צפו: מדוע נכרתו עצי הדקל ברחוב הלוחמים בחולון?

תושבים רבים הופתעו לראות את כריתת עצי הדקל, ומתחו ביקורת על כך שלא הועתקו בשלמותם. כך זה נראה:

פורסם בתאריך: 12.8.20 14:41

תושבים מחולון מאוד הופתעו כאשר נסעו הבוקר (רביעי) ברחוב הלוחמים, והבחינו כי נכרתו עצי הדקל בשדרה שבין שני נתיבי הכביש. תושב העיר תיעד בסרטון את כריתת העצים, שנעתה במסגרת העבודות המבוצעות במקום. הסרטון שהופץ ברחבי הרשת החברתית, גרר תגובות רבות מצד תושבים ששאלו מדוע העצים לא הועתקו בשלמותם.



כך תועדה כריתת העצים:

  • צילום: חיים בן עטיה

במהלך החודשיים האחרונים מבוצעות ברחוב הלוחמים עבודות תשתית במסגרת פרויקט "מהיר לעיר", שמבצעת חברת נתיבי איילון. במסגרת הפרויקט עובר מערך התחבורה הציבורית במרכז הארץ שדרוג מקיף באמצעות סלילה של נתבי תחבורה ציבורית.

כפי שדווח כאן ב"השקמה חולון", העבודות ברחוב הלוחמים צפויות להתבצע במשך שנה וחצי ויחולקו למקטעי ביצוע, במסגרתן יעבור הרחוב חידוש ושדרוג, הכולל החלפת אבני השפה לאורך הרחוב, הצבת ריהוט רחוב ועמודי תאורה ושיפור מערך הניקוז במקום.

יש לציין כי בעבר הועתקו עצים עירוניים בחולון במסגרת מיזמים תחבורתיים. כך היה לפני 14 שנים, עת הועתק עץ השקמה בצומת חולון בעקבות בניית גשר הרכבת. לאחרונה הועתק עץ השקמה בחולון ח-500 אל מקום אחר במרחק של כמה מאות מטרים, זאת בעקבות העבודות לסלילת הקו הירוק של הרכבת הקלה. עצי פיקוס נוספים באזור צומת חולון עתידים להיות מועתקים במסגרת סלילת הקו.

מעיריית חולון נמסר בתגובה: "מדובר בפרוייקט של משרד התחבורה שלו הסמכות המלאה לבצע כריתה של עצים לאחר קבלת האישורים מפקיד היערות בקק"ל. העירייה מיודעת מראש לפני תחילת הפעילות".

עוד נמסר כי: "יצוין, כי בניגוד לסוגי עצים אחרים, לא מעתיקים דקלים ממקום למקום בשל גובהם ובשל הרגישות לחידקונית הדקל".

מחברת נתיבי איילון נמסר בתגובה: "במסגרת פרויקט "מהיר לעיר" שמובילים משרד התחבורה ונתיבי איילון בשיתוף עיריית חולון, משודרג בימים אלה מערך התחבורה הציבורית בעיר ע"י סלילת נתיבי תחבורה ציבורית ייעודיים ומהירים והתאמת קווי האוטובוסים לצרכי התושבים, לצד שדרוג הרחוב והתשתיות וסלילת שבילי אופניים חדשים במטרה לייצר אלטרנטיבה אמיתית לרכב הפרטי.
במסגרת הליך תכנון הפרויקט, נערך סקר עצים מפורט לכל אורך תוואי העבודות, אשר כלל את עצי הדקל ברחוב הלוחמים.
על פי נוהל העתקות עצים של משרד החקלאות שנועד להסדיר את שימור העצים או העתקם, נקבע כי אין להעתיק עצים ממשפחת הדקליים, בין היתר בשל הפצת מזיקים. על כן הוחלט כי יש לכרות עצים אלו ובמקומם לשתול עצים חדשים לאורך הכביש המשודרג.
יש לציין כי כחלק מהפרויקט בשדרות הלוחמים, יכרתו כ-30 עצים שלא ניתן להעתיקם אך ינטעו כ-100 עצים חדשים לאורך הרחוב."

ממשרד החקלאות נמסר בתגובה: "משרד החקלאות רואה חשיבות רבה בהגנה על העצים, ובד בבד ער לצרכים בפיתוח העירוני ופועל לאיזון בין השניים. לצורך שמירה מיטבית על העצים, משרד החקלאות תגבר את מספר התקנים שלו המשמשים עבור פקידי היערות ברחבי הארץ. פקיד היערות במשרד החקלאות מפקח על כל עבודת פקידי היערות האזוריים, האמונים לבחון כל בקשה ובקשה לכריתה, כל אחד באזורו. בקשות שיש עליהן עוררין מועברות לבדיקה מעמיקה נוספת אצל פקיד היערות במשרד החקלאות. במקרה הנדון, מבדיקה שערך פקיד היערות במשרד החקלאות, נמצא כי בהתאם לחוק, תכנית הכריתה התפרסמה מבעוד מועד ומאחר ולא נמצאו עוררין על התכנית, רישיון הכריתה הונפק על ידי פקיד היערות האזורי."

תגובות

4 תגובות
  1. עושה הצדק

    כנראה שאין מספיק בטון ושיש ולא מספיק דומה לבית קברות ? לכן כרתו את העצים שלא יהיה חלילה משהו חי וירוק…..

  2. אני זו הפעם הראשונה שאני מגיבה נא לשלוח

    גם בכביש בית יצחק בנתניה נגדנו עצי אקליפטוס שהיו שמורים בהתחלה. כלומר אסור לעקור ולגדוע. אבל …… נו מה אתם חושבים עץ אחר עץ נגדע ונחתך ללא שום רגש. לו היה אפשר לשמוע את צעקת העצים. אני מציעה לאותם אנשים שמחליטים ביום בהיר אחד לכרות עצים. תחתכו לעצמכם יד אחת. ותבינו. הגיע הזמן להשמיע קול צעקה די לבנייה וכבישים על חשבון הטבע. די לרצוח עצים. די……

  3. אני

    אל נא תעקור נטוע. די לכרות עצים. אנחנו רוצים צבע ירוק ולא אפור ולא שחור. אנחנו רוצים אוויר נקי. .

  4. א.ש

    העיר חולון היא עיר שמיום ליום המצב שלה מחמיר הן בבנייתם מגדלים זוועתיים איכלוס תושבים ללא יכולת יציאה מהעיר וצפיפות נורטית …והרכבת אוי לחולון . בנוסף לכהישים האיומים הוסיפו רכבת תארו לעצמכם איך העיר תראה לאחר הקמת הרכבת ..אהה והפשע גואה בא ממש נורא ברור שהחישוב של העיאיה זה אך ורר הכנסת כסף לקופה שלהם וחא רווחת התושבים ..בניין סה עוג ארנונה ואם יש 200 דיירים מה טוב ..עץ השקמה שהוצא בעלות של 2 מיליון שח מהכיס של התושבים נראה לכם אמיתי ? ממיטב כספינו

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר