ליאת דניאל

בגלל 18 מדרגות: כמעט ואינה יוצאת מביתה כבר שש שנים

מצבה הבריאותי והכלכלי לא מאפשר לליאת דניאל לצאת מביתה, אלא לטיפולים רפואיים: "הלוואי ואלוהים ייתן בי כוח"

פורסם בתאריך: 24.6.19 18:18

ליאת דניאל, בת 39 כמעט ולא יוצאת מביתה מזה כשש שנים, למעט מקרים שבהם היא נלקחת על ידי אמבולנס לבדיקות רפואיות ולעיתים רחוקות אחד השכנים מתנדב להוריד אותה במדרגות.



"עד גיל 23 חיי היו נורמליים לחלוטין", מספרת דניאל שמתגוררת בבית הוריה בשיכון ותיקים. "בבית הספר היסודי למדתי בגורדון ובתיכון למדתי בנעמ"ת. בצבא שירתי בחיל האוויר, ומיד אחרי השחרור התחלתי לעבוד כמאבטחת, גם מכיוון שלמדתי אומניות לחימה וגם מפני שרציתי לחסוך כסף. היו לי חיים כייפים ובילויים. אבל בגיל 23 נעצרו לי החיים".

באותה השנה, בבוקר אחד, הרגישה דניאל כאבים עזים באזור הבטן. "לא יכולתי לזוז. הוריי נבהלו ולקחו אותי לרופא היא הפנתה אותי מייד למיון ושם גילו שהתפוצצה לי ציסטה בשחלות", היא מספרת, "לאחר הניתוח סבלתי מכאבים איומים. במשך שנתיים עברתי ארבעה ניתוחים, עד שגילו שאני סובלת מקדחת ים תיכונית שהמשמעות שלה הוא דלקות בפרקים. כל כך כעסתי על הסבל הנוראי שעברתי".

הזמן הרב שעבר עד שאובחנה מחלתה גרם להתדרדרות במצבה. ואם לא די בכך, לפני כשבע שנים היא גילתה שהיא מתקשה מאוד בהליכה. "עברתי שוב סדרת בדיקות והתברר לי שאני חולה במחלת ניוון שרירים, וב-15 השנים האחרונות נוספו לי עוד בעיות רפואיות".

במהלך אותו הזמן אביה הלך לעולמו מתגוררת עם אמה. "למרות הקושי הרב, החלטתי לנסות לחיות בכל מחיר לחיות, מבלי לחשוב. אני לוחמת רק בזכות המשפחה שלי. הם לא ויתרו עליי וטיפלו בי, ואני חייבת להוכיח להם ולי שהם לא נלחמו עליי לשווא".

אבל המלחמה קשה במיוחד. בשל מגבלותיה דניאל אינה מסוגלת לצאת מביתה. "אני מוגבלת ומביתי ועד היציאה המבניין מפרידות 18 מדרגות. אני זקוקה למעלון פניתי למשרד הבריאות בבקשה לסיוע, אבל לא אושר לי כל הסכום ולי אין כסף. לכן, כמעט שש שנים אני תקועה בבית ויוצאת רק בסיוע מיוחד, כשיש לי בדיקות רפואיות".

בינתיים, עד שיימצא פתרון מלבד הטיפולים הרפואיים, דניאל שרה ולומדת מוזיקה בביתה באופן עצמאי ומייחלת לאהבה. "הלוואי ואמצא בן זוג שיהיה מוכן להכיר את ליאת האדם ומה שבתוכו. אני בכיסא גלגלים וזה לא מראה מושך במיוחד והלוואי שתהיה לי בריאות והרבה בריאות, שאלהים ייתן לי כוח לעבור את המחלות האלו במהרה".

ממשרד הבריאות לא התקבלה תגובה.

 

תגובות

2 תגובות
  1. סוזאן

    איפה משרד הרווחה לעזור לאומללה הזאת. בושה למדינה אין רגש לחיי אדם

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    המלצה שלי
    לתת מספר חשבון בנק אני בטוח הרבה אנשים יתרמו כדי לעזור לך. ובושה למדינה שכך עושה לבחורה שסובלת שנים רבות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר