השבוס. דרך מוצא

המסע של החילונים: תושבי חולון הסתערו על ה"ש-בוס"

ביקוש גבוה לקו התחבורה החברתי המופעל בשבת בחולון. גם ברשתות החברתיות תמכו. המארגנים מקווים להגביר את תדירות הקו

פורסם בתאריך: 2.7.17 09:27

בשבת האחרונה יצא לדרכו שלוש פעמים האוטובוס החברתי הראשון, ה"ש-בוס", שמסלולו מתחיל בסינמה סיטי בראשון לציון ומסתיים במגדל האופרה בתל אביב. בחולון, עבר האוטובוס בתחנות אהרונוביץ', דרך גולדה מאיר, אלופי צה"ל, משה שרת, ההסתדרות וחומה ומגדל.

החוק בישראל אינו מתיר תחבורה ציבורית באופן פרטי ולכן הנסיעה ב"ש-בוס", אוטובוס המופעל כאגודה שיתופית, מתאפשרת רק לחברי האגודה ששילמו מראש עבור הנסיעה ומציגים את האישורים לנהג האוטובוס. תושבי חולון ונוסעים אחרים שרוצים להשתמש בשירותי האוטובוס צריכים להירשם אליו מראש דרך אפליקציה או באתר האינטרנט.

בדף הפייסבוק של ה"ש-בוס" זכה הפרויקט להדים רבים ולתגובות חיוביות אך גם לביקורות נוקבות מפי אלה שנותרו מחוץ למסלול הנסיעה. כך למשל כתבה גולשת שהתאכזבה מלוח הזמנים ומהמסלול המיועד: "מה קורה למי שמתחיל עבודה ב-7 בבוקר? איך האוטובוס יעזור לו? כל אותם אנשים שנרתמו לפרויקט היו צריכים להתאחד ולהפגין מול משרד התחבורה, הכנסת והרשויות המקומיות, ולדרוש שינוי של ממש ולא חלקי".

משתמשים אחרים התלוננו על קשיים בהתחברות לאתר ועל תיאום האיסוף. בעקבות התלונות, מפעילי השירות תיקנו את התקלות לקראת יציאת האוטובוס ב-12:00 וב-14:00 ויצאו בהודעה בפייסבוק: "זו השבת הראשונה שלנו, טבעי שיהיו תקלות. אנחנו מקווים כי אנשים נוספים יצטרפו לפרויקט ונוכל להגביר את תדירות ההסעות ולעבור לרכבים גדולים יותר". עוד הודיעו המארגנים כי פרויקט ה"ש-בוס" ימשיך לפעול במתכונתו הנוכחית גם בשבתות הבאות.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר