חברי המועצה על ההפרדה בין בנים לבנות באירוע של העירייה בלונה פארק | בלעדי

מסגן ראש העירייה חיים זברלו, שיזם את האירוע ועד חבר המועצה אילן גזית שבטוח שנעשה עוול לציבור החילוני

פורסם בתאריך: 29.9.19 10:34

עיריית חולון יצאה באירוע ראש השנה לילדים בלונה פארק בחולון כאשר העלייה למתקנים תתבצע על בסיס הפרדה מגדרית – כך עלה מההזמנה שפרסמה העירייה לתושבי העיר. השימוש במתקנים בזמן האירוע יהיה בהפרדה בין בנים לבנות, כשבכל מתקן יהיו שני טורים, טור לבנים וטור לבנות. חברי המועצה של חולון הביעו היום (ראשון) דעתם על המקרה.

 



סגן ראש העירייה ויו"ר סיעת ש"ס חיים זברלו, ממארגני האירוע בשיתוף המחלקה לתרבות עירונית אמר כי "היארוע הזה מתקיים כל שנה במשך שנים רבות בפארק פרס, פעם היינו עושים את האירוע בהפרדה מלאה בין בנים לבנות ובשעות נפרדות ואילו הפעם החלטנו לשלב בין בנים לבנות פשוט בתורים נפרדים". זברלו הוסיף כי "למי זה מפריע? אין בחולון מחלוקת בין דתיים וחילוניים מי שבא לסכסך זו בושה וחרפה גם בתוך תקציב עירוני יש לנשים וגברים, למשל "יום האישה" – רק לנשים, האירוע מיועד לציבור שלי וזה זכותנו, גם החילונים מוזמנים ומי שעושה את המחלוקת בין חילוניים לדתיים הם בעיקר תושבי חוץ". לדבריו, "השקפת החיים שלנו חיה ואנשים תפסו טרמפ על האירוע.

זברלו טען: "זה שטויות אנו לא באים לריב עם אף אחד חוץ מפאנטים שמחממים את האווירה. כמו שיש חתונות בהפרדה מי שרוצה שילך ומי שלא – לא. הפרשת חלה זה רק לנשים יש לי הרבה חברים חילוניים, אני והחברים עוזרים לחילוניים כל השנה והשאיפה שלנו הוא לדו-קיום. בחולון יש 80% מסורתיים תראה בסליחות כמה חילוניים מגיעיים היום בזמנים האלה חשוב לפרגן אחד לשני ולא אחד נגד השני". 

חבר מועצת העיר מסיעת "הצעירים", בר שי, אמר כי "חשוב שיהיה מענה גם לציבור החרדי כפי שצריך שיהיה מענה לכלל הציבור בעיר. עם זאת, אין מקום לאירועים בהפרדה במרחב הציבורי. מדובר בשטח בפארק פרס הפתוח לקהל הרחב ואירוע כזה יכול ליצור הפרדה בין חברות, חברים ואף אחים".

חבר מועצת מטעם סיעת "כחול לבן", אילן גזית הוסיף כי "במועצת העיר חולון, אני רוצה להזכיר לכולם כי מדינת ישראל היא מדינה יהודית ודמוקרטית. הסטטוס קוו בחולון נשמר בחולון לאורך שנים רבות ואנחנו לא נתן להפר אותו. אין לי כוונה ליצור  שיח של שנאה אבל לא ייתכן שאירוע המתקיים בחולון, ופתוח לקהל הרחב, ייעשה בהפרדה בין בנים לבנות".

לדבריו של גזית, "לאן הגענו? האם גם בסוכות, שלומית תבנה סוכה רק לבנות? האם לסוכת ראש העירייה יכנסו רק גברים? אירוע משמח שכזה 'לונה פארק בפארק פרס, לכל ילדי חולון', אמור להיות פתוח לכולם ללא הפרדה מגדרית!".

משנה לראש העייריה וחבר מועצת העיר מסיעת "הליכוד", מאיר חלבי, אמר כי "השימוש במתקנים הוא בהפרדה ואין כל פסול במהלך כזה. חול המועד סוכות וחול המועד פסח אלו הימים של שומרי התורה לצאת ולבלות ברחבי ארצנו ועירנו – מה שחילונים עושים בכל ימות השנה". חלבי הוסיף כי "בימים אלו של חגי תשרי, של סליחות יש לקיים את המשפט 'הבנה מגבירה אהבה' וטוב נעשה רק אם נבין את האחר".

 

חבר המועצת העיר מסיעת "עידן חדש", מיקאל בוזגלו, טען כי "האירוע מצד העירייה אירוע שמיועד לכלל הציבור ולא רק לאוכלוסיה הדתית בלבד. אני מסתייג מאוד מכוונת ההפרדה הזו בעיר שלי חולון ורואה בחומרה רבה את הרשות המקצועית שניתנה בלי דעת למפיקי האירוע להעז ולדרוש כזה דבר שנוגד גם חוקים ממשלתיים". לדבריו, "מנהגים כאלו מעולם לא היו מקובלים בשטחים ציבוריים בחולון לרווחת כולם. זו לא חולון שגדלתי והתחנכתי בה. אין לי שום בעיה שיהיו ימים סגורים בכל מתקן כזה או אחר למען האוכלוסיה ששומרת ובאהבה גדולה, אבל כאן צריך להפעיל מראש שיקול דעת גדול עם רגישות, מעל הכל".

"הציבור הדתי בחולון הוא מיעוט, ועם כל הכבוד לו ולמנהגיו, מיעוט הוא מיעוט, הוא מיעוט ולא הרוב. מי את עיריית חולון? למה הפכת? ההצעה והפיתרון שלי: אבחנה וחקיקה עירונית הגיונית ורגישה", סיכם. בוזגלו

חברת מועצת העיר מסיעת "חולון מתחדשת", שירלי לביא ציון "תושבי חולון הדתיים משלמים ארנונה בדיוק כמו כולם. בכספי המיסים שלהם הקימו את "לה פארק" ו"ימית 2000" בהם הם לא מבלים, אלא אם כן סוגרים להם כמה ימים בשנה. אני שמחה לשמוע שגם בחול המועד סוכות יהנו ילדי חולון מהמגזר הדתי, מלונה פארק". לביא ציון הוסיפה כי "הרבה מדברים על הכפייה הדתית בחולון, אבל למעשה, יש כאן כפייה חילונית. מי שרואה מודעה כזו, מיד מתלהם על כמה שזה לא בסדר. מי שלא רוצה – שלא יגיע!". 

"נותנים 'להם' יום אחד בחול המועד לבילוי משפחתי, וגם זה מעט מבחינתי. לחילונים יש את כל האטרקציות וההצגות בכל ימי השנה, אז אם כמה ימים יוקצו למגזר הדתי, לא יקרה כלום. די לשנאת החינם והביקורת המיותרת", סיכמה לביא ציון.

עיריית חולון מסרה כי "האירוע מוצע  למשפחות – מבוגרים וילדים משני המינים. מאחר שמדובר בהפנינג שמיועד לאוכלוסיה שהיא ברובה דתית-חרדית, ואשר על פי מנהגיה נשים וגברים אינם יושבים זה לצד זו,  יעלו על כל מתקן פעם בנים ופעם בנות על פי התור. כידוע, חולון הינה עיר חילונית ברובה כאשר 10% מתושביה הנים חרדים. העירייה מעניקה שירותים לכלל התושבים המתגוררים בעיר ובין עשרות האירועים שהיא תערוך במהלך חוה"מ, זהו האירוע היחיד שלוקח בחשבון את המגבלה של האוכלוסייה החרדית. האירוע פתוח לכולם, גם לחילונים".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הייתם מכבדים פארק עם תור ללבנים ותור לשחורים? מה עם תור לאשכנזים ותור למזרחים? יש ציבור שנוהג להפריד ביניהם, לא? אז אולי נכבד גם אותו? מתי תבינו – אסור להפריד בין ילדים לילדות, בין נשים לגברים, או בין יהודים לנוצרים. כי הפרדה זה לא חוקי, לא מוסרי, לא אנושי, והאמת – גם לא יהודי. יהדות זה לא מה שהרבנים החליטו.

  2. בעד שוויון

    הפרדה, על שום מה..?
    על שום שהחליטו בעיר חולון לתת העדפה להדתה ולפלג אחים אחיות במתקני שעשועים..

    על שום שקומץ מגזר חרדי בעיר מתייחס למתקו שעשועין כאילו היה בית מקדש..

    על שום שהחרדים בעיר חולון אינם יודעים שובע ומעונינים גם לכבוש את בריכות השחיה בעיר ( נתחיל יום בשבוע) כי גם להם מותר בריכה רק שבהפרדה..

    על שום שקומץ חברי מועצה בעיר מעודדים חיסול עסקים בשבת ומוניעים בילוי של החילונים גם בשבת..

    ומשום מה,חברי מועצה שירלי מחולון מתחדשת של שי קינן וחלבי מהליכוד וכמובן זברלו משס- תומכים בהפרדה במרחב ציבורי .
    מדוע אינם תומכים ( חברי המועצה) באחדות ובפתיחת בתי כנסת בחגים לכלל תושבי העיר שרובו חילוני ושמעונין לפקוד את בית הכנסת בהרכב משפחתי ומשולבי ידים???

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר