ציון מורד, פיצה סירוקו

אבל בחולון: הלך לעולמו ציון מורד, בעלי פיצה סירוקו המיתולוגית

45 שנה הפעיל מורד את המקום שהפך למוסד בעיר. מורד, בן 77 במותו, יובא הערב לקבורה בבית עלמין חולון

פורסם בתאריך: 23.1.20 17:30

הלך לעולמו ציון מורד, שהפעיל יותר מ-45 שנה את פיצה סירוקו בחולון, מוסד מיתולוגי בעיר. הערב (חמישי) הוא יובא למנוחות בבית העלמין בחולון, בן 77 במותו.

כל תושב וילד בחולון הכיר את מורד שהיה עומד תמיד מאחורי הדוכן בפיצה עם חיוכו הענק. בריאיון שנערך עמו לפני כשנתיים מורד סיפר ל"השקמה חולון" כי הקים את הפיצרייה בשנת 1975, לאחר שאחיו חזר ארצה מארה"ב. "אחי הגיע אלינו עם ידע כי הייתה לו פיצריה בניו יורק. רצינו שיישאר בארץ ופתחנו את המקום, ואז נהיה לחץ אדיר".



על השם "סירוקו", סיפר מורד כי זו הייתה הבחירה של אחיו. "היה לו מועדון בניו יורק שבו הופיע בקביעות הזמר אריס סאן. למועדון קראו 'סירוקו' – שפירושו רוח מדברית חמה, והוא ביקש שנקרא גם לפיצרייה בישראל באותו השם".

פיצה סירוקו נמצאת בפסאז' סבוי שבשטחו פעלו במשך שנים בית קולנוע ודיסקוטק. בריאיון שנערך עמו לפני כחצי שנה ב"השקמה חולון", סיפר על הרגע שבו החליט לא לפתוח את העסק בשבתות. "היו שלוש הצגות קולנוע בימי שישי. אלף איש היו מתאספים פה בכל יום שישי ויושבים על הברזלים והיו משאירים אותי לעבוד עד ארבע לפנות בוקר".

כשאשתו של מורד נכנסה להריון, הוא פילל שלאחר שכבר זכה להיות אב לשתי בנות – יגיע הפעם בן. "אז נדרתי נדר. אמרתי שאם ייוולד לי בן אני אפסיק לעבוד בימי שישי ושבת ואפתח את הפיצרייה בצאת השבת". לאחר תשעה חודשים נולד לו בן והשמחה הייתה גדולה. מורד הבין שהבטחות חייבים לקיים, ומאז את העסק שלו הוא מעולם לא פתח בשבתות, כבר 35 שנים ברציפות.

 

המקום היה ונותר עבור תושבי חולון מיתולוגיה מקומית וכמעט כל תושב הכיר את מורד בעל החיוך הרחב. כשנשאל אם אינו מודאג מהעתיד, השיב מורד כי הוא צופה שהעסק ימשיך עוד שנים רבות, וסיפר: "גם כשהייתי בקובה ובקוסטה ריקה, אנשים צעקו לי 'סירוקו'. הילדים של אז הפכו בינתיים להורים לילדים ולסבים לנכדים וממשיכים להגיע יחד איתם אל הפיצרייה".

 

 

 

תגובות

8 תגובות
  1. אור

    אדם משכמו ומעלה צנוע ענו וחייכן ידע וזכר כל לקוח גם אחרי שנים הוא היה אחד מסמלי העיר וחלק טוב מזכרונות ילדותי
    יהי זכרו ברוך

  2. טלי

    עצוב: ( רק לפני שבוע הזמנתי פיצה והוא ענה לי עם האנרגיות הטובות שלו. יהי זכרו ברוך

  3. דליה

    עצוב מאוד
    שירת אותנו ואת ילדנו לאורך עשרות שנים
    מנוחתו עדן
    אמן

  4. אבי

    ציון אדם מדהים . הפיצה הכי טובה בעולם .
    תודה רבה לך ציון על עשרות שנים של שירות מעולה ופיצה כל כך טעימה . תודה .

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר