המדיטק. צילום: אסף עברון

גם לקויי ראייה יכולים לראות במדיטק ובמוזיאון העיצוב

אפליקציית RightHear מסייעת ללקויי ראייה להתמצא טוב יותר במרחב הציבורי במטרה להקל ולהפוך את החיים לנוחים יותר

פורסם בתאריך: 6.7.17 12:00

אנו חיים בעולם מחובר ונגיש יותר מעבר, אך עדיין יש רבים שלא יכולים ליהנות מאותן הנאות קטנות של החיים. עבור קהילת העיוורים, התמצאות בקניון או הגעה לכיתה באוניברסיטה הן עדיין משימות מורכבות למדי. אפליקציה חדשה בשם RightHear מנסה להפוך את חייהם של לקויי הראייה לנוחים יותר.

הטכנולוגיה החכמה, שתחל לפעול כבר ביום ג' הקרוב במדיטק ובמוזיאון העיצוב בחולון, מאפשרת ללקוי ראייה לקבל מידע על המקום בו הוא נמצא, ובכך להבין בצורה טובה יותר את הסביבה. בעת לחיצה על המסך המרכזי, היא מוסרת פרטים על המיקום הנוכחי, מסבירה היכן נמצאות נקודות משמעותיות (שירותים, מודיעין וכו') ואף יכולה להכווין לחנויות ולמבנים מרכזיים.

המפתחים, עידן מאיר וגיל אלגרבלי, מסבירים כיצד עובדת האפליקציה החכמה: המשתמש מוריד אותה למכשיר הנייד (אייפון או אנדרואיד) ובוחר מתוך רשימת המקומות הנגישים את המקום אליו הוא מעוניין להגיע ואת הוראות ההגעה אליו. מרגע שהמשתמש מגיע לכניסה, מתחילה השמעה קולית של מידע הנגישות בהתאם למיקום המשתמש במבנה. לדוגמה: "הינך בכניסה הראשית למוזיאון הילדים". האפליקציה מתריעה על מכשולים בסביבה ("שים לב לחמש מדרגות עולות לפניך"), על אירועים מיוחדים ("היום מתקיים יריד אוכל עם דוכנים וטעימות"), מה מסביב ("השירותים בעוד 10 מטרים לימינך, מעליות בעוד 20 מטרים לשמאלך") ואפילו את האפשרות להתקשר לנציג סיוע מקומי מתוך האפליקציה.

יותר מ-1,000 נקודות נגישות של המערכת כבר פרושות ברחבי הארץ לרווחת ציבור התושבים והמבקרים עם מוגבלויות (ביניהם: האוניברסיטה הפתוחה, מכון ויצמן, עיריית רעננה, בית החולים אסותא, כמה מקניוני עזריאלי ומרכזי ביג, מגדלי תל אביב, בית הלוחם תל אביב, מלון דיוויד קונטיננטל ועוד), ועתה מצטרפת חולון להנגשת המרחב הציבורי במדיטק ובמוזיאון הילדים.

.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר