רחוב מרבד הקסמים

כיצד הפך הוויכוח על פתיחת הכביש לסערה וטענות לגזענות כלפי השומרונים?

השאלה האם לפתוח לתנועה את רחוב מרבד הקסמים הצית ויכוח סוער והצית את המתיחות בין תושבי נאות יהודית לשכנים מהשכונה השומרונית

פורסם בתאריך: 1.8.19 13:49

הוויכוח סביב רחוב מרבד הקסמים: בעקבות האפשרות שרחוב מרבד הקסמים ייפתח ליציאת כלי רכב לכיוון רחוב המלאכה, התעורר ויכוח סוער בין תושבי נאות יהודית לתושבי שכונת השומרונים.

כפי שפורסם כאן ב"השקמה חולון", עיריית חולון העלתה את האפשרות לפתוח את הרחוב ליציאת כלי רחב, וביצעה משאל בין התושבים.

כמו כן, פורסם פוסט בקבוצת הפייסבוק של שכונת נאות יהודית, שבו נשאלו התושבים מה דעתם על פתיחת מעבר לתנועה מרחוב מרבד הקסמים אל רחוב בן עמרם, שבתוך שכונת השומרונים. השאלה מיד הציתה ויכוח בין התושבים, כאשר רבים מתושבי השכונה השומרונית זעמו על כך וטענו שמדובר בהתגרות בהם, היות שהרחוב המדובר הוא קטן וצר ואינו יכול להכיל את כמות כלי הרכב המתוכננת לעבור בו.

בנוסף, טענו התושבים כי ביום שבת לא מתקיימות נסיעות של כלי רכב בתוך השכונה השומרונית, ופתיחת רחוב בן עמרם עלולה לפגוע בשמירת השבת בשכונה.

"ברחוב בן עמרם גרים אנשים שומרי שבת ולא ניתן להפוך את זה לכביש ראשי", טען אחד מתושבי השכונה בפייסבוק ובתגובה נענה בשאלה האם רק ברחוב בן עמרם מתוגגים שומרי שבת.

תושב אחר מהשכונה השומרונית האשים בגזענות את יוזמי ההצעה: "נוצר מצב בזמן האחרון שיש כמה הזויים ברחוב מעלות שיש להם בעיה עם השומרונים וכל יומיים מעלים פוסט גזעני אחר. לא יעזור לכם. כל השנים השומרונים חיו פה בשלום עם השכנים היהודים וימשיכו גם הרבה אחריכם".

גורמים בשכונה השומרונית סיפרו כי היחסים בינם לבין שכניהם היהודים טובים מאוד, אולם ישנו מיעוט אשר מתנגח בהם ותוקף אותם. "יש תושבים שאומרים: 'השומרונים עושים הרבה שמחות ומפריעים לנו עם הקולות', אז הם כנראה רצו לתת קונטרה. בתקופת הקיץ יש חתונות, והביאו לכאן זמר וזה הפריע. אבל אנחנו יודעים שזה זמני".

מנגד, טוענים תושבים משכונת נאות יהודית כי מטרת הפוסט שבו הועלתה השאלה, הייתה מעין פרובוקציה כדי לעורר עניין בהתנגדות, והודפים את הטענות לגזענות. "אנחנו רוצים לגרום לכל מי שנמצא בסביבה שלנו להבין למה אנחנו נגד פתיחת הכביש. אנו מתנגדים לרעיון שיפתחו את נאות יהודית וגם מן הסתם את בן עמרם. פשוט רצינו לגרום גם לתושבי השכונה השומרונית להרגיש את מה שאנחנו מרגישים, רצינו שהם יצטרפו למאבק".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

 

תגובות

תגובה אחת
  1. אני

    מתנגדים לפתיחת הכביש אך לצערי כל טענה שתהיה בשומרינים יקחו לכיון הגזענות כי זה הכי קל לטעון.

    כשהם חוגגים את השמחות שלהם בפול וויליום בעוצמות דציבלים שמנוגדות לחוק הרעש, אז הם טוענים שהבקורת מגיע ממניעים גזעניים כי הכי קל לטעון כך.

    בלי שום קשר לשומרי שבת, פתיחת הכביש תביא לעלייה של ילדים דרוסים ברחוב כמו שהיה בעבר.

    השכונה מאוד שקטה וכך היא צריכה להשאר.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר