הכביש בנאות שושונים

התנגדות לבנייה המתוכננת בנאות שושנים: "תוספת של 120 רכבים"

תושבים מנאות שושנים בחולון מתנגדים להוספת שישה גני הילדים, מרכז מסחרי ואולם רב תכליתי: "נמצא את עצמנו מול מאות רכבים ברחובות צרים וחד סטריים"

פורסם בתאריך: 20.1.20 18:07

תושבי שכונת נאות שושנים בחולון מתנגדים לבניית גני ילדים, מרכז מסחרי ואולם רב תכליתי ברחוב גאולים הצמוד לקופת חולים מכבי. "העירייה לא מוכנה להגיד לנו מה הפירוש של 'אולם רב תכליתי' – האם זה אומר שיבנו לנו אולם אירועים מתחת לבית?", שואלת נורית שבח המתגוררת בשכונה ויוזמת המאבק נגד התוכנית.

באמצעות חבר המועצה מיקאל בוזגלו הגישו דיירים לעירייה את התנגדותם לתוכנית ובמקביל גם יצאו בעצומה שבתוך יומיים כבר הספיקה לצבור יותר ל-300 חתימות.



לפי הפרסום, עיריית חולון מתכננת להקים מרכז מסחרי ואשכול גנים, שישה במספר, בין רחוב גאולים לרחוב נחמיה תמרי (בסמוך למכבי שירותי בריאות). לטענת התושבים, הדבר יגרום לפקקים ברחובות ולמחסור במקומות חניה.

"אם לא נצליח לבטל את התוכנית של העירייה, נצטרך למצוא עצמנו מתמודדים עם עוד לפחות 120 כלי רכב בשכונה מדי בוקר", אומרת נורית. "כבר היום המצב פה קשה ואם יתווספו עוד מעל 100 מכוניות כל בוקר, זה יהפוך את חיי התושבים המתגוררים בכל האזור לבלתי אפשריים".

צפו בשטח המיועד לבנייה:

בהתנגדות שהגישו התושבים לעיריית חולון נכתב: "הקמת מתחם ענק, הכולל שישה גני ילדים, אולם רב תכליתי ושטח מסחרי, תוך ביטול החניות הקיימות, עלולה להיות חמורה במיוחד, ואין לה כל הצדקה".

בנוסף, טוענים הדיירים כי חסרה התייחסות לנושאים נוספים, ביניהם כיצד יראה גג המבנה, אילו מתקנים ימוקמו עליו ואילו פתרונות אסתטיים יינתנו לכך. כמו כן כתבו הדיירים כי העירייה לא הציבה הודעה המפרטת את מהות הבקשה במקום בולט בחזית החלקה, על מנת לאפשר לדיירים לדעת על קיומה ועל תוכנה.

השטח המיועד לבנייה בנאות שושנים

עוד טוענים התושבים כי נוסח פרסום התוכנית, מגלה כי הוא מפנה את בעלי הדירות לכך שהפרסום עוסק רק בהקלה בחיפוי המבנה. זאת, בלא לגלות כי יש כוונה להוסיף שטח מסחרי במגרש המיועד למבני ציבור בלבד.

עצומה שכונת נאות שושנים

חבר המועצה מיקאל בוזגלו טוען כי הפרסום אמור לאפשר לתושבים לגשת אל משרדי העיריה ולעיין בתיק הבניין המלא, אך לדבריו "למרבה הצער, מחלקת הרישוי בעיריית חולון החליטה למנוע גישה לתיק הבניין המלא".

לטענתו העירייה לא אפשרה עיון בהמלצות ובהנחיות היועצים השונים בנוגע לבקשה, זאת למרות שנציגת ועד הבית התייצבה בעירייה ודרשה לעיין בחומר. "הבחירה של עיריית חולון למנוע עיון בכל החומרים שאמורים להיות בתיק הבניין, הכשילה את תכלית הפרסום ולא אפשרה הגשת התנגדות מלאה", טוען בוזגלו.

בוזגלו המתגורר בסמוך לאזור המדובר, מוסיף כי "לא יעלה על הדעת שבין המבנה של מכבי שירותי בריאות, שהולך להתרחב לבין הבניינים ברחוב נחמיה תמרי בשטח החולי, יוקמו שישה גנים ומתחם רב תכליתי, כאשר לתושבים לא ברור מה יכלול. המצב שבו אנו, תושבי האזור, נמצא את עצמנו מול מאות רכבים ברחובות צרים וחד סטריים, עלול לפגוע באיכות החיים באופן משמעותי".

מעיריית חולון נמסר בתגובה: "העירייה מתכננת הקמת מבנה שיכלול גני ילדים ואולם רב תכליתי עבור פעילות הגנים, שישמש גם לפעילות קהילתית של תושבי השכונה אחר הצהריים. הקמת המבנה היא על שטח 'חום' בתב"ע, כלומר, שטח המיועד למבנה ציבור ולא לחניה. הציבור מוזמן לעיין בתוכנית במשרד הממ"ש (מרכז מידע ושירות) בבניין העירייה".



אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. הרי ברור שלא יצליחו למנוע הקמה, כי ככה מתנהלת העיר. העירייה עושה כחפצה בכל פינה.

    הגיע הזמן שראש העיר יתחיל לתת תשובות ישירות לתושבים.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר