עובדי התרבות בחולון פתחו במאבק: "תנאי העסקה מבישים"

עובדי מחלקת התרבות בעיריית חולון השביתו את פעילות המוזיאונים ומוסדות התרבות בעיר, בדרישה לשפר את שכרם. העירייה: "העובדים פוגעים בציבור ללא כל הצדקה"

פורסם בתאריך: 2.7.17 11:35

עובדי התרבות בעיריית חולון פתחו היום (ראשון) בשביתה. העובדים טוענים כי שכרם נשחק ומבקשים לשפרו תחת הסכם קיבוצי. העירייה מצידה קוראת לוועד העובדים לשוב לשולחן המו"מ ללא תנאים מקדימים ולהגיע להסכמות הגיוניות שתהיינה מקובלות על שני הצדדים. השביתה שהוכרזה כוללת את כל עובדי תחום התרבות בעיר חולון: תיאטרון המדיטק, סינמטק חולון, המוזיאון לקריקטורה, המרכז לאמנות דיגיטלית, תיאטרון חולון, מוזיאון העיצוב, הספריה המרכזית וכל סניפיה, טיפ טף ומוזיאון הילדים.

בעצומה שהועלתה לרשת מסבירים ראשי המאבק את הסיבות העיקריות לשביתה. הם דורשים מראש עיריית חולון, מוטי ששון, ומהנהלת החברה לפיתוח תיאטרון, מוזיקה, אמנות ומחול בע"מ, להעניק לצוות העובדים שלה תנאי שכר צודקים והוגנים: "אנו זוכרים ומזכירים כי כל אירוע ופעילות או הקרנת סרט או תערוכה איננה רק הצגה עבור המנויים והלקוחות. לכל הקרנה יש מקרין, בכל אולם יש סדרן, ויש גם מי שמנקה את האולמות בתום הפעילות. אנשים אלה הם שותפים מלאים וחשובים לעולם התרבות של העיר חולון. אנו חשים אי נעימות, שלא לומר בושה, כאשר אנו יודעים כי האנשים העובדים עבור התרבות בעיר לילות כימים אינם זוכים לתנאי העסקה הוגנים ואף לא לאוזן קשבת מההנהלה".

המאבק המתוקשר למען שכר הוגן ותנאי העסקה, זכה עד כה לתמיכה רחבת היקף של מוסדות תרבות ברחבי הארץ וארגון השחקנים "שחם", החל כאשר עובד המדיטק פרסם בעילום שם תלושי שכר בהפרש של שש שנים, כאשר שני התלושים מצביעים על אותם תנאים ועל אותו שכר: "כך נראית שחיקת שכר", כתב. "ב-2011, שכר המינימום עמד על 20.92 שקלים לשעה. היום שכר המינימום עומד על 26.88 שקלים לשעה. ועוד צפוי לעלות. אין ספק שכדי למנוע שחיקת שכר משמעותית צריך לחתום על הסכם קיבוצי".

בתוך כך, עם תחילתו של החופש הגדול, מוצאים עצמם מארגני הקייטנות בחולון ומחוצה לה אובדי עצות כיוון שתכנית הפעילות שלהן מבוססת גם על ביקור הילדים במוסדות התרבות והאמנות בעיר. הדר ק', סייעת בקייטנה של עיריית חולון, מסרה כי עמדה נבוכה מול הילדים שהובטח להם השבוע ביקור במוזיאון: "פגשנו את הילדים לשיחה ראשונית בטקס הפתיחה של הקייטנה והבטחנו להם שנבקר במוזיאון. מאז הכרזת השביתה לא הספקנו לארגן פעילות חלופית, ולכן נאלצנו לעבוד עד שעות הלילה כדי להפיק 'בוקר יצירה', ואחת האמהות התנדבה לעשות תיאטרון בובות לילדים".

העירייה: אנו טורחים על מודל לשיפור השכר

מעיריית חולון נמסר בתגובה למאבק כי "מדובר בטענות המבוססות על סילוף העובדות, כל זאת כדי להימנע מלהסביר מדוע ממשיכים העובדים לפגוע בציבור ללא צידוק. לאורך כל הדרך הדגישה ההנהלה כי טובת העובדים היא בראש מעייניה וכי היא עושה מאמץ אדיר להציג בפניהם מודל לשיפור השכר באמצע יולי. ההנהלה דוחה מכל וכל את טענת ועד העובדים כאילו היא מתחמקת מניהול מו"מ בתום לב שכן ההפך הוא הנכון".

עוד טוענים בעירייה כי ועד העובדים הוא זה שהציג תנאים מקדימים למו"מ כתנאי לקיומו, תנאים שמבחינת העירייה, לא ניתן לקבלם: "צר לנו על ההחלטה לשבות, שכן היא רק פוגעת באמון הצדדים ובציבור הרחב, הכולל ילדים, בני נוער, קשישים ועוד. ההנהלה קוראת לוועד לשוב לשולחן המו"מ ללא תנאים מקדימים ולהגיע להסכמות הגיוניות שתהיינה מקובלות על שני הצדדים".

העובדים: "מורחים אותנו"

תגובתה של העירייה עוררה זעם רב בקרב ראשי המאבק. אחת ממנהיגות התאגדות העובדים,  ליבנת פולק מהמדיטק, מסרה ל'שקמה חולון" כי "ההתניות לקיום המשא ומתן באות מכיוון העירייה. התנאי המקדים שלהם לפגישה בינינו הוא שכל שקל שהם נותנים לנו למשכורת, אנחנו צריכים להחזיר בתוך הכנסה לחברה. כלומר, האחריות על מכירת כרטיסים צריכה, לטענתם, לחול על הסדרנים, הספרנים והמדריכים. שיעשו את הדילים האלה עם המנכ"לים ולא עם העובדים הפשוטים".

אם יסכימו בעירייה לשבת למשא ומתן ללא ההתניה הזו, אתם תסכימו?
פולק: "אנחנו מבקשים לנהל משא ומתן ללא ההתניה הזו, כי היא לא קבילה. כמו כן אין להם מתווה כלכלי. אנחנו רוצים תשובות אבל הם 'מורחים אותנו'. זה מכעיס נורא לשמוע שאין להם פנאי לשיחות עם הנהלת העובדים. כל פעם עולות טענות שמישהו אחר בחו"ל והם לא מצליחים למצוא מועד מתאים. בזכותנו חולון נמצאת על מפת התרבות הישראלית. הגיע הזמן שנתוגמל בהתאם".

 

 

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר