פחי זבל בחולון
פחי זבל בחולון

העירייה מחייבת תושבים להקים חדרי אשפה מכספם אחרת ישלמו קנסות

להתקשר עם בעלי מקצוע, לקבל הצעת מחיר, להוציא היתר בנייה ולממן את העבודות: תושבים מחולון נדרשים להקים חדרי אשפה

פורסם בתאריך: 25.2.20 15:41

תושבי רחוב מגידו בקריית שרת קיבלו השבוע הודעה מטעם עיריית חולון, לפיה עליהם להקים חדרי אשפה. בחוברות מטעם העירייה שחולקו בתיבות הדואר, פורטו השלבים של התוכנית כאשר האחריות וההוצאה הכספית הוטלו על הדיירים.

בעקבות ההודעה, רבים מהדיירים זועמים: "למה אנשים שחיים שנים רבות בשכונות שלא הוכנה עבורם תשתית ראויה צרכים כעת לממן מכיסם את המרחב הציבורי?", נאמר בהודעה שהופצה בקרב התושבים.



על פי ההודעה, על הבניינים להתקין חדרי אשפה עד ה-31 באוגוסט. בניינים שלא יתקינו חדרי אשפה עד המועד הנקוב יהיו צפויים לקנסות מטעם העירייה. כמו כן, בחוברת פורטו כל השלבים בדרך לבניית חדרי האשפה. תחילה יהיה על הנציגות של הבניינים לקיים אסיפה שלאחריה תיווצר התקשרות עם בעלי מקצוע ותקבע הצעת מחיר. לאחר מכן ייצרכו הבניינים להוציא היתר בנייה ורק לאחר מכן ייבנו חדרי אשפה.

בעקבות ההודעה דיירים מהרחוב הוותיק זועמים על כך שהעירייה החליטה להטיל עליהם את האחריות ולחייבם בהוצאות. בת לקשישה אשר מתגוררת באחד הבניינים מסבירה את מפלגת הלחץ בו היא ושאר הדיירים נמצאים מאז פרסום ההודעה.

"תלו הודעות על הדלתות. כשבאתי השבוע לבקר את אמי ראיתי שחלקו את החוברת האלה", אמרה הבת, "החוברות עם התוכנית של העירייה מאוד יפות, רק שיש פרט קטן לפיו על הדיירים לשלם על הכל. מיותר לציין את הלחץ הנפשי והחשש שלה של אמי בת ה-80 שגרה שם. מדובר בבנייני רכבת ישנים והאוכלוסייה פה היא קשת יום. למה העירייה לא מממנת בעצמה?".

כפי שפורסם כאן ב"השקמה חולון", העירייה הודיעה באוגוסט האחרון כי תחל בתהליך הוצאת מכולות הצפרדע מתוך העיר ובמקביל תחייב את 125 בניינים המשתמשים בהן, להקים חדרי אשפה. שכונת קריית שרת נבחרה להיות האזור הראשון שבו יבוצע התהליך.



מעיריית חולון נמסר בתגובה: "עיריית חולון פועלת לפינוי מכולות האשפה שמוצבות במרחב הציבורי, שמדיפות ריחות לא נעימים, גוזלות שטחי חניה מהדיירים ומהוות מכשול לעוברים בדרך, וזאת, על מנת לשמור על חולון מטופחת ואסתטית וליצור סביבות מגורים נעימות ונקיות. בחלק מהבתים המשותפים בעיר לא קיים פתרון מתאים לפינוי אשפה ודייריהם משתמשים באותן המכולות כפתרון בלעדי לפינוי הפסולת הביתית. מסיבה זאת מחויבים בעלי הבתים להיערך למציאות החדשה, שבה יפונו המכולות מהמרחב הציבורי, ולהקים ביתני אשפה בשטח הבתים המשותפים או להשמיש ביתני אשפה קיימים".

"לקראת יישומו של חוק העזר בגין התקנת ביתני אשפה בשטחי הבניינים או פתיחתם, קיבלו באחרונה תושבי קריית שרת מכתבי דרישה להקמת ביתני אשפה בצירוף חוברת ובה כל המידע הדרוש לשם יישום הדרישה, לרבות אופן הסיוע הכלכלי (במידה שהבניין עומד בקריטריונים הנדרשים) ופרטי התקשרות. יצוין, כי בחלק מהבניינים בשכונה כבר יושמה הדרישה בהצלחה, תוך שיתוף פעולה מלא של הדיירים".

תגובות

תגובה אחת
  1. מוסדי

    בושה לעיריית חולון- במקום לבזבז מליוני שקלים על תערוכות של דנה אינטרנשיונל עדיף שתחזירו לאזרח שירות כמצופה
    תתחילו לחשוב בעירייה על טובת התושבים ולא נגדנו!

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר