תושבת חולון הותקפה בסופר והואשמה בהפצת הקורונה בגלל מראה דתי

"אתם ממאה שערים תהרגו את כולם", כך לטענת אילנה עדני נאמר לה לאחר שמסיכת הפנים שלה נפלה

פורסם בתאריך: 18.5.20 17:58

אילנה עדני, זמרת יוצרת ואשת תקשורת המוכרת בחולון, טוענת כי נתקלה ביחס משפיל ועויין והואשמה בהפצת נגיף הקורונה, רק משום שהיא דתייה.

עדיני העלתה אתמול (ראשון) פוסט בחשבון הפייסבוק שלה אודות המקרה מזעזע שאירע לה במרכול השכונתי. לטענתה הותקפה מילולית והושפלה בגלל שהייתה עם כיסוי הראש. "אתם ממאה שערים תהרגו את כולם", כך לטענתה הטיחו בפניה.



עדני, נשואה ואם לארבעה ילדים, מופיעה בפני נשים ונערות, מכל המגזרים. בין הפעילויות שבהן בלטה העשייה שלה בחולון: הקמת סניף תנועת בני עקיבא בעיר. לטענתה, בזמן שערכה קניות בסופר השכונתי היא הותקפה והושפלה מילולית רק משום שהיא דתייה.

"הגעתי לסופר יחד עם הבת והפעוט שלי, לקנות מגבונים ונפלה לי המסכה לרצפה", מספרת עדני ל"השקמה חולון, "כמובן שלא החזרתי אותה אלא הכנסתי לתיק, היות ויש לי מסיכות נוספות. לפתע משום מקום אני שמעתי מישהי מדברת עם הקופאית על אישה שהייתה לפניה בתור. אותה אישה הייתה בלי מסיכה ודרשו ממנה לרכוש מיד. ההתנפלות עליה קצת הפריעה לי. הסברתי להם שהאישה שמרה מרחק של שני מטרים, ובמצב כזה המסיכה לא משמעותית. פתאום אחת הלקוחות צעקה לעברי: 'אתם ממאה שערים תהרגו את כולנו'. הסתכלתי לצדדים לראות אם יש מישהי שנראית אולי ממאה שערים".

לאחר כמה שניות עדני הבינה כי הצעקה מאותה האישה הופנתה כלפיה."פתאום קלטתי שהיא דיברה עלי ואני רחוקה מהלוק של מאה שערים. הייתי בשוק, כולם הסתכלו עלי, במבט של שנאה בעיניים".



עדני סבורה כי האירוע התרחש כתוצאה מהסתה אשר מופנית כלפי הציבור החרדי בכל הנוגע להידבקות בקורונה. כזכור, עם תחילת התפרצות הגל הראשון של הקורונה בישראל, עלו נתונים מדאיגים לפיהם מרבית המוקדים בהם נרשמו אחוזי תחלואה גבוהים נמצאים בריכוזים חרדיים. נתונים אלו היוו בסיס לשיח מתלהם ואלים ברשתות החברתיות בין חילונים לחרדים. "כאב לי מאוד", אומרת עדיני, "זה כואב לגלות שיש הסתה נוראית נגד אחינו החרדים, וכן גם אני חרדית לדבר השם. ושנית, אני שהקמתי כאן סניף בני עקיבא, עשיתי שירות מאוד משמעותי, אקדמאית שרוב שנותיי התעסקתי בתקשורת, אומנות וחינוך. אפילו שאני מהוותיקות כאן, הפכתי לרוצחת?"

"לא האמנתי שפה בישראל, בחולון, רק בגלל שאני הולכת עם כיסוי ראש אנשים יפחדו ממני. מאז התפרצות הקורונה אני רואה איך אנשים רואים אותי ברחוב וזזים וכל זאת בגלל שרואים אישה עם כיסוי ראש", היא מסכמת.

תגובות

13 תגובות
  1. יהודה

    כש73אחוז מהחולים הם חרדים וכשידוע שהם בזים לחוקי הנדינה וממשיכים באורח חייהם הפאגני על חשבוננו ומדביקים אותנו…אז ההתקפות המילוליות עליכם הן המעט שיש בידי האזרח לעשות.

  2. f

    העיר הפכה למשכן החוליגנים מה אשמה האשה הזו רק בגלל שהיא דתיה בושה וחרפה מכל העמים בירתנו שאלוהים ישמור זה ללא עם ישראל אלה תורמים ערב רב שהמדינה מלאה מהם

  3. המבין

    כמה שטויות …
    "מאז התפרצות הקורונה אני רואה איך אנשים רואים אותי ברחוב וזזים וכל זאת בגלל שרואים אישה עם כיסוי ראש"
    איזה חוסר מודעות עצמית… אנשים מתרחקים באופן כללי מאנשים אחרים בזמן הקורונה ואפילו עוברים לצד השני של הכביש. בלי קשר לכיסוי ראש או לא.

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    שמולאנים קיצוניים צריך להוקיע.

  5. למבין

    למבין.

    אתה לא מבין כלום. יש להתרחק ויש להעיר הערה כזאת .

  6. יוסי

    התחלואה במגזר החרדי והדתי
    בארצות הברית, אירופה
    ובישראל גבוהים משמעותית
    כי אין שם משמעת.
    לעומת זאת בסין סינגפור והונג קונג
    נמוך משמעותית.

  7. אלון

    אני הייתי עם מסיכה בסניף שופרסל שלי בקוגל בחולון והקופאית ששם משפחתה ליברמן (כמה מפתיע) טענה שאני והקהילה שלי מפיצים מחלות, ברוב טיפשותי ניסיתי להסביר שאני תושב חולון ולא בני ברק או מאה שעריים אבל העלבות לא הפסיקו.
    פניתי בתלונה למנהל ואף שלחתי מכתב להנהלת השופרסל וכלום לא קרה.
    בתור חרדי שמתגורר בחולון וסופג אין ספור הערות גזעניות כולל אישתי וילדי אני חושב שמדינת ישראל היא אחת המדינות הגזעניות בעולם, רק מה שאסור לגויים להגיד לחילונים מותר ומוצדק.

  8. דב

    נפלה לי המסכה לריצפה והכנסתי לתיק תגידי לצחוק או לבכות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר