562 דוחות בשלושה חודשים לרוכבי קורקינטים ואופניים חשמליים

חבר המועצה מיקאל בוזגלו מבקש לקבל נתונים הנוגעים לשימוש של בני נוער בקורקינטים, בעקבות התאונות הרבות שאירעו באחרונה

פורסם בתאריך: 3.11.20 13:20

בעקבות התאונות והמפגע הסביבתי: חבר המועצה מיקאל בוזגלו פנה במכתב אל מנכ"ל חברת WIND, יוחאי עבאדי, להשכרת קורקינטים שיתופיים, הפועלת גם בחולון. במכתבו מבקש בוזגלו לקבל תשובות בנושאי הבטיחות ושימוש בקרב בני נוער.


לצד הפופולאריות הגוברת בשימוש בכלי התחבורה הידידותי לסביבה, אירעו גם לא מעט תאונות דרכים. אחת מהן מהחודש האחרון, שבה נפצע באורח קשה נער בן 13 בעת שנסע ברחוב אלופי צה"ל. מצבו עדיין קשה, כפי שסיפרה קרובת משפחה ל"השקמה חולון". במקרה זה, חשוב לציין, נעשה שימוש בקורקינט פרטי.

בפנייתו למנכ"ל חברת WIND מעלה בוזגלו את בעיית החניה שלהם ברחובות העיר, ללא כל השגחה או מקום מוגדר. הוא מבקש במכתב לקבל דיווח על מספר הכלים הפזורים בעיר בזמן אמת ונתונים הנוגעים לבני הנוער שמשתמשים בקרוקינטים. "לפי הבנתי וידיעת השטח מקבץ משמעותי נמצא באזור הדלי קרים בצמוד לקניון חולון", ציין בוזגלו במכתב.

בהמשך מכתבו שואל בוזגלו מדוע ניתנת האפשרות לנוסע להניח את הכלים בכל מקום, דבר שלא פעם מהווה מפגע להולכי הרגל, ובפרט לבעלי מוגבלויות ולהורים עם עגלות תינוק. לכן, מציע בוזגלו סגירת הנסיעה תתבצע בתחנות יעודיות שבהן ירוכזו הקורקינטים. עוד הוסיף בוזגלו כי בכוונתו להציע לשאר חברי מועצת העיר להסדיר את נושא חניית הקורקינטים בעיר ולחייב את המפעילים לדאוג למקומות חניה.

מיקאל בוזגלו

צילום: ליאור פינקסון

בעיה נוספת שהעלה בוזגלו במכתב נוגעת לבני נוער שמשקרים ומזייפים רשיונות נהיגה על מנת לקבל הרשאה לנהוג בקורקינטים החשמליים. "בפועל תופעה חמורה של מאות בני נוער שאינם רשאים על פי חוק לנהוג על  כלים אלו ובכך מהווים סכנה עבורם בפציעות קשות וגם מהווים סכנה של ממש לנו הנהגים ולתושבי העיר",

בעקבות פניית בוזגלו, ענה נציג חברת WIND, נדב בן משה, במכתב שבו ציין כי החברה מאמינה בשיתוף פעולה עם הרשויות המקומיות ברחבי הארץ. "אנו בחברת WIND נשמח לשתף כל נתון שיעזור לעיריה וכמובן שנעשה כך לבקשתכם ובשיתוף פעולה מלא מצדנו",  כתב בן משה.

עוד הוסיף כי בחברה אוספים פרטים, בהם גיל המשתמש לצורך העלאת רישיון הנהיגה. בנוסף, כדי למנוע שימוש של קטינים בקורקינטים, הוטמע באפליקציה פיצ'ר שמבצע התאמה בזיהוי הפנים בין התמונה שברישיון הנהיגה לבין תמונת סלפי שנלקחת במעמד ההרשמה. כמו כן, ציין בן משה כי בקרוב עתיד להתבצע אימות תלת שלבי לכרטיס האשראי שימנע "גניבה" של כרטיסי אשראי ושימוש לרעה בהם.

עוד באותו הנושא: עיריית חולון הודיעה כי השיטור העירוני פועל לאכיפת עבירות שמבצעים רוכבי קורקינטים ואופניים חשמליים, ובקרוב אף יחל מבצע הסברה בקרב בני הנוער בחולון. זאת, כאשר בשלושת החודשים האחרונים נרשמו בעיר 562 דוחות לרוכבים בניגוד לחוק. סוגי העבירות שנאכפות, על פי רוב, הן אי חבישת קסדה, הרכבת נוסע נוסף, רכיבה שלא בהתאם לחוקי התנועה ונסיעה פרועה.



בחודש הבא צפוי המטה העירוני לבטיחות בדרכים, בשיתוף המשטרה ומתנדבי ארגון "צוות", להתחיל במבצע הסברה בנושא בקרב בני נוער בעיר, בשעות אחר הצהריים. בנוסף, רכזי הבטיחות בדרכים בתיכונים מטמיעים את הנושא ואת חשיבותו, במסגרת הלמידה, ומחדדים גם את נושא הבחינה העיונית (התיאוריה) שנדרשים לעבור הרוכבים, על פי החוק, טרם הרכיבה.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. לוחמת צדק

    אשריך צדיק בהחלט חייב להסיר את הקורקינטים החשמליים סכנת חיים ממש מיקאל אתה מלאך אמיתי.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר