מונית שירות
צילום אילוסוטרציה

חוזרים לשגרה: נקבע יעד החדש להשקת קווי מוניות השירות בחולון

קווי השבת יחזרו לפעול בסוף השבוע, מנגד עיכוב נוסף בהשקת קווי מוניות השירות, ומתי תחזור הרכבת?

פורסם בתאריך: 9.6.20 16:06

לאחר הפסקת פעילות ושיבושים שנמשכו למעלה מחודשיים, החלה התחבורה הציבורית בחולון לחזור בהדרגה לפעילות מלאה. בסוף השבוע הקרוב יחזרו לפעול קווי השבת, זאת לצד עיכובים בהשקת מערך קווי מוניות השירות בחולון, שהיה אמור לפעול כבר בחודש שעבר וכעת מסתמן יעד חדש. כמו כן, לאחר הדחייה של הרגע האחרון, גם ברכבת נערכים לפתיחה המחודשת והחלו היום להפעיל רכבות נוסעים ריקות במתכונת של לו"ז מלא.



בסוף השבוע הקרוב יחזרו לפעילות קווי מיזם "נעים בסופ"ש", אשר במסגרתו פועלים שני קווים היוצאים ממסוף וולפסון שבחולון. הרשויות המשתתפות במיזם התחבורה הודיעו הבוקר כי החל מסוף השבוע הקרוב יחזרו רוב קווי השירות של "נעים בסופ"ש" לפעילות, לאחר שפעילותם הופסקה במחצית חודש מרץ, בעקבות התפשטות הקורונה. יחד עם זאת, בשלב זה יותר לנצל עד 75 אחוז ממקומות הישיבה במיניבוסים, וכלל הנוסעים יחוייבו לעולות אליהם עם מסכה, בהתאם להנחיות משרד הבריאות.

מיזם תחבורה ציבורית בשבת

"נעים בסופ"ש". צילום: גיא יחיאלי

כזכור, עם הפעלת המיזם לפני כארבעה חודשים, עיריית חולון לא הצטרפה אליו. אולם  שניים מתוך קווי המערך יוצאים ממסוף וולפסון ומעניקים כיסוי חלקי בצפון העיר. מדובר בקו 705 המגיע אל גבעתיים, וקו 708 המגיע אל רמת החייל שבתל אביב.

מקס מורוגובסקי ואריאל בן חורש, חברי ועדת התחבורה מסיעת צעירים בחולון, שפעלה לקדם את מוניות השירות בעיר, התייחסו לדברים ומסרו כי "כדי להקל על החזרה ההדרגתית לשגרה, חייבים להפעיל את מוניות השירות, שיתנו פתרון גם בסופי השבוע בחולון, בהקדם. מוניות השירות בחולון תוכננו להתחיל לפעול כבר בחודש מאי, לכן אין סיבה לדחות את ההשקה לסוף הקיץ ולפספס את המועד שבו הן הכי נדרשות. אנחנו קוראים לראש העירייה לפעול מול משרד התחבורה להשקת הקווים כבר ב-1 ביולי".

עיכוב בהשקת קווי מוניות השירות

בתוך כך, כניסתן של מוניות השירות בחולון עדיין תקועה. לפני שלושה חודשים, כפי שפורסם כאן ב"השקמה חולון", חברת מטרו קו זכתה במכרז להפעלת מערך בן שלושה קווים של מוניות שירות בחולון. החברה הייתה אמורה להשיק את הפעימה הראשונה להפעלתו כבר בחודש מאי, אלא שמאז החלו ההגבלות של משרד הבריאות על מערך התחבורה הציבורית ברחבי הארץ, בהם גם קווי מוניות השירות.

כעת משחזרו רוב קווי האוטובוס לפעילות נשאלת השאלה מתי יופעלו קווי מוניות השירות החדשים בחולון. לפי שעה עדיין קשה לדעת מתי בדיוק יושקו קווי מוניות השירות בעיר, זאת מאחר שהדבר טעון קבלת אישור ממשרד התחבורה. במטרו קו מסמנים את היעד לעוד חודשיים. אמיר כהן, מנהל מטרו קו מסר: "אנחנו כרגע ממתינים לאישורים של משרד התחבורה. אנחנו מוכנים להפעלה אבל מחכים לקבלת נתונים מהם".

עוד הוסיף כהן כי "אנחנו רוצים שזה יצליח וכולם רוצים שזה יעבוד. עוד טיפה סבלנות. הפרויקט הזה זה הבייבי שלי. זה פרויקט מדהים שיכול לתת שירות לתושבים ואנחנו רוצים להיות הכי מוכנים בעולם".

ממשרד התחבורה נמסר בתגובה לדברים כי "במהלך משבר קורונה, חברת מטרו קו ביקשה דחייה בהפעלת השירות בכדי לסיים
את ההכנות הדרושות להפעלת השירות. החברה עמדה עד כה בכלל התנאים שמציב משרד התחבורה והיא צפויה להתחיל
את השירות בחודש אוגוסט, במידה ותסיים את ההכנות הדרושות".

מתי תשוב הרכבת?

קווי רכבת ישראל היו אמורים לחזור לפעילות אתמול (שני), אולם לבסוף קבינט הקורונה של הממשלה הכריע ודחה את הפתיחה למועד בלתי ידוע. קיימות הערכות לפיהן הפעלת הקווים תתחדש בעוד שבוע, אולם לא מן הנמנע כי הדבר יקרה רק בחודש הבא. יחד עם זאת, ברכבת ישראל טרם קיים תאריך פתיחה. אולם כבר החלה הרכבת לקיים היום נסיעות הרצה של רכבות נוסעים ריקות על פי לוחות הזמנים הרשמיים.

צילום: רכבת ישראל

מסתמן כי עם חזרת הרכבת לפעילות, ייפתחו תחנות הנוסעים פרט לזו שבנתב"ג. תחנות הרכבת של חולון ובת ים צפויות גם הן להיפתח. יחד עם זאת טרם ברור באיזו מתכונת יפעל הקו. כמו כן, בשלב זה תחנות הרכבת של הוד השרון, כפר סבא ורעננה הנמצאות בקצה הצפוני של מסילת ראשון לציון-רעננה נותרו סגורות, זאת בעקבות עבודות החשמול של הקו.

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר