קמפוס קריית שרת. צילום: עיריית חולון
קמפוס קריית שרת. צילום: עיריית חולון

מדוע בית הספר גובה עמלה מהורים שמשלמים בכרטיס אשראי?

יו"ר הנהגת ההורים העירונית: "הגבייה נעשית בניגוד להוראות חוזר מנכ"ל משרד החינוך"

פורסם בתאריך: 18.10.20 16:23

בחטיבת הביניים ע"ש זלמן ארן, השייכת לקמפוס ק"ש, מתקיים מיזם של השאלת הספרים כנהוג בשאר בתי הספר בעיר. במסגרת המיזם משלמים הורי התלמידים אגרה בתחילת שנת הלימודים לבית הספר, כאשר התשלום מתבצע במזומן, המחאה או כרטיס אשראי. אלא שההורים בארן נדרשים לשלם עמלה במידה שהתשלום נעשה בכרטיס אשראי.



ל"השקמה חולון" נודע כי בחטיבת הביניים ארן נגבת עמלה בת שלושה שקלים מכל הורה אשר בוחר לשלם באמצעות כרטיס האשראי, זאת בניגוד להוראות חוזר מנכ"ל משרד החינוך. הדבר מקומם לא מעט הורים מבית הספר שתהו מדוע עליהם לשלם עמלה על השאלת הספרים.

יו"ר הנהגת ההורים העירונית, בתאל בן דוד, התייחסה לדברים ומסרה: "חוזר מנכ"ל תשלומי הורים קובע באופן ברור בסעיף 8-י"ב כי אין לגבות מההורים 'עמלה עבור גביית תשלומים כלשהם'. לפיכך, ככל שבית הספר גבה עמלה של שלושה שקלים עליו להחזיר את הכסף להורים ויפה שעה אחת קודם. גם במקרה שכאורה הושגה 'הסכמה' בין בית הספר להנהגת ההורים אין לעקוף את החוק. בעניין זה כדאי לציין כי אם הנהגת ההורים הקודמת הייתה כפופה להנהגת ההורים העירונית ולא מבקשת להתעלם ממנה, הרי שלא היינו מאפשרים גבייה מיותרת מההורים. מטרת הנהגת ההורים העירונית היא לפעול לטובת ההורים והתלמידים בלבד".

מעיריית חולון נמסר בתגובה: "הנהלת קמפוס ק"ש גיבשה ביחד עם הנהגתה הורים שלוש דרכים לאמצעי תשלום: המחאות (עד שישה תשלומים), מזומן או כרטיס אשראי (עד שישה תשלומים). פירוט זה מופיע בשקיפות בחוזר התשלומים שהוציא בית הספר להורים. אין חובה לשלם באמצעות כרטיס אשראי והורה שמעוניין בכך יכול להגיע פיזית לבית הספר ולשלם בהמחאות או במזומן".

 

כפי שפורסם בהרחבה ב"השקמה חולון" מי שמרכזת את נושא השאלת הספרים היא יו"ר ועד ההורים בבית הספר, חני פרלה. זאת, על אף שסיימה את תפקידה בבית הספר. בעקבות "השקמה חולון" נמסר ממינהל החינוך כי "בית הספר לוקח לתשומת ליבו את הדברים". 

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר