דיירים משכונת הקראוונים מאיימים: נתאבד אם נדרש להתפנות מהחניון I צפו:

עיריית חולון הודיעה לדיירי השכונה המאולתרת כי עליהם להתפנות בתוך חודש. הדיירים מתכננים הפגנות מחאה וחלקם אף מאיימים שיפגעו בעצמם

פורסם בתאריך: 23.7.20 12:39

דיירי שכונת הקראוונים בחולון מאיימים להתאבד במידה שייאלצו להתפנות מחניון הנגררים שבו הם חיים. כפי שפורסם לראשונה כאן ב"השקמה חולון", החניון הפך לשכונה מאולתרת של אבות גרושים שנקלעו למצוקה כלכלית ועם התפרצות הקורונה נוספו דיירים נוספים שאין באפשרותם לעמוד בתשלום שכר דירה.

עיריית חולון הודיעה לדיירי שכונת הקראוונים כי עליהם להתפנות מהחניון בתוך חודש. זאת, לאחר שבשבוע שעבר התקיימה בין נציגי העירייה לבין נציגי השכונה המאולתרת. במהלך הפגישה אמר ראש אגף הפיקוח העירוני לבעלי הקראוונים כי עליהם להפנות ולעזוב את המקום, משום שהם שוהים בו בניגוד לחוק.

אולם הדיירים מסרבים להתפנות. בסרטון שהעבירו למערכת "השקמה חולון", נראים כמה מהם מאיימים לשים קץ לחייהם. אחד מהם איים לפגוע בעצמו באמצעות פיצוץ בלון גז. צפו:

 

בסרטון נשמע אחד הדיירים אומר: "דווקא במצב של היום הוא (ראש העירייה_א"ש) בוחר לבוא אלינו, להכי חלשים בחברה, שמצאו להם פינה קטנה לשים את הראש ללא חשמל ומים". דייר אחר הוסיף: "אנחנו מסכנים בתוך הקראוונים האלה. סתם הגענו לחיים כאלה? בגלל הקורונה חצי מהאנשים האלה כאן".

כעת, בניסיון אחרון למנוע את הפינוי, מתוכננת להתקיים פגישה בין דוד חי, העומד בראש קבוצת בעלי הקרוואנים, לבין נציג ראש עיריית חולון, כך נודע ל"השקמה חולון". יחד עם זאת, לא ידוע עד כמה יש באפשרותו של לדיירי המתחם, שכן חוק העזר העירוני אוסר על לינה בתוכו.

"כבר בימים הקרובים יגיעו לפנות את כל הקרוואנים מהאזור. יש לנו זמן של חודש מהיום לפנות את המקום. כך החליט ראש העירייה מוטי ששון", מסר דוד חי, "אני ועוד כמה בעלי קרוואנים ניגש לעוזרו של ראש העירייה כדי לנסות לדבר ללבו שימתין עד לאחר שהקורונה תעלם מהעולם".

שכונת הקראוונים בחולון. צילום: אורן שטרנברג

עוד נודע כי בכוונת דיירי השכונה לארגן מפגן מחאה בו מתחת לבניין העירייה, במסגרתו יחנו עשרות קראוונים מולו ויונפו שלטי מחאה. "נגיע עם כל הקרוואנים לבניין העירייה", אומר חי, "נקיף את בניין העירייה בקרוואנים, כמובן בצורה חוקית. דווקא בזמן הזה שהקורונה מרחפת על ראשנו, עכשיו רוצים להוציא אותנו מהשכונה. אנחנו נעבור עם הקראוונים בכל העיר חולון ולא נשאיר רחוב אחד שלא נעבור בו, שיידעו מקטן ועד גדול מה אנחנו עוברים".

במקביל למאחה נגד הפינוי, מנסים כמה מדיירי המתחם למצוא חלופות אחרות ללינה. ל"השקמה חולון" נודע כי דיירי המתחם קיבלו הצעה ללון בתוך מועדון לילה שאינו פועל בשל מגבלות הקורונה. זאת, כאשר הקראוונים יישארו במתחם. אולם גם כאן מדובר בפתרון זמני עד שיחלוף משבר הקורונה.



תגובות

9 תגובות
  1. יוסי

    חכם מורדכי.מר מוטי ששון.!!!
    זה פשוט לא הזמן,קודם תדאג לבטחון בחולון. ואחר כך לקארוואנים.
    רד לעם.אל תשכח בבקשה מאיפה באת.
    תושב מודאג

  2. רונה

    בזמן כזה ממש עצוב שאין חמלה אף אחד לא בוחר לחיות ככה כי בא לו מקווה שיעזרו להם לחיות בכבוד

  3. מ.ששון

    בושה וחרפה, לא להתפנות. עירית חולון מתנהלת זוועה במשבר הזה.

  4. מיכל אוסטרוגורסקי

    קצת סבלנות עד שיתברר מצב הקורונה.
    הם לא מפריעים לאף אחד

  5. מזדהה

    ראש עיר עיריית חולון,
    מה אכפת לך? תן לאנשים לישון.
    העיקר לך, ראש העיר, יש קורת גג לישון.
    אגב, תזרז כבר את הקמת הבניינים בח500, אתה ישן בעמידה ואנשים סובלים בגללך

  6. עטי

    כל המדינה בוערת….
    ורק הקראוונים בחולון מסוכנים?!?!
    עסבו אותם!!!!!

  7. אורלי

    חייב להיות מענה בנושא קרוונים , כמו בהרבה ערים וישובים בעולם . זה לא דבר חדש ולא "המצאה" . אלא הנסיבות וצריך להקצות שטח בגל אזור . עם חיבור לחשמל ומים . בפרט שעלות הדיור היום בלתי נסבלות ובלתי אפשריות . הכנסה ופרנסה אין – אני רואה שהאנשים כבר לא בשנות ה 20-30 שלהם , מה שמקשה אפילו יותר הכנסה . הגיע זמן .

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר