מיזם תחבורה ציבורית בשבת
"נעים בסופ"ש". צילום: גיא יחיאלי

השקת התחבורה הציבורית בשבת: המחאה הגיעה לחולון

לצד הקולות שקוראים להרחיב את המיזם גם לחולון, יש בעיר מי שדורשים לא לפגוע בסטטוס קוו. כך נשמעות הדעות החלוקות:

פורסם בתאריך: 27.11.19 14:00

אחרי הקריאה להצטרף למיזם התחבורה הציבורית בשבת בגוש דן, נשמעים קולות של מתנגדים, הדורשים מעיריית חולון שלא להפר את הסטטוס קוו בעיר.

ביום ראשון, בעקבות ההשקה המוצלחת של מיזם התחבורה הציבורית בשבת בגוש דן, עם יותר מעשרת אלפים נוסעים, עלו קריאות להרחיבו לערים נוספות, בהן חולון, בת ים וראשון לציון. עיריית חולון אף מסרה כי "היא נמצאת בקשר עם עיריית תל אביב ובוחנת לעומק את כל ההשלכות והמשמעויות של הנושא", כפי פורסם כאן, ב"השקמה חולון".



אולם יש מי שכבר מזהיר מפני הצטרפות למיזם. בימים האחרונים מופצת ברשת עצומה הקוראת להתנגד למיזם התחבורה הציבורית בשבת. כבר בימים הראשונים חתמו על העצומה יותר מ-14,000 אנשים, כאשר היעד שהוצב לה הוא 20,000 חתימות, ולא מן הנמנע כי המספר יעלה מעבר לכך.

"בזעזוע עמוק נתבשרנו, שבסוף השבוע בשבת הקדושה, החלה לפעול לראשונה מאז הקמת המדינה תחבורה ציבורית בתל אביב והסביבה", כך נכתב בעצומה, "הנני מוחה בכאב ובזעזוע נגד חילול השבת ההמוני בפרהסיה. בשביל מלך העולם והשבת הקדושה". העצומה שנחתמה במשפט: "יחד נשמור על קדושת השבת הייחודית לעם ישראל".

העצומה שהופצה ברשת החברתית ובקבוצות פייסבוק מקומיות, עוררה ויכוח בין תושבי חולון. "אני בעד תחבורה ציבורית בשבת, ולמי שלא טוב שישב בביתו", קבעה תושבת חולון. תושבת נוספת הצטרפה והאשימה את ראש העירייה בהיעדר תחבורה בשבת: "ראש עיריית חולון ואיתו תושבים רבים מתחזקים, מה עושה המתחזק מיד? כופה את דעתו על החילוני. עוד מעט חולון תראה בדיוק כמו בני ברק".

מנגד היו מספר תושבים אשר התנגדו להפעלת התחבורה הציבורית בשבת, חלקם אף ממניעים שאינם קשורים לדת. "זה ממש לא קשור לדתיים או לא. בשבת רוצים שקט מאוטובוסים, חד וחלק. רוצים להרגיש את השבת", כתב תושב חולון. תושבת אחרת הביעה תמיכה בעצומה וכתבה: "נגד תחבורה ציבורית ובעד שמירה על מורשת יהודית של אלפי שנים, הזכות הגדולה של היהודים לחיות בארץ הקודש ולשמור על הזכות הזאת, כי אם נמחוק את היהדות שלנו תמחק הזכות שלנו למדינה הזאת כל כך פשוט שפשוט מפחיד".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. ג

    אנחנו מדינת העם היהודי יהודים לא נוסעים בשבת עם תחבורה ציבורית לשמור על צביון המדינה היהודית מי שרוצה לנסוע בשבת שיסע ברכבו או במונית במקום תחבורה ציבורית בשבת בחולון להעביר את ראש העיר מחולון לתא וניפטר משמאלן

  2. נחמה הלוי

    פעולות הנעשות בכפייה כלשהי, אם דצית ואם ממשלתית, יוצרות אנטאגוניזם בקרב העם. תחבורה ציבורית בשבת ובחגים תעזור לאלפי משפחות, שאין ברשותן רכב פרטי, לבלות את ימי החופשה עם בני משפחותיהם. אל תשכחו שישנן משפחות רבות מאוד, שידם אינה משגת לסיים את החודש ולחיות בכבוד. אפשר לתת לאוכלוסיה חופשיות ולא לכפות עליה איסורים והגבלות מיותרות.
    אני עם המצצדים בתיבורה מץציבורית וזולה למען כל מבקשיה ולמען רווחת תושבי העיר חולון!!!

  3. יעל 55

    מה ההבדל בין מונית מכונית או מיניבוס..כולם נוסעים אז למה לא לדאוג למי שאין לו רכב..על איזה ציביון מדובר..חולון עיר רפאים תתעוררו

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    תושב חולון. אני בעד תחבורה ציבורית בשבת בחולון.

  5. כן לתחבורה ציבורית בשבת

    תחבורה ציבורית בשבת צריך בכל המדינה בחולון בת ים ראשון ןעוד ערים יש אנשים פרימיטיבים שרוצים להחזיר אותנו לתקופת האבן שהם לא יסעו בשבת ולא יכתיבו לציבור חוצפנים!!!!!!!!!!!!!!!!

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר