בחברה קדישא לא שוללים קבורת רגלו של גואל רצון בבית העלמין

בנו של גואל רצון מבקש להביא לקבורה את רגלו של האב, ולהקים אתר שיאדיר את שמו בבית העלמין חולון. כעת הוא מבשר: "העניין טופל על הצד הטוב ביותר"

פורסם בתאריך: 13.2.20 11:28

מאז הפרסום על כוונתו של יגאל רצון להביא לקבורה את רגלו של אביו, גואל רצון, לקבורה בבית העלמין בחולון, הרשת סוערת. הצעד גרר לא מעט ביקורת ותגובות נזעמות, ולמרות זאת מבדיקת "השקמה חולון" עולה כי בחברה קדישא לא שוללים את הבאת הרגל לקבורה.



בתחילת השבוע פורסם כי בכוונת יגאל רצון, בנו של גואל רצון המרצה עונש מאסר בגין עבירות מין בהן הורשע, לרכוש חלקת קבר עבור אביו. זאת, על מנת לקבור בה את רגלו של גואל, שנכרתה לאחרונה, ולהפוך את הקבר לאתר להאדרת שמו של האב בעודו בחיים.

הפרסום גרר לא מעט תגובות של גולשים זועמים. "ביזיון. הוריי ואנו, הילדים, תושבי חולון. לפני ארבע שנים אמי נפטרה וביקשנו לקנות חלקת קבר, אבל החברה (חברה קדישא_א"ש) לא הסכימה ובעד שום סכום של כסף למכור. נאמר לנו שכבר אין מקום והפסיקו למכור חלקות", כתב אחד הגולשים.

גולש אחר הוסיף וטען: "בכסף קונים את כולם, כולל את הכבוד. והחברה קדישא כאן כדי לעשות כסף ולא לשום מטרה אחרת". גולשת נוספת הציעה לקבור את הרגל באתר הפסולת חירייה ולא בבית העלמין. ואלה רק חלק קטן מן התגובות.

בעקבות פניית "השקמה חולון", בחברה קדישא התייחסו לדברים ומסרו כי קיימות מספר אפשרויות של קבורת איברי גוף. "במקרה של כריתת חלק גוף קיימת בפני המשפחה אפשרות להביאו לקבורה בחלקה המיועדת לקבורת איברים, ללא זיהוי של מקום הקבורה, או לחילופין, להביאו לקבורה בתשלום בחלקה ייעודית המיועדת לשמירת איברים, באופן מזוהה, עד לאחר אריכות ימים ושנים, ואז להביאו לקבורה יחד עם המנוח", כך נמסר מחברה קדישא.

יחד עם זאת, בשלב זה מסרבים בחברה קדישא להתייחס לפרטי המקרה של רצון, ורק מסרו כי "חברה קדישא אינה רשאית למסור מידע על זהות נפטרים ו/או רוכשי חלקות, ובהתאם לכך אינה יכולה לאשר או להכחיש את האמור בידיעה".

לגבי האפשרות של הקמת אתר עלייה לרגל בתוך שטח בית העלמין מסרו בחברה כי "באופן כללי יצוין כי בתי העלמין הינם מקומות פתוחים לציבור, בהם מבקרים אלפי בני אדם מדי יום, וחברה קדישא אינה שואלת ואינה יכולה לשאול את המבקרים, מהי מטרת ביקורם".

יגאל רצון, בנו של גואל רצון מסר ל"השקמה חולון": "העניין טופל על הצד הטוב ביותר ואני מאחל לאבא שיחיה עד 120 עם בריאות איתנה".

תגובות

5 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר