלו והסבירו שלא היו מודעים לכך שהשיחות ביניהם והמוזיקה ששמעו מהטלפונים הניידים הפריעה לשכנים, הפקחים העבירו אותם מסדר משפיל שכלל נזיפות, איומים ואף קנס לכל אחד מהם.

כעת דורשים ההורים לבטל את הקנסות. "הילדים שלנו הם ילדים טובים שלא הולכים למועדונים, לא שותים ולא מעשנים, ושרצו בסך הכל לשחק", הם מסבירים, "נכון, השעה היתה מאוחרת, אך כשביקשו מהם להתפנות כך עשו. אבל הפקחים התייחסו לילדים שלנו בזלזול ובחוצפה, והרי הם לא עבריינים – הם לא עישנו ולא שתו, הם בסך הכל שיחקו משחקי קופסה בגינה".



הנערים והנערות, מצדם, שגילם הממוצע הוא 16, עדיין המומים מהחוויה שעברו. בשיחה עם "השקמה חולון" מספר אחד מחניכי שבט עתיד: "הגענו לגינה ציבורית שקרובה לבתים שלנו. אחד החברים הביא משחקי קופסה והתיישבנו בגינה לשחק בהם. בזמן המשחק יצרנו רעש שיכול היה להפריע לדיירים בבניינים הסמוכים לגינה. הבנו את זה רק בדיעבד".

אותו חניך הוסיף כי "השעה היתה מאוחרת, אחת וחצי בלילה בערך. ידוע לכולנו שיש חוק שאוסר על יצירת רעש בקרבת מגורים בשעות מאוחרות, וכמובן שמתוך ההבנה הזאת אין לנו אף טענה לשכן שהתלונן. אבל למרות כל זאת נתקלנו מצד הפקחים והשוטרים ביחס ובהתנהגות מזלזלים ובחוסר כבוד".

לדברי החניכים "כאשר הגיעו הפקחים והשוטרים, הם ביקשו מאיתנו תחילה להתאסף ולאסוף את המשחקים. כמובן שנענינו ישירות לבקשתם והתחלנו לארוז, אחרי שהתנצלנו כמובן. אחת הבנות ביקשה ממישהו להעביר לה את הקופסה על מנת שתוכל להכניס לתוכה את חלקי המשחק, אחת הפקחיות הרימה עלינו את הקול וטענה שאנחנו מתחצפים ולא שותקים אפילו כשהם שם. ניסינו להסביר את עצמנו אבל זה לא עניין אף אחד".

בהמשך, לפי עדויותיהם, היחס המזלזל אף החמיר. "לאחר שסיימנו לאסוף את הדברים, העמידו את כולנו בגוש מסודר וביקשו מאיתנו תעודות זהות אחד-אחד, ללא שום הסבר על מה עומד לקרות ומה עושים עם הפרטים שלנו".

"גם הושמעו כלפינו איומים שצילמו ותיעדו אותנו במשך כמה דקות מהשיחים משום שעשינו עבירה חמורה, הודיעו לכולנו שנקבל דוחות הביתה על סך 350 שקלים כל אחד ושאנחנו צריכים להתפנות באופן מיידי", הוסיפו החניכים.

החניכים מוסיפים כי "אין לנו ולו טענה אחת על כך שבסופו של דבר הפקחים ביצעו את עבודתם ונתנו את העונש הקבוע בחוק, אבל בסופו של דבר פקחים, גם אם הם עובדים בשעות מאוחרות, הם בני אדם שיכולים וצריכים להפעיל שיקול דעת ולנסות לפחות להקשיב".

"אנו מאמינים שאם הם היו טורחים רק לתת לנו להסביר את עצמנו, דברים היו נראים אחרת", הם מסכמים, "בסופו של דבר היינו חבורת נערים צעירים שכל מה שעשתה היה לשחק רמיקוב על הדשא ולשמוע שירים של כוורת מטלפון נייד בלבד, לא מרמקול, ללא יצירת לכלוך, ללא שום מעורבות של עישון מכל סוג שהוא או שום הימצאות של שתייה חריפה".

מעיריית חולון נמסר בתגובה: "עובדי הפיקוח העירוני והשיטור העירוני מתודרכים לנהוג באדיבות כלפי התושבים ובוודאי כלפי בני הנוער. כפי שנכתב במכתב שצורף לדוח, עומדת בפני התושב האפשרות להגיש לאגף הפיקוח העירוני בקשה לביטול הודעת תשלום הקנס, תוך פירוט הנימוקים, במשך הזמן שקבוע בחוק".

מהמשרד להגנת הסביבה נמסר בתגובה: "מדובר בדוח משטרתי, והשוטרים הם אלו שהיו בשטח ועסקו בהיבט אובייקטיבי של עוצמת הקול, ואם בנסיבות העניין מדובר ברעש חזק שמפריע. בפני מקבל הדוח עומדת גם האפשרות לפנות למערך ברירות משפט של המשרד להגנת הסביבה ולערער או לבקש להישפט – אם יבחר בכך, כפי שמצוין בגוף הדוח. באשר ליחס השוטרים, יש לפנות למשטרת ישראל".

מהמשטרה נמסר בתגובה: "שוב אנו עדים להצגת תמונה מעוותת החוטאת למציאות, לפיה התקבלו במוקד 100 של המשטרה דיווחים על רעש חריג באזור מגורים סמוך לשעה 01:45. ואכן, צוות של השיטורי עירוני שהגיע למקום, הבחין בבני נוער שמרעישים באופן חריג בצעקות ומוזיקה מחרישת אוזניים ופעל כנדרש להפסקת העבירה. בניגוד לנטען, הצוות פעל במקצועיות ובתוך כך רשם דוחות כנדרש. עבירות הרעש מהוות מטרד הפוגע במרקם החיים הנורמטיבי ואנו נמשיך לאכוף אותן בהתאם לחוק".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

אולי יעניין אותך גם

תגובות

8 תגובות
  1. מוסדי

    פחחחח – איזה עולב של עירייה
    הדו"חות האלו מגיעים מהכסף שאנחנו התושבים משלמים בארנונה על אגרת שמירה.
    להורים- תבואו בטענות רק לעצמכם שלא השתמשתם בהזדמנות לבחור משהו אחר בבחירות האחרונות

  2. דובלה

    לפי הכתבה ממש ילדים ״צדיקים״ יאללה שישלמו את הדוחות ופעם הבאה שישחקו בקן שלהם.
    הורים תפסיקו לגבות את הילדים שלכם בכל מחיר

  3. כ

    תעשו ראש אצלכם בבית עם חלונות סגורים למה להפריע לכל השכנים למה לא שיחקו במתקן הצופים בתוך חדרים כל אידיוט בארץ הזאת עושה מה שבא לו אין כיביוד של אחרים טוב מאוד עשו לכם כך תלמדו ולהוריהם שיחנכו את ילדיהם שלא כל דבר מותר ויש לכבד שקט ושלווה ורכוש של אחרים עם מטומטם ללא תרבות וחינוך הכל מותר די לא פלא שלא סובלים אותנו בשום מקום בעולם

  4. Toy

    בקלות אפשר לבטל את הקנסות האלה.
    המשטרה צריכה להוכיח שנמדדו מעל 80 דציבלים של רעש, במקום שבו הגיעה התלונה – לא מקום ישיבת הנערים,
    ואז להוכיח שמקור הרעש הגיע מהם.
    במידה וזה נעשה, אז הם יכולים לתת קנס,
    אבל בלי למדוד 80 דציבלים מינימום אצל המתלונן, הם לא יכולים לתת קנס. זה כמו לתת קנס על מהירות בלי להוכיח את המהירות שנסתו בה.

  5. מוטי לנצח

    תגובות כמו של המגיב הראשון רק יגרמו לי להצביע למוטי ששון שוב ושוב ושוב ושוב. אמן ויישאר ראש עיר לנצח.
    בני נוער עושים רעש כמו בג'ונגל והוא יש לו תלונות לראש העיר. איזה טמבל !
    הלוואי ויבואו לעשות רעש אצלך בחדר שינה, נראה על מי תתלונן אז.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר