רחוב הפלד בחולון. צילום: באדיבות דוברות המשטרה

במשטרה נערכים להצפות וחסימות צירים: הנחיות לקראת מזג האוויר הסוער

לאחר שהתמודדו שביום שבת התמודדו עם הצפות ענק, במשטרה ובעירייה נערכים לקראת הגשמים הצפויים לרדת החל מהערב

פורסם בתאריך: 7.1.20 15:49

בעקבות הגשמים ומזג האוויר הסוער החל מהערב, המשטרה נערכת ומפרסמת הנחיות והמלצות לציבור הנהגים ומשתמשי הדרך.

על פי תחזית השירות המטאורולוגי, במהלך סוף השבוע, החל ממחר (רביעי)  צפויה מערכת חורפית סוערת נוספת, עם עלייה בכמות המשקעים ביחס לשבוע שעבר. בתוך כך צפויות הצפות ברחבי הארץ, שיטפונות מקומיים ובפרט באזור הצפון ומרכז הארץ.



המשטרה נערכים בכוחות מתוגברים, כאשר שוטרים, לוחמים ומתנדבים יתפרסו בכבישי הארץ. בנוסף, יחידות החילוץ של המשטרה והמערך האווירי של המשטרה מוכנים לפעול במקרים של הצלת חיים ונעדרים.

ממשטרת מרחב איילון, שהתמודדה בסוף השבוע שעבר עם הצפות ענק בחולון, נמסר כי יפורסמו העת מידע אודות חסימות כבישים ושיבושי תנועה בעקבות מזג האוויר. ניתן לקבל מידע על השינויים בהסדרי התנועה גם באמצעות מוקד המידע הארצי של משטרת ישראל שמספרו 110.

במשטרה מציינים כי ניתן לצפות שמזג האוויר הסוער יגרום גם לחסימות צירים, הצפות ושיטפונות ברחבי הארץ. לכן, הערכות המשטרה כוללת תאומים שונים והכנת כוחות שיגיעו לצמתי דרכים בהם יידרש טיפול וסיוע מידי.

בעקבות מזג האוויר הצפוי מומלץ לא לנסוע או לטייל באזורי שיטפון שעלולים להוות סכנת חיים. כמו כן, קרואת המשטרה לנהגים להתאים את הנסיעה לתנאי הדרך, להימנע מנסיעה בכבישים בהם יש הצפה, לשמור מרחק ולהאט את מהירות הנסיעה במזג האוויר הסוער. מומלץ לוותר על נסיעות שאינן הכרחיות או טיולים בנחלים ואזורים שעלולים להיות מוצפים נוכח מזג האוויר הסוער.

בזמן הנהיגה יש להתאים את מהירות הנסיעה לתנאי הדרך, להדליק אורות דרך ולהימנע מעצירות פתאומיות גם בשולי הדרך ולשמור על מרחק גדול יותר מהרכב שלפנים.

כמו כן, ממליצים במשטרה להימנע מכניסה למים זורמים על ציר הנסיעה, להיזהר מסחף, משלולית ומשאר מפגעי הכביש: חציית מקורות מים ומקומות עם זרימת מים חזקה מהווה סכנת חיים גם לנהגים ברכבי שטח.

כלל הציבור מתבקש להימנע מכניסה למקומות נמוכים וסגורים אשר מסכנים חיים, כדוגמת – מקומות מוצפים או בתהליך הצפה, חניונים ושאר מקומות מתחת למפלס הקרקע. בנוסף, במקרה של נפילות חשמל והצפות יש להימנע מלעשות שימוש במעליות מחשש להילכדות ובעת הצפות יש לצאת מידית ממבנים המצויים מתחת לפני הקרקע.

גם בעיריית חולון נערכים למזג האוויר הסוער, ומתייחסים לאירועים החריגים ביום שבת. בעירייה קוראים לתושבים לפעול על פי הנחיות כיבוי אש במקרים של שטפונות ומזג אוויר סוער ולהימנע, בין היתר, מירידה לחניונים או למקומות הנמצאים מתחת למפלס הקרקע, להימנע משימוש במעליות הנמצאות בחניונים, לא לחצות כבישים מוצפים ולהתעדכן בכלי התקשורת. כן קראו לתושבים להימנע מהוצאת גזם וגרוטאות שעלולים לעוף ברוח ולסתום את הקולטנים.

על אירועי סוף השבוע האחרון מסרו בעירייה: "במהלך השבת האחרונה נמדדו בחולון 76 מ"מ גשם כאשר עוצמת הגשם המירבית הגיעה בשעה 12:30 כאשר ירדו בה 32 מ"מ גשם ב-20 דקות".

"מדובר בכמות גשם חסרת תקדים ובאירוע שחל בהסתברות של פעם ב-30 שנה. כמות המים הגדולה שירדה בפרק זמן קצר גרמה באופן בלתי נמנע להצפות במספר מוקדים בעיר, כפי שהיה גם בערים אחרות בגוש דן".

"הגורם המרכזי להצפות הוא סתימת פני הקולטנים בעלים ובפסולת שעפו ברוחות החזקות אשר לא אפשרו למים להתנקז. שכבות הקרח סתמו אף הן את הקולטנים, בעיקר ברחוב הבנים ובכיכר סטרומה".

עוד נמסר כי במהלך השבת התקבלו כ-400 פניות שירות במוקד העירוני ועשרות עובדי עירייה ותאגיד מי שקמה טיפלו בפניות שכללו טיפול בהצפות, ניקוי קולטנים, שאיבות מים וביוב, פינוי תושבים ועוד. "ראש עיריית, מוטי ששון, היה במהלך היום בשטח ועקב מקרוב אחר העבודות. גם מנכ"ל העירייה, יוסי סילמן, ובכירי עירייה נוספים סיירו בעיר על מנת לבחון את המצב ואת דרכי הפעולה לטיפול בו. היערכות אגפי העירייה עוד בטרם האירוע, כולל העמדת כוננים וציוד, והטיפול על ידם במהלך האירוע איפשרו את חזרת העיר לשגרה בזמן קצר, יחסית".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר