סרן א'. צילום: דובר צה"ל

בוגר קורס טיס מחולון: סרן א' לא ויתר על החלום

בוגר קורס טיס מחולון: בן זקונים לאב בעל נגרייה ולשעבר שחקן כדוריד בנבחרת ישראל

פורסם בתאריך: 21.6.20 09:36

ביום חמישי הקרוב יקבל סרן א' מחולון כנפי טיס, לאחר שסיים בהצלחה את קורס הטיס של חיל האוויר במגמת קרב.

סרן א' מתגורר בחולון. הוא בן זקונים לשלוש אחיות גדולות. אביו, בן 60, בעל נגרייה, ואימו בת 58. כתלמיד תיכון הרחיב את לימודיו בתחום הפיזיקה והכימיה. בנוסף שיחק כדוריד באופן מקצועי וזכה יחד עם קבוצתו באליפות המדינה מספר פעמים ובתארים נוספים. כמו כן, היה חלק מנבחרת ישראל בכדוריד.



סרן א' מספר כי חלם להיות טייס מאז שהוא זוכר את עצמו ובמשך השנים מאוד התעניין וחקר את התחום. הוא ניגש למיונים של קורס הטיס בתור מלש"ב א' אך לא עבר אותם. לדבריו, הוא ידע שלא יוותר ועוד יצליח להגשים את חלומו.

לאחר שנופה מקורס הטיס הוא התנדב בחטיבת כפיר ושירת כלוחם בגדוד דוכיפת. בהמשך יצא לקורס מ"כים, במהלכו לקח חלק בפעילויות מבצעיות, בין היתר במהלך מבצע "צוק איתן". בהמשך יצא לקורס קצינים ושירת כמ"מ בגדוד דוכיפת. במהלך תפקידו קיבל אות מ"מ מצטיין ועבר קורס קומנדו. בסיום תפקידו המבצעי כמ"מ הוא פנה למג"ד בבקשה להתחיל קורס טיס. סרן א' נענה לבקשת המג"ד להישאר בתפקידו חצי שנה נוספת ולאחריה יחל בקורס הטיס.

את קורס הטיס התחיל יחד עם חבר טוב ששירת עמו בחטיבת בכפיר, מ"פ לשעבר בגדוד דוכיפת, סרן ש' ממגמת נווטי קרב. במהלך הקורס שובץ א' בתפקיד נווט קרב. את הקורס מסיים סרן א' עם תואר בכלכלה וניהול.

סרן א' מסר לאחר סיום הקורס כי אלו היו שלוש שנים מדהימות וחווייתיות, בהן למד המון ידע מקצועי וזכה להכיר חברים טובים שגם מהם למד לא מעט דברים.

אל המפגש שנערך לאחרונה עם מפקד חיל האוויר בחר להגיע יחד עם בת זוגו. סרן א' הסביר כי היא לימדה אותו המון על עזרה לזולת, הסתכלות על החלש, משפחתיות והתנדבות. עוד סיפר סרן א' כי פגש את בת זוגו שבועיים לפני שהחל את קורס הטיס והיא הייתה לצדו ותמכה בו לאורך כל הדרך.

סרן א' ומגמת הקרב. צילום: דובר צה"ל

סרן א' מוסיף כי החוויה שזכורה לו במיוחד מזמן קורס הטיס היא הרגע שבו הזדכה על קיטבג ב' בסוף השלב הבסיסי, אז קיבל סרבל טיסה לשלב הטיסות. ברגע זה, כך סיפר, הרגיש שסיים את כל הדרך הארוכה שעבר כדי להגיע לחלק בו הוא מתחיל להגשים את החלום. לדברי סרן א' שלב זה הוא התחלה של למידת המקצוע והיה צריך להוכיח את עצמו.

עוד מציין סרן א' בית הספר לטיס מאופיין באחריות רבה, וכי לו באופן אישי זו היתה חוויה מדהימה לראות איך כל החניכים עושים הכל כדי לגרום למשימות לקרות. הוא מוסיף ואומר כי הדמות שמסמלת את בית הספר לטיסה מבחינתו היא יוני הרס"ר, אשר נוכח הכי הרבה זמן בבית הספר ובעל השפעה רבה על החניכים, דואג שהמשמעת תהיה ברמה גבוהה וראויה וכמובן שעושה הכול באהבה. 

אל מסדר הכנפיים אשר ייערך ביום חמישי הקרוב בבסיס חצרים, צפויים להגיע כל בני משפחתו המורחבת ובת זוגו של סרן א' כדי לתמוך בו.

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר