קינן. "זמן למהפך"
שי קינן

המשטרה תבדוק: האם הופסקה האכיפה על גביית הארנונה לפני הבחירות המקומיות בחולון

חבר המועצה שי קינן הגיש תלונה במשטרה וערער לבית המשפט העליון בבקשה לפסול את מינויו של גזבר העירייה, בטענה להטיית הבחירות המוניציפליות בחולון. העירייה: "העתירה טרם התקבלה"

פורסם בתאריך: 10.12.19 13:50

חבר מועצת העיר שי קינן נגד עיריית חולון – והפעם: ערעור לבית המשפט העליון לפסילת מינויו של אמנון ארץ קדושה לתפקיד גזבר העירייה ותלונה למשטרה על חשד להטיית הבחירות המוניציפליות בחולון טענה כי הופסקה האכיפה על גביית הארנונה בסמוך לבחירות כדי לא להכעיס תושבים. את הערעור הגיש קינן לאחר שבית המשפט לעניינים מנהלים דחה את העתירה בנושא.



כפי שדווח כאן ב"השקמה חולון", לפני כחצי שנה, בפתח ישיבת מועצת העיר הגיש חבר המועצה שי קינן מכתב נגד אמנון ארץ קדושה, ששימש כמנהל אגף ההכנסות בעיריית חולון בטרם מונה לתפקיד הגזבר. במכתבו טען קינן כי אכיפת הארנונה הופסקה במהלך הבחירות לראשות המקומית כדי לא להכעיס תושבים בדרכם לקלפי.

לאחר שארץ קדושה מונה לתפקיד גזבר העירייה, פנה קינן לבית המשפט המחוזי בדרישה לפסול את המינוי, בטענה על אי סדרים וחשד לזיוף בחירות. בית המשפט דחה את העתירה וקינן הגיש ערעור לבית המשפט העליון. בבקשת הערעור לעליון, טוען קינן שההחלטה למנות את אמנון ארץ קדושה  לתפקיד גזבר העירייה, חרף התנהלותו הפסולה – היא החלטה שנתקבלה משיקולים זרים.

קינן אף הגיש בימים אלה תלונה במשטרת ישראל, על הטיית מערכת הבחירות המוניציפליות בחולון ועל כך שגזבר העירייה, ששימש כמנהל אגף הכנסות בתקופה שקדמה לבחירות, הנחה את הכפופים לו להפסיק את פעולות אכיפת גביית הארנונה מתושבי העיר, תוך חידושן לאחר הבחירות.

בעתירה שהגיש קינן לעליון נכתב כי "החשד החמור ביחס למעשיו של ארץ קדושה נתמך, מבוסס ומגובה באופן ברור ביותר, בין השאר, בנתוני האכיפה של העירייה, נוהל הגביה, בעדות עובדי מחלקת הגביה של העירייה ובעדותו עצמו, כפי שעולה מן הפרוטוקול לבחינת מועמדותו. ארץ קדושה לא הכחיש את המיוחס לו וטען הן באוזנו של המערער והן בפני ועדת הבחינה, כי הדבר נדרש לצורך מניעת מצב שבו, לדבריו, 'הציבור יגיע כועס לקלפי'".

עוד נטען כי "העירייה לא עשתה דבר וחצי דבר בכדי לברר את החשדות האמורים. גרסתו התמוהה של ארץ קדושה כלל לא נבדקה על ידה לצורך אימות חוזר ובחינת הנושא לעומקו כפי שהיה מצופה ממנה לעשות".

בעתירה נטען כי גם מבקר העירייה בני יהונתן, מתח ביקורת נוקבת ביחס לאופן שבו התייחסה הוועדה לחשד האמור והביע חוסר שביעות רצון מתשובותיו של ארץ קדושה לחשדות הנטענים כלפיו. המבקר הבהיר כי מדובר בתפקיד סטטוטורי, תוך שהוא מדגיש את הקושי הבלתי נמנע במינויו לאור הנטען, ואף המליץ "להקפיא את התקדמותו של המועמד במכרז עד לבירור הנושא".

עוד נטען כי חרף טענותיו של המבקר, לא זו בלבד שהמינוי לא הוקפא עד לבירור הנושא אלא שהוועדה בחרה בארץ קדושה לתפקיד, זאת תוך שהיא אינה מתייחסת לטענות ולהמלצותיו של מבקר העירייה.

שי קינן מסר בתגובה: "העתירה הזאת גובה ממני מחירים והייתי מעדיף להימנע ממנה. מלבד עלותה הכלכלית יש לה עלות נוספת – נפשית. בצער אני אומר בצורה חדה וחד משמעית, כי קברניטי העירייה השתמשו בכוחם כדי להטות את הבחירות והצליחו בכך".

מעיריית חולון נמסר בתגובה: "העתירה טרם התקבלה ובכל מקרה העירייה אינה מנהלת הליכים משפטיים בתקשורת אלא רק בבתי המשפט".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. X

    כל הכבוד לשי קינן הוא צריך להיות ראש העיר הבא לא החטיא האדום שמכהן 6קדנציות ולא עושה כלום בעיר

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר