פנס שרוף ברחוב שנקר
פנס שרוף ברחוב שנקר

"התלוננתי לפני כחודשיים על 24 פנסי רחוב שלא דולקים ואני עדיין מחכה"

בעקבות תלונות תושבים על מפגעים שאינם מטופלים, מערכת "השקמה חולון" יצאה לבדוק. כך זה נראה:

פורסם בתאריך: 21.1.20 13:56

מדוע בעיריית חולון לא מטפלים במפגעים שנוצרו ברחובות למרות הפניות הרבות של התושבים? עשרות תלונות של תושבים נשלחו לעירייה על פנסי הרחוב שאינם פועלים בשכונת אגרובנק ועל בור שנפער בעקבות הגשמים ברחוב מקווה ישראל ועדיין לא טופל. זאת, לצד טענות על רחובות חשוכים, כפי שפורסם כאן ב"השקמה חולון".

"זה הזוי, פתחתי פנייה למוקד העירוני ולמחלקת תאורה לפני יותר חודשיים וחצי, ב-4 בנובמבר, על 24 פנסים שלא דולקים ברחוב זלמן ארן ועד היום אני מחכה. זה לא טופל", אומרת תושבת האזור חיה זהר.



גם אלעד בר דיין, תושב שכונת אגרובנק, מספר שבזמן שהלך ברחובות שנקר וז'בוטינסקי הוא ספר למעלה מ-23 מנורות שרופות בפנסי הרחוב. "שלחתי פנייה בווטסאפ של העירייה, נראה מתי יטפלו בכך", הוא אומר בסקפטיות.

משה לוי המתגורר באזור מוסיף כי בעירייה משום מה מתמהממים בטיפול בנושא. נדרשים להם שלושה חודשים להחליף פנס שרוף", הוא אומר. גם כרמית עבאדי מספרת שבחלק מהרחובות צריך ללכת עם פנס בגלל החשכה. "כבר חודש שאין תאורה ברחוב ברנדיס וברחוב ורבורג וצריך ללכת עם פנס כדי לא ליפול", היא אומרת ושתי תושבות נוספות, סבטלנה אשכנזי ורחל קרן וישניה מוסיפות שברחוב הערבה חשוך כבר כמה חודשים רצופים וגם הגינה ברחוב פרישמן שרויה בחשכה. "יש חושך מצרים לפעמים", הן אומרות.

גורם בעירייה אומר ל"השקמה חולון" כי במחלקת תאורה מתחננים לתקציב כדי לטפל במפגעים, אך לשווא. לדבריו, "מנהל מחלקת תאורה דורון רחמני מבקש תקציבים אך לא מקבל מענה".

במערכת "השקמה חולון" הוחלט לבדוק בשטח את טענות התושבים ובסיור שנערך ברחוב ז'בוטינסקי אכן התגלה כי פנסי הרחוב אינם אחידים. לצד הפנסים הישנים בעלי נורות צהובות ניצבים פנסי לד לבנים לסירוגין וכל הרחוב מואר באופן שונה. "מעניין מה עושים כשנורת פנס לד נשרפת – האם מחליפים אותה לנורה בצבע לבן או צהוב?" תוהה תושב השכונה אלעד אשכנזי.

פנסי רחוב לא תואמים

פנסי רחוב לא תואמים ברחוב שנקר

בהמשך הסיור התגלה הבור שנפער לפני כשבועיים ברחוב מקווה ישראל בעקבות הגשמים. העירייה עדיין לא טיפלה בבור וכל מי שעובר ברחוב צריך לרדת מהמדרכה אל הכביש ולסכן את עצמו. "עיריית חולון מאוד שאננה לגבי נזקים, ויש עוד כמה מקומות שבהם המדרכות קרסו כתוצאה מהגשמים", אומרת תושבת המקום לבנה גבריאל.

"אבל אם קורה שמישהו נפגע, צריך לקחת עורך דין כדי להגיש תביעה נגד העירייה, עניין שלוקח שנים וגם אז מקבלים רק פיצוי מזערי", היא מוסיפה.

"רק אם מישהו יידרס כי הוא היה חייב לרדת לכביש אולי יבינו בעירייה שמדובר בסכנת חיים שמצריכה טיפול מיידי", מוסיף תמיר קרווני שמתגורר באזור, ואליו מצטרפים שני תושבים נוספים, אלירן פילוסוף  ועומר להט. "מתי באמת העירייה תטפל במפגעים שנוצרו בשכונה? מרחוב סרלין עד מקווה ישראל וכיכר הדמעות הכביש הרוס והמדרכות על הפנים. אנחנו מצפים שהעירייה תתחיל לתפקד ולתקן מייד את כל המפגעים באזור".

מעיריית חולון נמסר בתגובה: "במידה שמדובר בתאורה נקודתית – מחלקת המאור מטפלת בגופי התאורה בעיר בהתאם לפניות תושבים ולסיורים יזומים בשטח. לאחרונה יש, לצערנו, קצרים בקווי התאורה בעקבות הגשמים והסופות, במיוחד ברשתות של חברת חשמל. במקרים אלו הטיפול הינו מורכב שכן קשה לבודד את התקלה ובמקרים מסוימים נדרשת גם החלפת כבלים באדמה לטיפול בקצרים והחזרת התאורה לרחובות".

עוד נמסר כי "לגבי מנורה צהובה ולידה מנורה לבנה – לאחרונה החלה העירייה בהתקנת נורות חדישות יותר שלהן גוון אור לבן. משתדלים להחליף את הנורות בקטעים שלמים של רחובות על מנת שלא יהיו הבדלים בתאורה אבל לעיתים מחליפים נורה בודדת שנשרפה ולא את כל העמודים בתוואי".

 

בפרויקטים חדשים מתוכננים עמודי תאורה חדשים עם גופי תאורה בטכנולוגיית לד. כיום יש עדיין עמודים ישנים עם גופי התאורה הישנים והמטרה היא להחליף את כל גופי התאורה בעיר לגופי תאורה לד במסגרת ההתייעלות האנרגטית .



תגובות

2 תגובות
  1. אני

    לא לדאוג כי מי שמתקין תאורת רחוב זה אנחנו . מחליפים ללדים נגיע ונחליף אותם אבל מה שלא דולק צריך לחכות עד שנגיע לשם .החלפנו את אזור מגידו וגליל עליון ואחר כך רמת גולן ואחרון חביב אליכם .

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר