שטח החניה שעליו נאבקים התושבים
שטח החניה שעליו נאבקים התושבים

המאבק נגד בניית בית ספר לחינוך מיוחד בבן גוריון: שלב העצומה

תושבי רחוב משעול השוהם פירסמו עצומה הקוראת לבטל את הקמת בית הספר על שטח חניון ציבורי: "אנחנו לא נגד בית הספר, אלא נגד בנייה על המגרש"

פורסם בתאריך: 10.6.19 12:48

הסערה סביב הקמת בית הספר לילדי חינוך המיוחד בשכונת קריית בן גוריון טרם שככה. תושבי רחוב משעול השוהם פרסמו לאחרונה עצומה נגד הבנייה המתוכננת של בית הספר על מגרש החניה, מה "שעשוי להוריד את ערך הדירות", לטענת הדיירים. עד כה הספיקו התושבים לגייס 301 חתימות מתוך יעד של 1000.



בחודש שעבר קיימו תושבי הרחוב אספת דיירים ובו הביעו התנגדות לבניית בית הספר. "העירייה פועלת במחטף בסודיות, ללא פרסום כנדרש לדיירי הסביבה הקרובה כדי שגני הילדים במשעול השוהם יוסבו לבית ספר לחינוך מיוחד מה שעלול להוריד גם את ערך הדירות", כך נכתב בהזמנה לאספת הדיירים.

פרסום המכתב גרר גינויים מכיוונים רבים, בין היתר של ראש העיר, מוטי ששון שאמר: "בעיר חולון לא תהיה הדרה של ילדי החינוך המיוחד ואנו נמשיך לדאוג להם כמו לשאר ילדי העיר. הרוח העולה מדברי קומץ התושבים בנושא אינה מאפיינת את הרוח החולונית המחבקת את הילדים בעלי הצרכים המיוחדים". בניגוד לכך, טענו מובילי המאבק כי דבריהם לא הובנו נכון, וכי התנגדותם הייתה רק כלפי זליגת מגרש החניה ולא להקמת בית הספר.

כעת מחריפים התושבים את המאבק. בימים האחרונים העלו התושבים העלו לרשת עצומה הקוראת לבטל את בניית בית הספר בשטח החניה. "אנו תושבי קריית בן גוריון בחולון, מוחים בזאת על כוונת העירייה לבנות בית ספר על שטח חום", נכתב בתחילת העצומה. כמו כן, הם מדגישים את הסיבות להתנגדותם תוך הפקת לקחים מן הנוסח שנכתב בהזמנה לאסיפה אשר הציתה את הסערה. "התנגדותינו נובעת אך ורק מבעיות צפיפות קשות, בעיית תחבורה ותנועה, חוסר נגישות לרכבי הצלה במקרה הצורך, וגם בעיית חניה קריטית. אין לנו התנגדות לכל בית ספר שיגיע ובתנאי שלא תידרש בניה נוספת על הקיים כבר בגני הילדים", כך נכתב בעצומה.

"העצומה נועדה להרגיע את העניין של אי ההבנה עם מה שפורסם דאז. אנחנו לא נגד בית הספר, אלא נגד בנייה על המגרש", מוסרים ראשי מאבק הדיירים ומוסיפים, "נגיש אותה אל ראש העיר ואל הוועדה המקומית במידה ותתכנס ויוגש היתר בנייה".

בימים אלה מגייסים התושבים כסף עבור ייצוג משפטי אשר יזדקקו לו במידה והעירייה לא תהיה מוכנה לשנות את התוכנית. בכוונתם להיפגש עם ראש העיר ולהציג לו חלופות לתוכנית הקיימת.

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר