צילום: דינה אביזוהר-אברג'יל

חולונים לעזרה הדדית: סלי מזון ועשרות מחשבים לילדים נזקקים

המתנדבים בחולון, בת ים וראשון לציון שמסייעים בתקופה הזו לקשישים, למבודדים ולדלי האמצעים. הרשת החברתית: כתבה שלישית בסדרה

פורסם בתאריך: 13.4.20 17:52

הרשת החברתית בימי הקורונה: והפעם על קבוצת המתנדבים "חולונים לעזרה הדדית", המנוהלת על ידי דינה אביזוהר-אברג'יל מחולון.



לצורך הכתבה השלישית בסדרה על המתנדבים והפעילים בחולון והסביבה, הייתי רוצה לכתוב שהגעתי אל קבוצת המתנדבים של דינה אביזוהר אברג'יל במסגרת תחקיר לכתבה, אבל האמת שדינה היא זו שהגיעה אליי. בערב חמישי לפני כשבועיים, קיבלתי הודעה: "היי אלון, זו דינה, פתחתי קבוצה לפני כשבוע של מתנדבים בחולון, אשמח לעזור ולהיעזר".

ההודעה הקצרה הזו למעשה מסכמת את עשייתה של דינה, תושבת חולון, המתגוררת בקריית בן גוריון מזה 30 שנים, אם לארבעה וסבתא לשני נכדים – כולם חולונים. במקצועה דינה מעצבת עוגות, ולא אחת גם נוהגת לתרום עוגות לפנימיות של נוער בסיכון ולארגונים ומוסדות שונים, דוגמת מועדון קפה אירופה לניצולי שואה חולון.

באותו ערב חמישי לפני כשבועיים, ישבה דינה בביתה וחשבה כיצד לפתור את בעיית המשפחות שנותרו ללא אוכל לשבת. וכך נולד הרעיון לפתיחת קבוצה לעזרה הדדית בעיר חולון – "חולונים לעזרה הדדית". הלינק לקבוצה מיד נשלח לכל החברים והעוקבים ברשתות החברתיות (ווטסאפ, פייסבוק ואינסטגרם) כדי שישתפו, יצטרפו ויסייעו בארגון סלי מזון ומנות מבושלות לאלו שזקוקים להם. כבר למחרת הצליחה הקבוצה לארגן לא מעט תבשילים ו-15 סלי מזון עבור משפחות, קשישים ובודדים.

 

דינה יצרה קשרים עם עובדות סוציאליות ויועצות מבתי ספר בעיר והחלה לסייע, יחד עם 45 המתנדבים שבקבוצה ועשרות נוספים שאיתה בקשר, גם במזון וגם בבקשות כלליות לכל מי שפנה, כמו הבקשה לשינוע מחשבים שנתרמו על ידי שי צדקה לילדים ממשפחות נזקקים. השיטור העירוני בחולון הרים את הכפפה וכל המחשבים הגיעו ליעדם.

ניתן להצטרף לקבוצת הווטסאפ ולהתנדב ו/או להעלות בקשות או להעביר בקשות בקישור כאן.

בנוסף, תושבי חולון, בת ים וראשון לציון שמחפשים לסייע או להסתייע יכולים לפנות למערכת "השקמה" במייל [email protected] או לקבוצות המתנדבים הרלוונטיות של "השקמה":

קבוצת חולון

קבוצת בת ים

קבוצת ראשון לציון



תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר