חנות נעלי נעורים. יוני 2020. צילום: אורן שטרנברג

בחנות המיתולוגית "נעלי נעורים" מקווים לשרוד את משבר הקורונה

עסקים רבים במרכז חולון נסגרים, אבל בחנות הוותיקה מקווים שהקהל ששמר לה אמונים יותר מחמישים שנה - יציל אותה

פורסם בתאריך: 26.6.20 10:16

ההשלכות הכלכליות של משבר הקורונה נראות היטב באזור רחוב סוקולוב בחולון. בחודשים האחרונים עסקים רבים נסגרו וחנויות רבות נשארו ריקות, כאשר על חלונות הראווה נתלים שלטים "להשכרה".

אזור מרכז העיר סובל בשנים האחרונות מדעיכה בכמות הלקוחות בעסקים השונים המפוזרים בו. לא מעט בעלי חנויות סיפרו בשנתיים האחרונות ל"השקמה חולון" על החששות שלהם מסכנת הסגירה, זאת במיוחד לאחר שיחלו עבודות הרכבת הקלה. נראה שמהשבר הכלכלי בעקבות מגפת הקורונה, פגע אנושות בלא מעט עסקים גם בחולון.

בין העסקים הרבים באזור, ישנן כמה חנויות מיתולוגיות אשר פועלות עשרות שנים. אחת מהן היא "נעלי נעורים", עסק חולוני מיתולוגי ומוכר אשר פועל ברציפות מאז 1965 ברחוב שנקר. החנות הוקמה על ידי מלכה ואפרים כ"ץ בתקופה שבה חנויות נעליים ואופנה בכלל לא היו נפוצות בתוך הנוף העירוני. "נעלי נעורים" הפכה למקום שתושבי חולון הצעירה נהרו אליו, וברבות השנים הצליחה לשמר לעצמה קהל לקוחות נאמן שמגיע אליה עד היום. כל ילד אשר מתחדש בזוג נעליים מקבל בלון הנושא את סמלה של החנות, מנהג שהפך למזוהה מאוד עם המקום מאז ועד היום.

את החנות מנהל כיום הבן, אילן כ"ץ. בשיחה עם "השקמה חולון" הוא מספר על השגרה החדשה בה פועלת החנות תחת מגבלות הקורונה והחשש שלא יצליח לשרוד את המשבר. "אנחנו פועלים פה עם מסכות, כפפות ואלכוג'ל. זו השגרה החדשה", הוא אומר, "בקורונה נפגענו כמו כולם אבל הלקוחות שומרים לנו אמונים ברוך השם".

החנות תשרוד?

"אני מקווה מאוד. החנות בבעלות המשפחה אז אנחנו לא עוברים ממקום למקום, הגלולה פחות מרה. נקווה שנעבור את זה, הרי הולכים לעשות פה רכבת, זה לא הולך להקל לנו על החיים".

חנות להשכרה. מרכז חולון. צילום: אורן שטרנברג

כ"ץ מוסיף ואומר שכל עוד הדבר יהיה תלוי בו החנות תמשיך לפעול גם בעוד עשר ועשרים שנה, מאחר שהיא צברה קהל נאמן בן כמה דורות, זאת בתקווה שילדיו ירצו לנהל אותה בעתיד. "זו חנות עם נשמה עם התמחות בנעלי ילדים. האימהות שבאות היום עם הילדים שלהן וקונות להם נעליים, קיבלו כאן בעצמן בלון כשהיו ילדות".

תגובות

3 תגובות
  1. נעים

    אילן ואתי.
    אתם מותג עירוני ,נכס אמיתי לעיר ולתושביה.
    כולם כרגע באותה סירה,מחזק את ידכם ומבטיח שאני ומשפחתי נמשיך לרכוש מכם את הנעליים הכ״כ איכותיות שאתם מוכרים.

  2. זאביק

    איזה משבר? כולם קונים נעליים למה מה ילכו יחפים? התעשרת מהחנות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר