הורי ילדי הפעוטון מחולון פתחו בקמפיין גיוס כספים למימון המאבק

"אני מרגיש סוג של שליחות וקיבלתי אותה בצורה הכי רעה וכואבת שיכולה להיות", אומר אב לפעוטה על המאבק שמתכננים ההורים

פורסם בתאריך: 14.9.20 16:33

כחודש לאחר שנחשפו הסרטונים מהפעוטון בחולון, שהעלו חשד של התעללות בפעוטות מצד הסייעות והגננת, הורי הילדים פתחו בקמפיין גיוס כספים להמשך המאבק. זאת, לאחר שהחשודות שוחררו למעצר בית. המטרה: לשכור עורכי דין שייצגו אותם במאבק המשפטי, במישור הפלילי ובמישור האזרחי – במקרה שיחליטו להגיש תביעה נגד שש החשודות. זאת, בשעה שהתיק נמצאה בבחינה של הפרקליטות והיא צפויה להחליט האם להגיש כתבי אישום נגד החשודות.



פרשת הפעוטון בחולון התפוצצה בחודש שעבר לאחר שסרטונים עם תיעוד של הנעשה בפעוטון הופצו ברבים. הורי הילדים הגישו תלונה במשטרה, שעצרה את הגננת וחמש סייעות הגן. בחשודות שוחררו בינתיים למעצר בית, דבר שהוביל להפגנות מחאה מצד ההורים. לפני שלושה שבועות נערכו מספר הפגנות מחאה מצד ההורים ופעילים חברתיים. כמו כן נפגשו הורי ילדי הגן עם שר הרווחה איציק שמולי ועם ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון, בני גנץ, והעלו את טענותיהם בנוגע לפיקוח על המסגרות לגיל הרך והחמרת הענישה במקרים של התעללות.



אסף רוטנברג בן 43 ואב לארבעה, נחשף גם הוא בחודש שעבר לסרטונים, והבחין בבתו הדר בת השנתיים. "הרגשתי באותו רגע שהבטן מתהפכת לי. תחושה של חוסר איזון. וזו התחושה שעוברת לי גם עכשיו", מספר רוטנברג ומוסיף כי מאז המקרה בתו הקטנה איבדה את אמונה במבוגרים, דבר אשר הוא ושאר בני המשפחה מנסים לשקם.

"אנחנו מלווים עם צוותים כדי לדעת מה לעשות נכון על מנת להחזיר לה את האמון", ממשיך רוטנברג, "היא נפגעה ומבחינתה היא לא בוטחת באף אחד חוץ מההורים שלה. היא חושבת שכל מבוגר עלול לפגוע ולהתעלל בה. אנחנו מחבקים אותה, שומרים, עליה ומגוננים עליה. אנחנו באמת מנסים להעניק לה כמה שיותר חום ואהבה".

מלבד גיוס הכסף עבור ייצוג משפטי, ביום רביעי הקרוב צפויים ההורים לקיים פגישה עם מנכ"ל משרד הרווחה, אביגדור קפלן. "כרגע יצאנו בקמפיין לגיוס המונים ואנחנו פועלים במישור שהמדינה מאפשרת לנו לפעול בו. אין לנו שום יכולת להניע דברים. אנחנו רוצים דרך בתי המשפט להגיע לתוצאה של החמרת ענישה כלפי כל מי שמתעסק בחסרי ישע", מסבירים ההורים, "הקמפיין בעצם בא לתת לנו את היכולת להיות מיוצגים על ידי עורכי דין מהשורה הראשונה. אנחנו יודעים שבתי המשפט מקבלים הכרעות על ידי עורכי הדין החזקים ביותר".

"נקלענו לסיטואציה שהפתיעה אותנו והיא יכולה לתפוס כל אחד ככה בהפתעה. אנחנו רוצים לצאת בקול זעקה על נושא הפיקוח על הגנים", אומר רוטנברג, "לא ייתכן שלא יהיה פיקוח על גנים מגיל 0 עד גיל 3. אנחנו מפקירים את האוצרות שלנו. איבדנו את האמון. ראיתי מה עושים לבת שלי. זה כואב ומפה הזעקה שלי".

"המדינה מקבלת נורמות של להקל על הסייעות. אני רוצה לעשות חישוב מסלול מחדש. יש פה נורמה שאנחנו רואים אותה בכל מקום, זה לא רק אצלנו בגן. אני לצערי כבר נכוותי, קיבלתי את המכה שלי. בשביל זה אנחנו פה. נקראנו לדגל. אני מרגיש סוג של שליחות וקיבלתי אותה בצורה הכי רעה וכואבת שיכולה להיות".



תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר