בניין מנהל החינוך חולון. צילום: אורן שטרנברג

בעקבות ההתפרצות במוסדות החינוך: חלק מבתי הספר ייסגרו כבר מחר

ההחלטה התקבלה לאחר שמפתיחת שנת הלימודים אובחנו נדבקים בקורונה בכ-30 מוסדות חינוך. אלה בתי הספר שלא ייפתחו מחר:

פורסם בתאריך: 15.9.20 17:39

עיריית חולון החליטה לסגור חלק מבתי הספר בעקבות העלייה הדרמטית בתחלואת הקורונה. כך החליט הערב (שלישי) ראש העירייה, מוטי ששון, לאחר התייעצויות עם ראש מינהל החינוך אריאלה קידר, משרד החינוך ופרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו.

בתי הספר היסודיים שייסגרו החל ממחר ויעברו ללמידה מרחוק הם:

דביר, שרון, בן- צבי (למעט כיתות א'-ג' וחלק מכיתות ד' שיגיעו לבית הספר), גורדון (למעט כיתות א'-ד').

בתי הספר העל יסודיים שייסגרו החל ממחר ויעברו ללמידה מרחוק הם:

יבנה (מלבד כיתת אגף שחר), אלון (למעט כיתות חינוך מיוחד וחלק מכיתות ז'), אילון (מלבד כיתות חינוך מיוחד), קריית שרת-חטיבה עליונה (מלבד כיתות אגף שחר וחינוך מיוחד), אורט מדעים- חטיבה עליונה וחטיבת הביניים (מלבד חינוך מיוחד וכיתת רימון).

בחינוך המיוחד – בכל כיתה שיתגלה חולה מאומת תבודד הכיתה ואנשי הצוות שהיו במגע עם החולה.

בגני ילדים – בכל כיתת גן שיתגלה חולה מאומת מבין התלמידים או אנשי הצוות-יישלחו כל ילדי הגן והצוות לבידוד, כפי שהיה עד כה.

מוטי ששון מסר: "מדובר בהחלטה לא קלה אך אנו חייבים להסתכל למציאות בעיניים ולפעול לפיה. אני מבקש מכל התושבים לגלות הבנה וסבלנות ולסייע למערכת העירונית להתנהל על פי התנאים המשתנים והאי ודאות".

בעירייה הוסיפו כי "צוותי החינוך ערוכים לתרחיש של מעבר ללמידה מרחוק ומנהלים ומחנכים של כל כיתה יהיו בקשר ישיר מול התלמידים וההורים וידווחו על כל שינוי".

עוד נמסר כי "מינהל החינוך העירוני לקח בחשבון את הצורך במתן מענה ובשמירת שגרת הלמידה בבית הספר תוך מתן דגש לשכבות הצעירות. חשוב להדגיש, כי בשל המציאות הבריאותית המשתנה כל הזמן, מתקבלות החלטות בהתאם לנתונים העדכניים".



מאז פתיחת שנת הלימודים לפני כשבועיים, לא נרשם יום אחד ללא אירועי הדבקה בקורונה במוסדות החינוך בעיר. מעל 30 אירועים נרשמו. מאות תלמידים, מורים, גננות ואנשי צוות מצויים בבידוד. כעת מסתמן כי מתכנסת ישיבה מיוחדת של מנהל החינוך אשר תדון באפשרות לביטול הלימודים עוד לפני הסגר ביום שישי. יש לציין כי גם פרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו אוחז בגישה כי יש להפסיק את הלימודים עכשיו ולא להמתין עד ליום שישי.

נראה כי היממה האחרונה שברה שיאי הדבקה במערכת החינוך בחולון כאשר יותר מ-20 תלמידים, שני ילדים מגני ילדים, מורה וארבע סייעות נמצאו מאומתים לנגיף . כתוצאה מכך עשרות ילדים נכנסו לבידוד. כמו כן, דווח הבוקר על שני מקרי הדבקה חדשים בגני הילדים בעיר: ילד מגן ניצן שבמתחם חצרים נמצא מאומת לקורונה. ילדי הגן והצוות נכנסו  לבידוד עד ל25 בספטמבר- כולל. בנוסף, ילד מגן עבריטף נמצא מאומת לקורונה. ילדי הגן והצוות נכנסו לבידוד עד לתאריך 25 בספטמבר- כולל.

ביום ראשון נדבק בקורונה ילד מגן כחל במתחם נעמי שמר. כל ילדי הגן ואנשי הצוות נכנסו באופן מיידי לבידוד עד 18 בספטמבר. בנוסף, תלמיד כיתה ז' של התיכון השש שנתי "עתידים" התגלה כחולה בקורונה. בעקבות כך נכנסו באופן מיידי לבידוד כל שבעת התלמידים שלמדו עמו בקפסולה.

גם בשבוע שעבר נרשמו אירועי הדבקה בכמה בתי ספר יסודיים, תיכונים וגני ילדים, בהם גמנסיה נבון, בית ספר כצנלסון, תיכון קרית שרת, חטיבת הביינים יגאל אלון, בית הספר היסודי אריאל שרון, בית הספר משה שרת, בית הספר ניצנים, תיכון הייטק, גן אלמוג וגן אשל. להם הצטרפו עוד מוסדות חינוך בימים שלאחר מכן.

 



תגובות

תגובה אחת
  1. חיים

    יש צורך לבצע הסברה ואכיפה של עטיית מסכות
    ברחבי העיר כולל ברחובות הצדדיים.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר