בית הספר החקלאי מקווה ישראל, אנדרטה על שמו של קרל נטר

זוכרים את שארל נטר: עשרות באזכרה למייסד מקווה ישראל

הוא יזם והקים את בית הספר החקלאי הראשון בישראל וישן במערה עם תלמידיו: טקס האזכרה השנתי למייסד החינוך החקלאי בארץ, בסימן 150 שנה למקווה ישראל

פורסם בתאריך: 7.10.19 18:21

עשרות תלמידים ואורחים השתתפו היום (שני) באזכרה השנתית ליעקב שארל (קרל) נטר – מייסד בית הספר וכפר הנוער החקלאי מקווה ישראל.

נטר הלך לעולמו בשנת 1882 ונטמן סמוך לכניסה של מקווה ישראל. האורחים הרבים שהגיעו לטקס זכו לשמוע מן התלמידים של בית הספר החקלאי את סיפורו של נטר ואת תרומתו המשמעותית עבור הקמת מדינת ישראל. האירוע לווה בשירי ארץ ישראל, אותם ביצעו תלמידי מגמת מוזיקה בהנחיית היוצר והזמר טל שגב.



לקראת סוף המאה ה-19 נטר הגיע לארץ מצרפת, כנציג ארגון "כל ישראל חברים", שהוא היה ממקימיו. לאחר שערך סיור ברחבי ארץ ישראל, הגיע למסקנה כי יש לפתח את החקלאות בארץ ולעזור ליהודים להתקרב לעבודת האדמה. נטר הציע להקים בית ספר חקלאי לבני נוער, והחל בגיוס תרומות למיזם החדשני.

מערה קרל נטר מקווה ישראל

מערת קרל נטר במקווה ישראל

 

בשנת 1870 נוסד בית הספר החקלאי הראשון – מקווה ישראל, ונטר התגורר יחד עם תלמידיו הראשונים בתוך מערה, עד להקמת מבני המגורים במקום.

אירוע האזכרה נערך השנה בציון 150 שנה להיווסדו של מקווה ישראל וליישום הרעיון והחזון של נטר –  להקים כפר חקלאי בארץ ישראל, וכן לחשיבות הרבה שהייתה לו להתפתחותה של המדינה ושל יישוב הארץ לאחר 2,000 שנות גלות.

 

בית הספר החקלאי מקווה ישראל

בית הספר החקלאי מקווה ישראל

מקווה ישראל הינו בית הספר החקלאי הראשון שנוסד בארץ והיווה נקודת מפתח עבור החקלאות הארץ ישראלית. למקווה הייתה גם חשיבות רבה במלחמת העצמאות, וממנו יצאו השיירות לירושלים ולחלקי כל הארץ. כיום כולל בתוכו מקווה ישראל כמה מוסדות לימוד, בהם תיכון ממלכתי, תיכון דתי ובית ספר צרפתי.

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר