החללית הישראלית הראשונה לירח. צילום: יונתן ויינטארוב

חלום החללית הישראלית שנולד בבר בחולון יוצא לסיבוב שני

תא"ל במיל' שמעון שריד יוביל את תוכנית בראשית 2, אחרי הניסיון הראשון שכבש רבבות של ילדים ובני נוער

פורסם בתאריך: 5.2.20 16:31

הוועד המנהל של  עמותת SpaceIL הודיע הבוקר (רביעי) כי תא״ל במיל׳ שמעון שריד מונה למנכ"ל החדש בדרך לקדם את תוכנית החלל בראשית 2.

שריד יהיה אחראי על הובלת העמותה, ובמסגרת זאת על התנעת תוכנית בראשית 2 – גשושית ישראלית בלתי מאוישת נוספת, משימה המשלבת אתגרים בתחומי הטכנולוגיה יחד עם יצירת השראה חינוכית-טכנולוגית לבני נוער.



העבודה על פרויקט בראשית 2 החלה לאחר שבשנה שעברה שוגרה הגשושית בראשית 1 אל הירח בהצלחה, אך בעת הנחיתה נותק עמה הקשר והיא התרסקה.

מיזם בראשית החל מחלום של שלושה מהנדסים צעירים שנפגשו בבר הברוני בחולון לפני כעשור. יונתן ויינטראוב תושב חולון לשעבר, נפגש בבר עם שני המנדסים הצעירים, יריב בש וכפיר דמרי. בסיום הערב החליטו השלושה להירשם לתחרות של גוגל להטסת כלים לירח, שנפתחה לפני 13 שנה, ובכך להגשים את חלומם, כך סיפר בעבר ויינטראוב בראיון ל"השקמה חולון".

מטרתם באותה העת, כך סיפרו, הייתה להוציא את המיזם לפועל ובכך לייצר אפקט אפולו בקרב ילדי ישראל, אשר יגבירו את התעניינותם בלימודי מדעים.

שריד, שייכנס לתפקיד ב-1 במרץ, הוא בעל ניסיון הנדסי, פיקודי וניהולי רב שנים. הוא כיהן בשורה של תפקידי פיתוח, פיקוד וניהול בחיל האוויר במשך 28 שנים, ואף זכה בפרס ביטחון ישראל על תרומתו בפיתוח מערכת פורצת דרך. בתפקידו האחרון שימש כראש להק ציוד בחיל האוויר.

כפיר דמרי, ממייסדי SpaceIL התייחס למינוי וציין כי החברה "ממשיכה בפעילות החינוכית לקידום הדור הבא של המדענים והמהנדסים בישראל. יחד עם שמעון ובהובלתו, אנו בטוחים שנוכל לקדם פרויקט חלל נוסף ולתת השראה לצעירים נוספים ללמוד ולחקור את תחום החלל ובעיקר לפעול למען הגשמת חלומותיהם".



פרופ' יצחק בן ישראל, חבר הועד המנהל של SpaceIL ויו"ר סוכנות החלל הישראלית, בירך על הצטרפותו של שריד, ומסר: "אנו משוכנעים כי הכישורים והניסיון המגוון ורב השנים שהוא מביא עימו מתפקידיו הקודמים, יצעידו את SpaceIL קדימה ויסייעו בחידוש המשימה הלאומית".

שמעון שריד עצמו מסר: "אני נרגש לקחת חלק במיזם טכנולוגי ייחודי בעל חשיבות לאומית, אשר מטרתו העיקרית הינה להעצים את ההשראה לבני הנוער בישראל, ובכך להמשיך לפתח ולשמר בארץ מובילות טכנולוגית ברמה העולמית".

 

 

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר