תצפית המתנדבים גם חולון
צילום: עמותת אור ירוק

בדיקה: האם מעברי החציה בחולון מסוכנים להולכי רגל?

מבדיקת עמותת אור ירוק שנערכה בחולון, עולה כי רוב מעברי החציה נמצאו מחוקים ודהויים וברובם אין פס האטה

פורסם בתאריך: 13.1.20 17:22

בעקבות ריבוי המקרים בהם נפגעים הולכי רגל במעברי חציה ערכה עמותת אור ירוק בדיקה בחולון, במסגרתה נבדקו 36 מעברי חציה, 24 מהם נמצאו דהויים ומחוקים. עוד נמצא כי בסמוך לתשעה מהמעברים שנבדקו לא קיימת הנמכה של המדרכה במפגש עם הכביש.

הולכי הרגל בישראל הם אוכלוסייה המצויה בסיכון גבוה למעורבות בתאונות דרכים. לפי נתוני ה-OECD ישראל נמצאת במקום השלישי בשיעור הולכי הרגל ההרוגים מכלל ההרוגים בתאונות דרכים. בשנת 2019 נהרגו 88 הולכי רגל בתאונות דרכים.



לאור הנתונים המדאיגים, יצאה 'קבוצות הנוער של אור ירוק לכבוד שניאור חשין' לבדוק האם מעברי החציה בערים הם תקינים ובטוחים והאם הולכי הרגל חוצים באופן בטוח וכחוק. המתנדבים צפו במעברי חציה ב-39 רשויות ברחבי הארץ, ובמהלך התצפית נדגמו כ-215 מעברי חציה ונצפו למעלה מ-2,100 הולכי רגל בעת שהם חוצים את הכביש.

במהלך הבדיקות בחנו המתנדבים מספר פרמטרים של בטיחות: תקינות מעברי החציה (דהויים / מחוקים / צבועים היטב), האם קיימת הנמכת מדרכה לקראת מעבר החציה, הימצאות פס האטה לפני מעבר החציה, תמרור המסמן מעבר חציה במקום, תאורה סמוך למעבר החציה בשעות החשיכה, והאם יש פס האטה לפני המעבר.

בנוסף בדקו המתנדבים את התנהגותם של הולכי הרגל והנהגים במקום: כמה נהגים העניקו זכות קדימה, כמה הולכי רגל חצו שלא במעבר חציה, כמה דיברו בסלולרי תוך כדי חציה, כמה סימסו או גלשו בנייד בעת החציה וכמה חצו את הכביש עם אוזניות.

בתצפית שנערכה בחולון, נבדקו 36 מעברי חציה, 24 מהם נמצאו דהויים ומחוקים. עוד נמצא כי בסמוך לתשעה מהמעברים שנבדקו לא קיימת הנמכה של המדרכה במפגש עם הכביש. סמוך ל-30 מהמעברים אין תמרור או שהתמרור במקום אינו תקין, ובסמוך ל-22 ממעברי החציה שנצפו לא קיים פס האטה, ובסמוך לתשעה מהמעברים אין תאורה.

בדיקת מעברי חצייה בחולון

צילום: עמותת אור ירוק

 

עוד עולה מהתצפית בחולון כי 28 אחוז מהנהגים לא העניקו זכות קדימה להולכי הרגל. 21 אחוז מהולכי הרגל שנצפו בעיר חצו שלא במעבר חציה. 37 אחוז דיברו בטלפון הסלולרי במהלך החציה, 32 אחוז גלשו או הקלידו בנייד במהלך החציה, ו-26 אחוז חצו במעבר תוך שהם מרכיבים אוזניות.

מנכ"ל עמותת אור ירוק ארז קיטה אמר לאחר תוצאות הבדיקה: "המספרים של הולכי הרגל שנפגעים ממשיכים להיות גבוהים ומדאיגים, הם חסרי הגנה ומפגש בינם לכלי רכב יגמר תמיד בפגיעה להולך הרגל, בכאב גדול לו ולאוהביו.

"הפתרון להצלת הולכי הרגל הוא פשוט לביצוע, זול ובאמת מונע תאונות. ברשויות המקומיות חייבים להתחשב בהולכי הרגל, לוודא תקינות מעברי החציה ולהציב פסי האטה במעברי החציה האדומים ובעיקר בסביבה שבה קיים ריכוז גבוה של קשישים וילדים, כמו מרפאות, בתי ספר, פארקים ובתי אבות. מעברי חציה תקינים, מוארים, מרומזרים או עם פסי האטה יכולים להיות עבור הולכי הרגל ההבדל שבין חיים למוות".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

תגובות

תגובה אחת
  1. מוסדי

    מה למען השם העירייה עושה עם כל הכספים של הארנונה??
    תתחילו שמה לתת שירות לתושבים ומספיק עם מוזיאונים ותערוכות שרלוונטיות ל1% מהעיר ותתחילו לשמור על החיים של הילדים שלנו

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר