ויינטראוב. מקרית שרת לירח
ויינטראוב. מקרית שרת לירח

"בראשית" בדרך לירח: בבר החולוני שבו נולדה סוגרים מעגל

בעוד מספר שעות יגיע אל סיומו מסע שהתחיל לפני כמעט עשור בבר הברוני בחולון וישראל תהיה לאחת מארבע המדינות שהנחיתו חללית על הירח

פורסם בתאריך: 11.4.19 17:19

בחולון נערכים לחגוג את נחיתת החללית בראשית על הירח. בעוד מספר שעות יגיע אל סיומו המסע שהתחיל לפני כמעט עשור בבר הברוני, וישראל תהיה לאחת מארבע המדינות שהנחיתו גוף על הירח.

במתחם הבידור והבילוי לה פארק שעל שפת האגם בפארק פרס, יוקרן אירוע הנחיתה על מסך ענק החל מהשעה 21:30. תושבי חולון יוכלו ליהנות מהחגיגה של האירוע ההיסטורי שהתחלתו  בפגישה של שלושה צעירים בבר הברוני ברחוב סוקולוב.



על אף שמדובר בהישג לאומי היסטורי, הרי שבבסיסו פרויקט זה הינו יוזמה פרטית שהגו שלושת מייסדי עמותת SpaceIL אשר הוקמה במטרה להנחית חללית ישראלית ראשונה על הירח, לעורר השראה ולעודד צעירים ללימודי מדע וטכנולוגיה. היזמים הצעירים יריב בש, כפיר דמרי ויונתן ויינטראוב שאפו להגשים את חלומם ונרשמו לתחרות המאתגרת Google Lunar XPRIZE. התחרות הסתיימה ללא זוכה במרץ 2018, אך SpaceIL הודיעה כי היא נחושה להמשיך במשימה.

השלושה החליטו לפני שמונה שנים להירשם התחרות של גוגל להטסת כלים לירח אשר נפתחה בשנת 2007 ובכך להגשים חלום. שלושת המהנדסים הצעירים  נפגשו באחד הערבים בפאב ה"ברוני" בחולון, הממוקם כמה דקות הליכה מבית אמו של יונתן ויינטראוב, בן 31, שגדל בחולון. "באותה הפגישה בברוני בר דנו בפרטים הראשונים של החללית, איך זה ייראה כשהחללית תנחת על הירח ועל התחרות של גוגל", סיפר ויינטראוב בראיון ל"השקמה חולון". בין כוסות הבירה והמפיות החלו השלושה לרקוח רעיונות ותכניות שיהפכו את חלומם למציאות, מה שהוליד בהמשך את עמותת Space IL.

הערב תעשה החללית היסטוריה ותנחת על הירח. כך תכניס את ישראל לאחת מן המדינות הבודדות שהנחיתו גופים על הירח. עבור שלושת המהנדסים נסגר כאן מעגל שהתחיל מחלום קטן שהפך למציאות גדולה שמביאה עימה כבוד לאומה.

ויינטראוב נשמע נרגש לקראת הנחיתה ההיסטורית: "מתרגשים מאוד. זה אירוע אדיר וסיכום של למעלה מ-8.5 שנות עבודה של כל כך הרבה מהנדסים, תומכים ומתנדבים. אנחנו מקווים שגם הילדים מתרגשים יחד איתנו, כי בקרוב מגיעים לירח, וזה בטוח". עם סיום משימתה של החללית לאחר הנחיתה על הירח, היא תישאר בו ולא תחזור אל כדור הארץ.

גם עבור בר הברוני, שעבר לאחרונה אל מתחם עזריאלי בחולון, יהיה מדובר בסגירת מעגל. אביו של עומר שיפמן, אחד ממנהלי הבר, לקח חלק בצוות שיגור החללית. "אבי הוא איש התעשיה האווירית והוא נסע לשם להיות במטה", אומר לנו שיפמן ומוסיף: "זה צירוף מקרים לגמרי מצחיק וזה מרגש מאוד".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר