סיפור חוקר
סיפור חוקר

החוקר הפרטי מחולון מציג: המדור לחיפוש קרובים – גרסת הפייסבוק

מחפשים קרוב משפחה רחוק או חבר מימי בית הספר? יוזמה חדשה תעזור לכם לאתר אותם

פורסם בתאריך: 5.11.20 11:59

בימים האחרונים נוצרה קבוצת הפייסבוק "אתר חבר", במטרה לאתר חברים וקורבי משפחה מהעבר הרחוק, עמם ניתק הקשר. מי שעומד מאחורי המיזם הוא החוקר הפרטי מחולון אילן דוידי, העוסק בתחום כבר 25 שנים ומנהל משרד חקירות בעיר.

דוידי מסביר כי בכוונתו לנסות ולעזור לאנשים באמצעות הידע שרכש כחוקר פרטי, בפרט בימי הקורונה. מדי יום מועלים בקבוצה פוסטים על ידי גולשים שונים המחפשים חברים שלא פגשו מזה עשרות שנים. רוב הגולשים מחפשים חברי ילדות מימי בית הספר היסודי. כך, למשל, אחד הגולשים חיפש את חברו הקרוב שלמד עמו בבית הספר היסודי לפני 49 שנים.



הרעיון מאחורי הקבוצה דומה מאוד לזה של המדור לחיפוש קרובים המיתולוגי, שפעל ברדיו קול ישראל במשך עשרות שנים. במקור נוצר מדור לאחר הקמת המדינה על מנת לעזור לעולים החדשים ופליטי השואה למצוא את קרוביהם שאיבדו, בפרט במהלך השואה.

בשיחה עם "השקמה חולון" מסביר דוידי כי לדעתו גם החוקר הפרטי לא סיים את תפקידו, גם כיום, בעידן בו רוב המידע זמין ברשתות החברתיות. "יש היום יותר מידע זמין באינטרנט, אבל זה לא הכל. צרכים להבין שאנשים מתחתנים ומתגרשים, משנים את שמם, עוברים כתובת. גם כיום צריך להיעזר בחוקר עם נסיון כדי למצוא קרוב מן העבר הרחוק", אומר דוידי.

בהמשך משתף דוידי המקרים בהם טיפל במסגרת עבודתו כחוקר פרטי. "אני מצאתי ילדים מאומצים אחרי 30 ו-40 שנים", הוא אומר ונזכר במקרה שנחרט היטב בזכרונו. "היה לי מקרה מאוד רגיש של סבא שפנה אליי לאחר שהבן שלו נפטר מהמחלה. הבן בעברו היה נשוי ונולד לו ילד, בהמשך התגרש ועקב כך נותק הקשר עם בנו. בצו הירושה האבא כתב שהוא מעברי חלק מהעסקים שלו לבן. בסוף הצלחתי לאתר את הנכד וגם את הכלה. שניהם גרים בראש פינה והנכד כבר בן 13. גם הקשר בין הסבא והנכד חזר."

מדוע פתחת את הקבוצה כעת?

"כי אני אדם טוב וגם משועמם", הוא משיב בגיחוך ומסביר: "אני רוצה לעזור לכמה שיותר אנשים שירצו לאתר את הקרוב שלהם. אני נמצא חצי יובל בתחום הזה ומצאתי מאות אנשים".

להצטרפות לקבוצה לחצו כאן.



תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר