רגע היסטורי: עץ השקמה הוותיק מועתק ממקומו I צפו בתיעוד:

לאחר המבצע המורכב, סיכויי ההישרדות של העץ עומדים על 60 אחוז

פורסם בתאריך: 16.6.20 10:45

היום זה קרה: לאחר שנים רבות בהן עץ השקמה העתיק שבחולות דרום חולון לא זז ממקומו, הבוקר הוא הועבר לביתו החדש הממוקם 200 מטרים ממנו.

חברת נת"ע החלה לפני זמן קצר בהעתקת עץ השקמה העתיק, השוכן בחולות שבסמוך לרחוב שמחה ארליך שבקריית בן גוריון, על התוואי של הקו הירוק של הרכבת הקלה. במהלך החודשים האחרונים הושלמו ההכנות הדרושות לתהליך העתקת העץ, בעלות כוללת של 1.8 מיליון שקל.



גילו של העץ מוערך במאות שנים ושורשיו נטועים בעומק של כשמונה מטרים בתוך האדמה. לאחר בדיקות מקצועיות ובחינת חלופות על ידי המתכננים, פקיד היערות ורשות הטבע והגנים, הוחלט כי העץ יועתק לשטח ציבורי פתוח הנמצא כ-200 מטרים דרומה ממקומו הנוכחי, בתנאי קרקע דומים ותוך הבטחה של מקור השקיה קבוע. מדובר בפרויקט מורכב מבחינה הנדסית שיתבצע בליווי אגרונום ובאישור פקיד היערות בזמן אמת.

 

העץ מועתק בשיטת העתקה חשופת שורש – בשיטה זו "שולפים" את העץ מהאדמה, מנקים את כל האדמה מסביב לשורשים באמצעות שימוש במים או לחץ אוויר ובכך נשאר העץ כולו ולבדו, מה שמוביל להקטנת הסיכוי בפגיעה בקליפת העץ עקב הפחתת המשקל המיותר והעצום של האדמה.

ההעתקה מבוצעת על ידי שני מנופים אשר מניפים את העץ שנמצא בתוך מבנה ברזל אשר הוכן במיוחד עבור מידותיו. המנופים יניחו אותו על מוביל עד למקומו החדש. ההערכה להצלחת תהליך ההעתקה וקליטת העץ היא כ-60 אחוז. רק בעוד חצי שנה ניתן יהיה לדעת באופן ודאי האם העץ התאקלם בשלמותו במקומו החדש.

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר