הדמיית פארק "מגדלים בשדרה" (קרדיט: ברוס לוין)
הדמיית פארק "מגדלים בשדרה": ברוס לוין

בשכונת המגדלים ח-501 יישארו עם הפסולת: מדוע הוקפאו העבודות לבניית הפארק?

זעם ותסכול בקרב תושבי ח-501: כבר שנים שממתינים לבניית הפארק הענק, הבוקר (ראשון) היו אמורות העבודות להתחיל סוף סוף אלא שאז הוחלט להקפיאן. כך נראית השכונה:

פורסם בתאריך: 15.12.19 13:21

לאחר שתוכננו להתחיל הבוקר (ראשון): הוקפאו העבודות לבניית פארק השדרה.

לאחר עיכובים רבים, הודיעה עיריית חולון לפני כמעט חודשיים בקול חגיגי, כי נבחרה החברה לבניית פארק שדרת המגדלים בשכונת ח-501. בשבוע שעבר פורסמה הודעה לתושבים כי העבודות יתחילו היום. אלא שאז התברר לתושבים כי העבודות מוקפאות, זאת מפני שלא הושגו אישורים של בזק וחברת החשמל.



מיזם שדרת המגדלים נדון כבר מספר שנים. תושבי השכונה התלוננו בשנים האחרונות על העיכוב ביישום התוכנית, שבעקבותיו הפכה השכונה לאזור שבמרכזו שטח חולי עמוס בפסולת בנייה, המושך אליו מזיקים ויתושים.

על פי התוכנית שיישומה ממשיך להתעכב, אמור לקום בשכונה פארק שישתרע על פני שטח של כ-40 דונם ולאורך של כ-500 מטר, בין רחובות גולדה מאיר וההסתדרות. הפארק אמור לקום על פי מפרטים טכניים מיוחדים במסגרת התוכניות שתוכננה על ידי אדריכל הנוף הצרפתי ז'אן פול ויגיה ואדריכל הנוף הישראלי ברוס לוין.

התושבים היו בטוחים שהפארק קרוב מתמיד. לאחר עיכובים רבים, הודיעה עיריית חולון לפני כחודשיים כי חברת טל עוז עבודות הנדסיות בע"מ, היא זו שזכתה במכרז להקמת הפארק שהקמתו תוכננה להתחיל מספר שבועות לאחר מכן.

תושבי השכונה אף דיווחו שהעירייה הודיעה להם כי העבודות להקמת הפארק יחלו השבוע. אלא שביום חמישי האחרון, בפגישה שנערכה בין ועד השכונה לבין נציגי החברה הכלכלית של עיריית חולון, נמסר כי העבודות נדחו בעקבות קושי בקבלת האישורים הנדרשים.

בוועד השכונה התייחסו לדברים בהודעה שפורסמה ביום חמישי, ובה צוין כי "בפגישה שנערכה בין נציגי ועד השכונה לחברה הכלכלית נודע היום כי אישורי תחילת עבודה מגורמים רלוונטיים טרם התקבלו. כרגע אנו בקשר שוטף עם החברה הכלכלית ויש כעס גדול בצד שלנו עקב העיכוב הלוא צפוי. אנו פועלים ודורשים לתחילת העבודה מידית ללא סחבת נוספת".

כך נראית כיום השכונה היוקרתית:

ההודעה על העיכוב עוררה זעם בקרב תושבים רבים. "זה סיוט שלא נגמר", אומר אחד מתושבי השכונה, "תושבים קנו כאן דירות יוקרה בהון תועפות וחיים בעצם באתר בנייה. חיות כאן מאות משפחות שסובלות מבעיות בטיחות ומנראות לא נעימה לעין של אזור נטוש שמחכה לטיפוח. שיבואו בכירי העירייה למגדלי היוקרה האלה יעמדו במרפסות ויביטו למטה".

"מה מנע מהעירייה לסיים את כל התיאומים מול בזק וחברת החשמל במשך חמש השנים שעברו? זה זלזול בתושבים וקיים זעם רב על העירייה", מוסיף התושב.

"אף אחד לא דיבר אתנו", מוסיפה נציגת ועד של אחד הבניינים. "פשוט קיבלנו הודעה לקראת סוף השבוע האחרון, וראינו שלט תלוי על הכניסה שמתחילים את העבודות. ביום למחרת קיבלתי בוואטסאפ הודעה כי לא התקבלו אישורים מבזק וחברת חשמל על תחילת העבודה. יש כעס ומרמור. אנחנו לא יכולים לעשות שום דבר. הם עושים מה שבא להם".

בתגובה נמסר מעיריית חולון: "למרות שהחברה הכלכלית העירונית נערכה לתחילת העבודות בתחילת דצמבר הן מבחינה תקציבית, והן מבחינת איתור קבלן ביצוע והן מול הגופים הרלבנטיים ואף חילקה פליירים לתושבים בנושא, לצערנו לא התקבלו כל האישורים הנדרשים, כמו מחברת חשמל".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

 

תגובות

7 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מה הם רוצים בשנות ה-80 בנו שכונות שלמות והיה משטחי בוץ וחולות ולא היה כלום ולא התלוננו , במקום להתלונן שישלחו את הילדים לשחק תוקע באדמה הבוצית וכדורגל במקום לתת לילדים כל היום להיתקע מול הפורטנייט והאינסטגרם ואינטגרם ופייסבוק שמיישבוק

  2. השכן ממול

    ככה זה שרוב הדיירים שם בשכירות, לפני המגדלים העיריה הייתה שולחת טרקטור פעמיים בשנה לנקות את השטח. אם לא בונים שדרה אז לפחות לאספלט את השטח ולאסור כניסה למשאיות.

  3. דייר מקריית שרת

    העירייה מורחת העבודה עוד ועוד, היה להם 10 שנים לקבל אישורים, משכו בכוונה ,זאת עיריית חולון

  4. דני

    אחרי שיתחילו העבודות הם יתחילו להתלונן שאין להם איפה להחנות את הרכבים.

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    עירית חולון נוראית.
    לכו לעבור קורס מעירית ראשון לציון הסמוכה.
    עיריה ישנונית , ארכאית, לא מתקדמת, עושה דווקא לתושב,
    גם אני גר בתל גיבורים, הכל מוזנח, רעוע, עלוב.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר