עיריית חולון. צילום: אלי נאמן
עיריית חולון. צילום: אלי נאמן

למרות התוכניות – מעבר משרדי העירייה עדיין תקוע

למרות שנחתם הסכם עם חברת נדל"ן ואף הוגשו תכניות אדריכליות, נראה כי מעברם של משרדי העירייה לאזור התעשיה תקוע חזק במגירות

פורסם בתאריך: 25.7.17 13:00

משרדי עיריית חולון, הנמצאים ברחוב חיים ויצמן, אמורים היו כבר מזמן לשנות כתובת. המבנה הנוכחי, שנבנה בשנות ה-60, צר מלהכיל את המשרדים השונים, יש מצוקת חניה בסביבתו, אין מרכזים מסחריים מלבד כמה בתי קפה בודדים וחנויות נוחות, והוא אינו עומד בסטנדרטים המתקדמים שמציבה לעצמה חולון. אמנם ראש העירייה מוטי ששון הביע כוונה להעביר את משרדי העירייה ואף פרסם "קול קורא" לעיצוב החלל החדש, אלא שמאז דבר לא קרה.

האדריכלים הרימו את הכפפה

הצעד הראשון למעבר הדירה היה בשנת 2010 כאשר 34 עבודות הוגשו לתחרות בינלאומית בתחום האדריכלות. התחרות כללה תכנון של מרכז שירות ותרבות, בניין עירייה, מרכז מסחרי ואולם קונצרטים.

בתחרות האדריכלית זכו שלושה משרדי אדריכלות: שני משרדים מהולנד -BINT  ומשרד ורה ינאוושצ'ינסקי, ומישראל זכה משרד שטר ארכיטקטורה רמת גן. במקום השני זכה משרד "עדה כרמי מלמד אדריכלים" ובמקום השלישי "זרחי אדריכלים בע"מ".

בשנת 2012 פרסמה עיריית חולון שוב "קול קורא" לחברות אדריכלות במטרה לבנות בית עירייה חדש. המקום שהוצע הפעם היה שטח קרקע בין הרחובות גולדה מאיר וברקת אשר עליו היו אמורים לקום חמישה בניינים בני 14 קומות אשר יכללו 1,600 יחידות דיור, אולם קונצרטים, מרכז מסחרי ובית עירייה חדש.

הסכם יש, בנייה אין

ביולי אשתקד שוב התעוררה התוכנית לחיים, לאחר שפורסם כי חברת הנדל"ן "אמות", בבעלותו של נתן חץ, זכתה במכרז של עיריית חולון להקמת פרויקט למסחר, משרדים ותעשיה באזור התעשיה חולון, ברחוב שדרות ירושלים – פינת המלאכה, על שטח של 36 אלף מ"ר. חברת "אמות" ועיריית חולון חתמו על הסכם שותפות אשר יכלול חכירה של שטחים למשך 99 שנה. העיסקה היתה אמורה להתבצע בתוך שלוש שנים, ולאחר שחלפה שנה מאז חתימת ההסכם, נותרו שנתיים לטקס הפתיחה של המרכז שאמור לקום.

ממשרד חברת הנדל"ן "אמות" לא התקבלה כל תגובה באשר להתקדמות הפרויקט ונראה כי תושבי חולון ימשיכו עוד מספר שנים לחפש חניה בסמוך לבית העירייה הוותיק ברחוב ויצמן בעיר.

בעיריית חולון לא מסרו למתי מתוכנן המעבר ואם בכלל, והסתפקו בתגובה קצרה: "הייתה תחרות לתכנון כיכר העיר שכללה גם הקמת בית עירייה חדש.המיקום לחלוטין לא איזור התעשייה אלא בצמוד למדיטק. מדובר היה על תכנון בלבד".

 

תגיות:

תגובות

תגובה אחת
  1. אופניק

    תיקון – ייתכן שהחלק הימני בתמונה נבנה בשנות השישים, אבל החלק השמאלי שהוא הרבה יותר גדול נבנה יותר מאוחר. הבעייה העיקרית של עיריית חולון אינה המבנה אלא האיכות הנמוכה של העובדים בו. אם יפטרו את עובדי מחלקת השבחה, ואת היועצים המשפטיים שלא מביאים תועלת וגורמים רק נזק, יתפנה מקום במבנה הקיים.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר