ספריית מדיטק בחולון לאחר השריפה
ספריית מדיטק בחולון לאחר השריפה

האם ספריית המדיטק תפתח עד תחילת שנת הלימודים?

שריפה השביתה את ספריית המדיטק, אמנם חלקים מן המבנה חזרו לפעילות מצומצמת, אך הספרייה עודנה נשארה סגורה כאשר עדיין לא ברור מתי תשוב להיות בשימוש

פורסם בתאריך: 11.8.19 15:49

שריפה במסעדת בלנה שבחלל המדיטק השביתה את הספרייה לפני כשלושה חודשים. אמנם לא נגרם נזק למבנה הספרייה אך עשן רב חדר למערכת האוורור ומילא את חדרי העיון הרבים, קיים צורך לאוורר את המבנה, אך שלושה חודשים אחרי, לעירייה עדיין אין צפי פתיחה מחדש של אחת הספריות הגדולות בארץ. נראה כי תלמידי בתי הספר והסטודנטים יצטרכו להסתדר במהלך שנת הלימודים ללא המדיטק.



תושבים רבים משתמשים בשירותי הספריה, בהם סטודנטים בעת תקופות מבחנים. השנה נאלצו לעבור אל ספריות אחרות, במכללות ובאוניברסיטאות, או להסתפק בשירותים של הספריות השכונתיות אשר לא תמיד מספיקות עבורם. כעת קיים חשש כי הספרייה לא תספיק להיפתח עד תחילת שנת הלימודים הקרובה בספטמבר או אפילו עד תחילת שנת הלימודים האקדמאית באוקטובר.

משפחות נהגו להגיע לספרייה, להשאיל ספרים, להאזין לשעות סיפור ועוד, נשארו עם חלופות מוגבלות מאוד. תושב חולון אמר כי "יש בחור שלומד באוניברסיטת בר אילן וכעת הוא נאלץ להגיע פעם בשבוע למכללה בחולון, וזאת במקום לקחת ספרים מהמדיטק. אישה נוספת לשני ילדים קטנים אמרה לי שזו חוצפה שהספרייה שהיא הצורך החברתי הכי גדול שיש, סגורה כל כך הרבה זמן. זה ביזיון שלוקח חודשים לפתוח ספרייה עירונית, אם זה היה פרטי היא הייתה נפתחת תוך יומיים".

כעת השאלה שעולה היא מתי תיפתח הספרייה והאם זה ייקרה לפני תחילת שנת הלימודים. בעיריית חולון נמנעו מלנקוב בתאריך פתיחה. "לצערנו, לא ניתן להעריך כרגע את מועד פתיחתה המחודש של ספריית המדיטק. בקרוב יושלמו כמה בדיקות מעבדה ולאחר קבלת תוצאותיהן ניתן יהיה לציין מועד פתיחה משוער. התושבים והסטודנטים מוזמנים להשתמש ביתר הספריות העירוניות שפזורות ברחבי העיר".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת.

 

תגובות

תגובה אחת
  1. תולעת ספרים

    מטורף העיניין הזה , ספריה ענקית וצרכזית מושבתת כבר מס חודשים.לא ברור מה קורה פה…

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר