הלום הקרב מחולון הקים מרכז טיפולי חדשני

אחרי מבצע צוק איתן, ניסיון התאבדות ושיקום ארוך ומורכב, חנן אלקלעי רוצה לעזור לאחרים

פורסם בתאריך: 5.8.19 11:35

הלום הקרב מחולון, חנן אלקלעי מגשים חלום ופותח מרכז תמיכה ועזרה לאנשים בעלי טראומות וחרדות.

אלקלעי, המתגורר בחולון, לחם ברצועת עזה במבצע צוק איתן, משם חזר עם צלקות בנפש איתן הוא נאלץ להתמודד עד היום. "האירוע שמבחינתי היה הכי קשה היה כשנאלצנו לפוצץ בניין ולוודא את ההריגה של כל הצלפים שהיו שם. כשהתקרבנו, ראינו שעמדה שם ילדה קטנה", סיפר בעבר אלקלאי בראיון שהעניק ל"השקמה חולון".



בנוסף, סיפר אלקלעי כי "אחרי ניסיון התאבדות, הרמתי את היד ואמרתי שקשה לי ושאני צריך עזרה ואז הוציאו אותי מהיחידה פניתי לטיפול אבל הוא לא עזר לי. מצאתי את עצמי מרפא את עצמי. היום אני כבר מטפל באנשים עם חרדות. זה העיסוק שלי".

בימים אלו עובד אלקלעי במלוא המרץ לקראת פתיחת "מרכז אלקלעי" שיפעל בגבעת שמואל. הצוות במרכז כולל שלושה מטפלים ומספר מתנדבים, בהם אמנים. בינתיים, כך מספר אלקלעי נרשמו כ-40 מטופלים.

לדבריו, הדרך לפתיחת המרכז נסללה עוד בימים הראשונים לאחר שעזב את הצבא. כחלק מתהליך הריפוי שלו, מצא עצמו מתחיל לעזור לפגועי טראומות אחרים ובשלב מסוים אף פתח קליניקה בעיר.

"אני חושב שרוב הזמן בתהליך הריפוי שלי נאלצתי להתמודד עם זה לבד, וכשעליתי על דרך המלך איך לרפא את עצמי זה היה תמיד ביחד. הבנתי שהריפוי האמיתי זה שאני אתן לאחרים לעזור לי ושאני אעזור להם, לכן הקליניקה עוזרת לי", מסביר אלקלעי.

 

כעת, עם העלייה בכמות מספר המטופלים, החליט אלקלעי לפתוח מרכז גדול יותר שיהווה קהילה ובית עבור עשרות מטופלים. במרכז יתקיימו גם פעילויות חברתיות, הרצאות ומוזיקה. "עד עכשיו עשיתי טיפולים של אחד על אחד בתוך קליניקה סגורה. המרכז החדש מכיל בתוכו גם מופעים מוזיקליים של צלילים מרפאים וגם העברה של הרצאות וקורסים. הרעיון הוא ש'הביחד' הזה הוא מה שמרפא. יש ערבים וסדנאות שיש בהם כנסים, אני מביא אמנים, וגם יש קהילה שתומכת אחד בשני".

עם אילו טראומות מתמודדים המטופלים?

"דווקא הקהל הכי קטן הם הלומי הקרב. רוב הקהל שלי הם אנשים שמתמודדים עם טראומות שונות כמו פגיעות מיניות, תאונות דרכים ומחלות קשות".

יש חששות לקראת הפתיחה?

"אין ספק שכמו כל עסק, תמיד יש את החשש. אבל כיוון שמדובר בנשמה שלי ויש את החזון אני חושב שזה יצליח".

איפה תרצה לראות את עצמך בעוד כמה שנים?

"אני רואה את עצמי עם אנשים רבים שיכולים לקבל טיפול, שתהיה קהילה שלמה שעוסקת בריפוי".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

 

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר